Andries Geplaatst: 29 januari 2008 Andries 49 0 Geplaatst: 29 januari 2008 Welke rente is de graadmeter voor de rente die een mkb'er betaald wanneer hij een financiering aangaat? Is dit de door de ECB gehanteerde rente?? En wat licht in de lijn der verwachting wat betreft renteverloop: daling of stijging? (dit ivm nieuwe verwachte renteverlaging door FED) Bij voorbaat dank!! Link naar reactie
0 msteer Geplaatst: 29 januari 2008 msteer 1,7k 97 Geplaatst: 29 januari 2008 Naar welke termijn gaat je interesse uit? En waarvoor wil je het weten? Routeplanner voor meerdere adressen Link naar reactie
0 Andries Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Andries 49 0 Geplaatst: 30 januari 2008 < 1 jaar. Ga begin 2009 voor mezelf beginnen en vraag me af of de rente wellicht gaat dalen? Link naar reactie
0 Marco van den Maagdenberg Geplaatst: 30 januari 2008 Marco van den Maagdenberg 3,8k 255 Geplaatst: 30 januari 2008 Ik ga ervan uit dat je een substantieel bedrag aan kredieten nodig hebt, anders is het zonde van de inspanningen. Afhankelijk van wat ons verder nog te wachten staat, ziet het er op dit moment naar uit dat de korte rente een trend naar beneden gaat volgen en de langere rente (>10jr) naar boven. Als ik je een advies mag geven: een goed doortimmerd ondernemersplan is veel belangrijker dan die paar procentpunten omhoog of omlaag van de rente. Als je straks voor een rente moet kiezen, speculeer dan niet op ene renteverlaging maar ga voor een rente die voor een langere periode vaststaat. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 1 februari 2008 Joost Rietveld Moderator 22,7k 80 2299 Geplaatst: 1 februari 2008 Dag Andries Twee maanden geleden sprak ik een adviseur van ABN Treasury. Hij voorspelde een rentestijging. Echter de FED heeft er weer 0,75 afgehaald en we wachten nog op de 'echte' schade van de kredietcrisis in de USA, verwacht rond maart. BOS heeft al een renteverhoging aangekondigd voor haar hypoteheken, maar die wordt nie echt gevolgd. Het koffiedik is zelfs voor de komende maanden ondoorzichtig. groet, Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
Andries
Andries
Welke rente is de graadmeter voor de rente die een mkb'er betaald wanneer hij een financiering aangaat?
Is dit de door de ECB gehanteerde rente??
En wat licht in de lijn der verwachting wat betreft renteverloop: daling of stijging? (dit ivm nieuwe verwachte renteverlaging door FED)
Bij voorbaat dank!!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag