Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nils de Witte
Gisteren weer een Hemel gehad in Amsterdam. Was erg leuk. De keynote speaker was Christine Karman van Izecom (ook lid van dit forum) :) Ze heeft een aantal zeer bruikbare tips voor ondernemers.
Een nieuwe, die ik nog niet gehoord had, was: Skate where the money will be Het is een variant op een uitspaak van een bekende ijshockeyspeler, op de vraag, waarom hij zoveel scoorde, antwoorde hij: "I always skate where the puck will be". Met andere woorden, schaats niet achte be puck aan, maar schaats vooruit en zorg dat je klaarstaat daar waar de puck zal zijn.
Vertaald naar ondernemers: Als je nu inspeeld op een bestaande behoefte schaats je achter de puck aan en die is sneller als jij, dus die haal je niet in. Probeer te bedenken welke behoeften er in de toekomst zullen onstaan en zorg dat je er helemaal klaar voor staat als die behoeften zich voordoen.
Ik vond het een goede tip. Die ga ik vaker gebruiken.
Heeft iemand voorbeelden van ondernemers die goed geschaatst hebben en met hun neus in de boter vielen toen hun product klaar was?
Groeten,
Nils
Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.