• 0

Anti diefstal van GSM / PDA / Laptop / Navigatie etc..

Hallo

 

Kan via iemand uit buitenland paketten kopen om je gestolen GSM, PDA , Laptop, Geheugenstick , Navigatie en Camera,s etc.. op te sporen als ze gestolen zijn.

Is hier een markt voor ?

 

Hoe kan ik beste aanpakken ?

 

Hoe en waar op de markt plaatsen ?

 

Gaarne opmerkingen of ideeen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

de software die wij in 2005 in europa leverden, kon op basis van IP-nummer een pc of mac traceren. Helaas werkten justitie en politie niet mee, zodat er na de opsporing geen actie kon worden ondernomen. Exit dus, en veel "leergeld" betaald.

 

Ik weet niet welke software jij op doelt, maar op afstand blokkeren is wel een leuke optie.

 

btoc werkte niet, btob een beetje. Kijk eerst eens bij grote bedrijven of je opdrachten kan scoren. Lukt dat, dan kan je importeren en leveren.

Ik heb er persoonlijk een hard hoofd in, geen enkele grote aanbieder heeft zoiets in zijn portfolio.

 

Maar wie ben ik, wie weet geloof jij er wel in en kan je het wel succesvol op de markt zetten. Mij is het niet gelukt.

 

Succes met je keuze.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

de software die wij in 2005 in europa leverden, kon op basis van IP-nummer een pc of mac traceren.

 

Dat kan helemaal niet, en dat heb ik je destijds ook gemaild. IP-nummers zijn ofwel dynamisch, dus elke keer als je inlogt een ander IP-nummer, ofwel vast, waardoor ze gekoppeld zijn aan een internet account. Als je met een ander account inlogt op zo'n gestolen PC met die met PCPhoneHome 'beveiligd' is is er geen vuiltje aan de lucht.

 

Daarnaast is het IP-nummer meestal ook alleen maar gekoppeld aan de regio waar je inlogt, en niet aan een precieze locatie, dus ook als men met de account van het slachtoffer inlogt is er geen vuiltje aan de lucht...

 

Helaas werkten justitie en politie niet mee...

 

Wat dus een heel verstandige beslissing was.

 

A.D. - ik hoop dat je het dus over een compleet ander stukje software hebt. Ben trouwens heel benieuwd hoe je een gestolen geheugenstick met een stuk software denkt op te sporen!

 

Zoals Edo terecht opmerkt - informeer jezelf en wees kritisch om te voorkomen dat je je geld weggooit!

Link naar reactie
  • 0

Beste

 

Het is programma waarbij o.a. IP adres , (gsm) nummer ( zelfs persoon gezicht achter laptop etc bekend worden , klant kan alles op sms of bericht zetten wat hij wil wanneer ander persoon het apparaat activeert

 

Je kan er ook blackberry, Ipod's en andere gadgets mee opsporen

 

Ook komt het binnenkort voor Iphone etc

 

Het is nieuw en zeer innovatief uit buitenland , nog niet hier .

 

Maar hoe kan ik het beste aanpakken wie heeft een business idee

 

Prijs indicatie ongeveer 25 Euro

 

gaarne reactie"s

Link naar reactie
  • 0

Dus in het kort:

 

1. Je hebt een product wat - in mijn oren - te mooi klinkt om waar te zijn, en wat alles kan wat de afgelopen jaren beloofd is;

 

2. Niemand heeft dit ooit in Nederland op de markt gebracht en verkocht;

 

3. Je kunt geen businessmodel bedenken?

 

Ik heb wat moeite met je verhaal... Ik zou zeggen, koop er wat in en ga ermee naar de partijen waarvan jij denkt dat ze het meest pijn voelen door dit soort diefstal. Kun je er vijf overtuigen je product te kopen, dan heb je ondertussen voldoende kennis opgedaan om je business model vorm te geven!

Link naar reactie
  • 0

Alleen hoe zit het met bv track and trace het opsporen is dat legaal

 

Ik moet veel investeren dus wil wel zeker zijn de een zegt wel legaal de ander weer niet

 

Het is echt een uniek nieuwe innovatie waar je alles mee kan opsporen en laten terugbezorgen of op afstand alle info laten verwijderen

 

gaarrne reactie's

Link naar reactie
  • 0

Alleen hoe zit het met bv track and trace het opsporen is dat legaal

 

Hoe moeten wij nu hier kunnen inschatten of dat legaal is of niet? Dat hangt er maar net vanaf hoe het werkt. Kun je een link naar een (Engelstalige) site van dit product in het buitenland geven, zodat we meer achtergrondinfo hebben en gerichter adviezen kunnen geven?

 

(Waarin moet je eigenlijk investeren, het product is toch al af? Kun je geen werkende samples krijgen en die bij potentiële klanten demonstreren?)

Link naar reactie
  • 0

Doe eerst eens een praktijktest. Het klinkt namelijk nogal heel erg veelbelovend (if it's too good to be true...) en om eerlijk te zijn vraag ik me heel erg af hoe bv een geheugenstick of camera op deze manier is op te sporen.

 

Het moeten namelijk apparaten zijn die op de een of andere manier verbinding moeten kunnen maken "naar buiten", en dat zie ik mijn camera nog niet doen. Geheugenstick zou nog kunnen als'ie in een pc zit, maar dan moet hij nog door een firewall heen.

 

Telefoon: simkaart verwisselen...

 

Laptop: harddisk verwisselen of formatteren...

 

En los daarvan, IP adressen kunnen gespoofd worden.

 

Ik heb trouwens wel dit nog gevonden, misschien dat je er wat aan hebt: http://forum.gunk.be/archive/index.php/t-1086.html (gaat over http://www.synet.biz/LaptopAntitheft/index.htm)

Link naar reactie
  • 0
Het is echt een uniek nieuwe innovatie waar je alles mee kan opsporen en laten terugbezorgen of op afstand alle info laten verwijderen

 

Nogmaals - het enige waar je iets mee kunt is als de dief inlogt met een internetaccount dat al op het gestolene aanwezig was, en dan nog heb je alleen een IP-nummer dat je verwijst naar de dichtsbijzijnde centrale van de internet service provider.

 

Toen ik in Utrecht woonde vertelde alle op dat moment beschikbare software dat ik in Amersfoort woonde. Google Earth vond dat mijn GSM op dat moment in Woerden was.

 

Absoluut niet waterdicht dus, en dan hebben het alleen nog maar over gestolen waar dat in staat is verbinding met het internet te maken.

 

Als het al een bestaand produkt is kun je er best wat meer over vertellen, dus bij deze: hoe ga je digitale camera's en memory sticks terugvinden? Wat is de achterliggende methode?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.