• 0

Rente(verlaging)

Welke rente is de graadmeter voor de rente die een mkb'er betaald wanneer hij een financiering aangaat?

 

Is dit de door de ECB gehanteerde rente??

 

En wat licht in de lijn der verwachting wat betreft renteverloop: daling of stijging? (dit ivm nieuwe verwachte renteverlaging door FED)

 

Bij voorbaat dank!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga ervan uit dat je een substantieel bedrag aan kredieten nodig hebt, anders is het zonde van de inspanningen.

Afhankelijk van wat ons verder nog te wachten staat, ziet het er op dit moment naar uit dat de korte rente een trend naar beneden gaat volgen en de langere rente (>10jr) naar boven.

Als ik je een advies mag geven: een goed doortimmerd ondernemersplan is veel belangrijker dan die paar procentpunten omhoog of omlaag van de rente. Als je straks voor een rente moet kiezen, speculeer dan niet op ene renteverlaging maar ga voor een rente die voor een langere periode vaststaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Andries

 

Twee maanden geleden sprak ik een adviseur van ABN Treasury. Hij voorspelde een rentestijging. Echter de FED heeft er weer 0,75 afgehaald en we wachten nog op de 'echte' schade van de kredietcrisis in de USA, verwacht rond maart.

 

BOS heeft al een renteverhoging aangekondigd voor haar hypoteheken, maar die wordt nie echt gevolgd.

 

Het koffiedik is zelfs voor de komende maanden ondoorzichtig.

 

groet, Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.