Binnenkort zal ik een gouden handdruk (kunnen) ontvangen.
Ik ga een eigen bedrijf opstarten (fokker van een bepaald hondenras). Waarschijnlijk zal dit eerst in Nederland zijn, maar de planning is om over 1 jaar naar Zweden te gaan emigreren en daar verder gaan met het bedrijf.
Stel ik krijg een bedrag van 93.000 euro die ik in een Stamrecht BV laat storten. (Als ik het geld netto laat uitbetalen ontvang ik rond de 43.000 euro.)
Van dit bedrag investeer ik 35.000 euro voor de honden (huren ruimte, kopen honden etc.) en 35.000 voor salaris. Als ik over 1 jaar besluit om te gaan emigreren heb ik angst dat ik het geld moet terugstorten.
Kan iemand mij vertellen wat de gevolgen zijn van deze constructie?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
roymo
roymo
Binnenkort zal ik een gouden handdruk (kunnen) ontvangen.
Ik ga een eigen bedrijf opstarten (fokker van een bepaald hondenras). Waarschijnlijk zal dit eerst in Nederland zijn, maar de planning is om over 1 jaar naar Zweden te gaan emigreren en daar verder gaan met het bedrijf.
Stel ik krijg een bedrag van 93.000 euro die ik in een Stamrecht BV laat storten. (Als ik het geld netto laat uitbetalen ontvang ik rond de 43.000 euro.)
Van dit bedrag investeer ik 35.000 euro voor de honden (huren ruimte, kopen honden etc.) en 35.000 voor salaris. Als ik over 1 jaar besluit om te gaan emigreren heb ik angst dat ik het geld moet terugstorten.
Kan iemand mij vertellen wat de gevolgen zijn van deze constructie?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13117-gouden-handdruk-netto-of-bruto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag