• 0

mogelijkheden tot bedrijf kopen??

Beste,

 

Ik loop waarschijnlijk een beetje te veel te dromen maar graag wil ik hiervan een bevestiging..

 

Via de KVK site kwam ik gisteren terecht bij een site voor de verkoop van bedrijven. Toevallig stond hier een bedrijf te koop aangeboden wat precies datgene is wat wij doen, echter wij doen dit pas sinds een half jaar.

In de advertentie stond beschreven dat er een omzet vanaf 1 mln. werd gedraaid.

Dat zijn verschrikkelijk hoge bedragen en aangezien ik bij de bank weinig zekerheden kan overleggen,(geen overwaarde want heb pas net mijn huis gekocht) vrees ik dat ik daar niet hoef aan te komen.

 

Klopt dit verhaal en hoef ik hier niet eens over na te denken de komende 10 jaar of zijn er toch mensen die hier een andere mening over hebben?

Schiet maar…

 

Groeten,

 

Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt ook op zoek gaan naar een informal investor. Informals zijn niet uit op het verkrijgen van de zekerheden die een bank wil hebben, maar zullen wel heel kritisch kijken naar jouw ondernemerskwaliteiten.

 

Een andere optie die een overname in deze situatie binnen jouw bereik zou kunnen brengen, is een deal te maken met de verkopende partij voor het gefaseerd overnemen van het bedrijf.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als jij je bedrijf hiermee sterk beter in de markt kunt positioneren en je dus een goed business plan hebt waar deze overname in past kan je zeker ergens kapitaal vinden. Waarom ga je per defenitie uit van het idee dat het niet gaat lukken, draai het om!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

gewoon even bellen en zeggen dat ik interesse heb in het bedrijf wat te koop staat... alsof ik naar een huis ga kijken? kan dat zomaar?

 

misschien moet ik dat inderdaad maar eens doen dan, dank jullie voor de tips.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ronny,

 

Het kopen van een bedrijf gaat een beetje hetzelfde als het kopen van een huis. Je kan de waarde van het bedrijf als onderpand gebruiken om (een deel van) de koopprijs van het bedrijf te financieren. Daarnaast is de verkopende partij ook nog wel eens bereid om een deel van de overnameprijs te financieren. Alles natuurlijk afhankelijk van de waardering van het bedrijf en jouw toegevoegde waarde voor het bedrijf.

 

Er zijn diverse site over overnames. Onder andere Brookz. Daar kan je veel informatie vinden over (de financiering van) overnames.

 

Mijn mening: zorg dat je minsten 20% tot 30% van de overname som zelf kan betalen, anders wordt je niet als serieuze kandidaat gezien. Er zijn meer vragers in de markt dan aanbieders, zeker als het gaat om kwaliteit.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

ja ik dacht ook al dat het niet zo makkelijk zou zijn. dan zullen we nog hard moeten werken....

 

dank je

 

gr ronny

 

 

Nou, zo moeilijk is het nou ook weer niet. Je hebt alleen wel wat geld nodig.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

http://www.koopjeeigenbedrijf.nl/ was onlangs ook nog in het nieuws als MKB-EZ initiatief...

 

Dit lijkt aan alle kanten écht geen EZ-initiatief. Er staan flink wat taal- en tekstfouten op ("Het overnameproces [link naar overnameproces] is complex en altijd anders", "De vertrekte gegevens"), de juridische informatie klinkt niet als iets van EZ, de domeinnaam is van een partij die soms als mede-initiatiefnemer, en soms als enige de site is verouderd en zit vol fouten... Ik zou dit zo op het eerste gezicht niet zonder meer mijn gegevens toevertrouwen.

Link naar reactie
  • 0

http://www.koopjeeigenbedrijf.nl/ was onlangs ook nog in het nieuws als MKB-EZ initiatief...

 

Dit lijkt aan alle kanten écht geen EZ-initiatief. Er staan flink wat taal- en tekstfouten op ("Het overnameproces [link naar overnameproces] is complex en altijd anders", "De vertrekte gegevens"), de juridische informatie klinkt niet als iets van EZ, de domeinnaam is van een partij die soms als mede-initiatiefnemer, en soms als enige de site is verouderd en zit vol fouten... Ik zou dit zo op het eerste gezicht niet zonder meer mijn gegevens toevertrouwen.

 

Scherp als altijd! Ik had begin dit jaar geen belang om dit initiatief te promoten, heb niet aan bronnenonderzoek gedaan, maar ik heb het opgepikt van een of andere nieuwssite, weet alleen niet meer hoe en wat. Ik zie de spelfouten nu ook.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.