• 0

Goedkoop mobiel internetten

Ik ben een parttime ondernemer en ik run een webwinkel naast mijn fulltime baan.Begin dit jaar ben ik daadwerkelijk van start gegaan en het gaat eigenlijk boven verwachting.Een van mijn grootste zorgen is dat ik pas rond 19.00 kan reageren op vragen en bestellingen die in mijn winkel gedaan worden.

 

Ik zoek nu naar een goedkope manier om ook overdag mijn mail c.q mijn webwinkel te kunnen bekijken via internet.Ik zit op kantoor maar ik heb geen internet en moet dus een manier vinden om dit te checken.

 

Kijkend naar de toekomst denk ik in de richting van een laptop maar deze vind in te lomp.Er zijn ook telefoons bijv. een HTC maar daar is het toetsenbord weer niet geschikt voor mij(te klein).

 

Ik zoek nu iets zoals een subnoteboek of een palm foleo,ik wil alleen mijn mail checken en beantwoorden en mijn leveranciers benaderen om inkopen te doen.

 

Wie oh wie kan mij op weg helpen om hier een betaalbare oplossing voor te geven.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste John,

 

Ik weet niet wat jij goedkoop vind en wat je budget is?

 

Voor een dergelijk vraag lijkt mij http://bellen.com/nl/?taal=nl&land=nl een uistekende website om de aanbiedingen te vergelijken.

 

Verder kun je je afvragen hoe belangrijk het is dat jij tussendoor de emails van bestelling leest. Je kunt bijvoorbeeld ook een automatische bevestigingsmail sturen, en dan in de avond indien je het nodig vind als nog contact zoeken met de klant. Ook zal ik me het risico afvragen hoe blij je werkgever is, als jij dit soort zaken in zijn werktijd onderneemt.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Over het bezig zijn met mijn "zaakje" onder werktijd:ik heb een vast contract voor 36 uur en werk gemiddeld 42 tot 45 per week,ook thuis dus mijn werkgever doe ik aan werktijd niets tekort.Ik snap heel goed dat een werkgever er niet op zit te wachten dat zijn werknemers onder werktijd hun zaken doen.

 

Dit doe ik nu ook niet,bellen doe ik met mijn EIGEN telefoon in mijn EIGEN tijd.

 

Het budget,ik wil zeker de eerste jaren mijn vaste kosten laag houden en het moet wel een toegevoegde waarde zijn die betaalbaar voor mij is.Ik wil maximaal €20 euro aan een abo. uitgeven,de optie die MarktGrip gaf lijkt mij wel wat.

Link naar reactie
  • 0

Mijn favo combi is een T-Mobile onbeperkt data abootje (op een lage flex zkl. bundel kost dat Sim Only 5 tot 7,5 euro /maand voor onbeperkt) en een MDA PRO (kan je vast 2e hands nog scoren). Zeer snelle PDA met een fantastisch toetsenbord (zelfs verlicht) en een goede resolutie (640 * 480) en UMTS om net wat meer te doen dan even mail checken.

 

Ik heb zelf voor een klant in het verleden eens een module gebouwd dat die met de ingebouwde camera van het product gelijk een fotootje en een omschrijving in zn webwinkel kon uppen.

 

 

Is de webshop al ontwikkeld? Wellicht kan ik je van dienst zijn (niet werven - mod).

Link naar reactie
  • 0

Het verschil in prijs wordt veroorzaakt door de voorwaarden.

 

Bij mobiel gebruik gaat de provider er vanuit dat je veel minder dataverkeer zal veroorzaken dan bij gebruik via een laptop.

 

Het is immers eenvoudiger om veel te downloaden op een laptop dan op een telefoon. Er zijn technieken om via je telefoon ook internet te verschaffen aan je laptop, maar dit is dus in strijd met de voorwaarden en dus niet toegestaan.

 

Het komt er dus op neer:

 

wil je internet op je laptop: neem het usb-modem abonnement

wil je internet op je telefoon: neem het mobiel abonnement

 

Er zijn altijd mensen die toch tegen deze voorwaarden in proberen te gaan. Providers nemen echter ook hun maatregelen en kunnen dit wangebruik wel constateren.

 

// edit: typo

Link naar reactie
  • 0

Interessant dit. En als je dus software op die mobiele telefoon zet zoals Fring (waarmee je mobiel kan bellen a la Skype), dan ben je het mannetje. Enige nadeel : operators kunnen het soort dataverkeer wat dit oplevert redelijk goed zien. En gaan op een gegeven moment misschien ingrijpen. Tot die tijd: kan je het uitproberen.

 

Ik maak nu met heeel veel plezier gebruik van mobiel internet op mijn mobiel. Nu nog batterijen, die het langer uithouden dan een paar uur, want mobiel internetten zuigt electriciteit.

Link naar reactie
  • 0

Even een voorbeeld uit de praktijk,

 

Voor mijn bedrijf ben ik constant onderweg, mijn bus is een tweede kantoor. Als ik ergens op moet wachten of onverwachts niet verder kan, besteed ik mijn tijd nuttig door klanten te woord te staan of facturen te boeken.

 

Ik heb een 12 Inch laptop maar de 10 inch versie's zijn ook lekker in gebruik. weegt niets, toetsenbord is groot genoeg en je hebt alle voordelen van windows XP/Vista.

 

Daarnaast gebruik ik een nokia N95(kan ook met goedkopere, n73 of andere smartphones) met daarop een web-en-walk abbonement van 10 euro per maand onbeperkt (T-mobile). De praktijk leert dat internetten op PDA's of mobiele telefoons erg onhandig, langzaam en ingewikkeld is.

 

Met een USB kabeltje kan je deze twee apparaten samenvoegen en je hebt overal onbeperkt internet op je laptop. Je telefoon laad op via het usb kabeltje. Het internet is iets langzamer dan dat je thuis gewend bent, maar daar merk je haast niets van met beantwoorden van mails, of het bezoeken van website's. Mijn poker programma en online prisonbreak afleveringen laden trouwens gewoon perfect.

 

 

 

LETOP! T-mobile rekent niets extra's bij gebruik voor je laptop. Andere providers wel.

 

Entrepreneur, MotoGP fanalist, Owner scooterking the Hague, Living in Amsterdam.

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor de topic bump, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen mobiel internet van Vodafone via een usb modem en via een mobiel? Beide zijn ongeveer even snel, maar mobiel internet voor de mobiel is alleen een stuk goedkoper (bron)! Zie ik iets over het hoofd?

 

 

USB modem is waarschijnlijk toch een stuk sneller..

Entrepreneur, MotoGP fanalist, Owner scooterking the Hague, Living in Amsterdam.

Link naar reactie
  • 0

Interessant dit. En als je dus software op die mobiele telefoon zet zoals Fring (waarmee je mobiel kan bellen a la Skype), dan ben je het mannetje. Enige nadeel : operators kunnen het soort dataverkeer wat dit oplevert redelijk goed zien. En gaan op een gegeven moment misschien ingrijpen. Tot die tijd: kan je het uitproberen.

 

Het valt in ieder geval op dit moment (wereldwijd) ontzettend mee hoe hard providers hier op ingrijpen (ter verduidelijking: mijn bedrijf maakt een van de applicaties die gebruikt kunnen worden om je mobiele internet met je laptop etc te delen). Verreweg de meeste mensen gebruiken het slechts sporadisch en dan meestal voor simpele e-mail en HTTP traffic. Voor dat handjevol mensen die er "serieus" gebruik van maken is het bijna duurder om te controleren en in te grijpen dan niets te doen. Met honderdduizenden afnemers van de software in kwestie, waarvan naar ik verwacht minimaal driekwart dit gebruikt met een 'unlimited' abbo waarbij 'tethering' niet toegestaan is, hebben wij nog nooit van iemand vernomen dat 'ie de rekening gekregen heeft of afgesloten is. Zelfs niet bij Sprint en Verizon, die beiden nogal wat moeite steken om te zorgen dat dit niet werkt via hun telefoons (tuurlijk werkt onze software toch, maar goed). Afhankelijk van wat je doet en hoe, is het ook niet altijd even makkelijk dit te detecteren. Moet er wel bij zeggen dat wij in Nederland niet zo gek veel afnemers hebben, mobiel internet is veel groter in de rest van Europa, en nog veel groter in Amerika en Asie.

 

Ik kan me echter wel voorstellen dat ze een stuk sneller ingrijpen bij VOIP op telefoons dan normaal web gebruik (veel groter aandeel winst, denk ik zo).

 

Overigens zijn de kosten die providers voor mobiel internet rekenen regelrecht absurd (en vooral die afzetters die we KPN noemen), maar dat is weer voer voor een andere discussie.

 

Buiten dit alles zou ik natuurlijk altijd adviseren een abbo te nemen waarbij het allemaal wel mag.

 

LETOP! T-mobile rekent niets extra's bij gebruik voor je laptop. Andere providers wel.

 

Juist, een T-Mobile abbo dus. Heel het bedrijf hier heeft om deze reden T-Mobile abbo's. Die leveren gewoon de data die ze beloven, klaar als een klontje (kunnen andere providers nog wat van leren... doen wat je belooft? het moet niet gekker worden!)

 

USB modem is waarschijnlijk toch een stuk sneller..

 

Als je geen appels met peren vergelijkt, maar gewoon dezelfde internet abbo's per USB and per mobieltje (ok, niet elke provider heeft dit), maakt het nauwelijks verschil. Je hebt inderdaad wel iets meer latency, er zit immers een stap tussen, maar dit is in de praktijk meestal ook niet meer dan een paar microseconden.

 

Waar de meesten vooral het voordeel uit halen is dat ondertussen best veel mensen al een mobiel internet abbo hebben voor een mail hier of daar of om snel even het internet te kunnen checken als ze niet bij een computer zijn, a 10 - 20 euro per maand. Waarom zou je dan nog 20 euro per maand extra gaan betalen voor een USB dongle om ook te kunnen internetten op je laptop? Je hebt je telefoon toch bij en die kan dat voor je verzorgen.

Web- en (mobiele) software ontwikkelaar

Nu ook verkrijgbaar als DGA!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.