• 0

vermelding dubbele domeinnaam

Gast Verwijderd account

Beste mensen,

 

Hierbij een vraagje van een startende ondernemer over het toepassen van dubbele domeinnamen.

Ik heb de bedrijfsnaam van de nieuwe onderneming geclaimd, de homepage wordt daarbij nog ontwikkeld.

Ik heb nu ook een tweede domeinnaam geclaimd die duidelijk maakt welke werkzaamheden ik uit ga voeren. (advisering)

Ik wil de laatste naam doorlinken naar de bedrijfsnaam.

 

Is het gebruikelijk om twee domeinnamen te vermelden op bv. visitekaartjes, briefpapier ed. Dit om direct de doelgroep te intresseren.

 

Graag hoor ik van de deskundigen op dit forum een mening of advies.

 

met vr.g.

 

Rick

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou maar één domeinnaam op je visitekaarte zetten. Zelf heb ik inmiddels wel 20 domeinnamen. Zoms gebruik ik ze ergens voor, maar meestal verwijzen ze gewoon naar onze eigen website. Ik zou ze alleen vermelden als er onder die domeinnaam iets aparts te beleven valt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ligt er aan of je op je homepage meteen duidelijk maakt welke twee activiteiten je hebt. Als de doelgroepen van die 2 activiteiten ver uit elkaar liggen, dan kun je beter 2 visitekaartjes laten maken, waarbij je bij elke potentiele klant kiest welk kaartje je afgeeft.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, hangt helemaal af van je doelgroep en of je meerdere activiteiten uitoefend.

 

Uit het verhaal lijdt ik af dat het hier gewoon om 1 activiteit gaat en om 2 domeinnamen (www.bedrijfsnaam.nl en www.activiteit.nl).

 

Op je visitekaartje zou ik gewoon 1 URL vermelden, bij voorkeur die van je bedrijfsnaam. Zeker omdat er vaak op het visitekaartje zelf al aangegeven wordt wat de dienst is (door een slogan o.i.d.).

 

De URL voor de activiteit is voor zoekmachines e.d. wel interessant. Ook typen mensen vaak gewoon in wat ze moeten hebben bij IE met www. ervoor en .nl erachter.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt al gauw een heleboel domeinnamen. Productnaam en bedrijfsnaam, dan beide in .nl, .com, .eu, etc. Wij overwegen om de bedrijfssite en de productsite te splitsen, dat loopt nu wat door elkaar. Maar op een business card vermeld je de site waar je wilt dat mensen naar toe gaan. Dat kan de bedrijfssite zijn, maar ook de productsite.

 

Dan kun je domeinen hebben voor specifieke producten, die url's gebruik je in marketing uitingen voor die producten.

 

Soms maakt het uit welke extensie je gebruikt. Ik gebruikte altijd christine.nl voor mezelf maar in de VS komt dat niet over, dus nu heb ik christinekarman.com omdat christine.com al weg was.

 

Maar je gaat toch linken tussen die sites, je kunt er ook voor kiezen om de mooiste url op je kaartje te zetten.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op een visitekaartje vermeld je in principe gewoon bedrijfsnaam.com of bedrijfsnaam.nl afhankelijk van je geografische markt. Wat je vervolgens bijvoorbeeld kan doen is in een folder gericht op fietsers, of zelfs op de achterkant van je visitekaartje, bijvoorbeeld groot een url als: superbandenvoorfietsers.nl vermelden. Die laat je dan bijvoorbeeld doorlinken naar bedrijfsnaam.nl/fietsers of naar een hele aparte site.

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn visitekaartjes zijn tweezijdig bedrukt met aan voorzijde een Nederlandse versie van mijn contactgegevens: korte vermelding telefoonnummers en Nederlandse URL. De achterzijde vermeldt internationale telefoonnummers, adresgegevens met toevoeging The Netherlands en een .com.

 

Bij uitwisseling van kaartjes kan ik uiteraard kiezen welke zijde ik aanbied.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.