• 0

lunchcafe voor mensen met een verstandelijke beperking

Wie kan ons helpen?

 

Wij gaan vanuit een stichting (zorgaanbieder voor mensen met een verstandelijke beperking) een lunchcafe opzetten.

 

We zijn bezig met een cashflow berekening om de raad van bestuur te overtuigen.

 

We hebben hulp van mensen die ervaring hebben met horeca, maar niet vanuit een stichting.

 

De berekening: jaarhuur ex BTW x 10 = benodigde omzet...

 

..gaat voor ons niet op aangezien onze personele kosten lager zijn.

Er komen waarschijnlijk 8 fulltime medewerkers te werken met een verstandelijke beperking die een indicatie hebben om op een activiteitencentrum te werken. Zij krijgen een uitkering, geen salaris. En vanuit het zorgkantoor krijgen wij hier een bijdrage voor.

 

Waarschijnlijk komen er 2 fulltime begeleiders op te werken, personele kosten hiervan pp 32.000 per jaar.

 

Is er iemand die ervaring heeft met hoe we dit kunnen berekenen?

 

Alvast bedankt

Willemien ten Brink

wtenbrink@tiscali.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al eens bij vergelijkbare initiatieven aangeklopt om te vragen hoe zij het doen ?

 

Je kan ook even op deze site rondsnuffelen en bijvoorbeeld eens de berichten van Jan Willem Keus lezen.

Onderaan die pagina zie je een optie "lees 10/20/50/alle berichten van" staan, de manier om snel de goede discussies te vinden.

Hij heeft nu in-shop koffietoko's opgezet.

Link naar reactie
  • 0

 

We hebben hulp van mensen die ervaring hebben met horeca, maar niet vanuit een stichting.

 

Gebruik juist de hulp van de commerciële horeca kennis.

 

De berekening: jaarhuur ex BTW x 10 = benodigde omzet...

 

Probeer toch commercieel te denken en kijk of je toch niet op termijn de omzet kunt halen waardoor je iedere werknemer gewoon op een loonlijst kunt krijgen en niet meer afhankelijk bent van uitkeringen of subsidies vanuit het zorgkantoor.

 

 

<>

 

Is er iemand die ervaring heeft met hoe we dit kunnen berekenen?

 

De kosten op een rij zetten zal niet moeilijk zijn. Inschatten wat de opbrengsten zullen worden is veel lastiger. Doch als je dit concept leuk en coöperatief positioneerd, zal het me niet verbazen dat dit leuk zal gaan lopen.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk initiatief!

 

Joost's bijdrage is zeer zinvol. Er zijn over het land verspreid veel van dit soort bedrijven/dagbestedingsactiviteiten. Maak gebruik van de aanwezige kennis en neem contact op met een dergelijke organisatie.

 

Naast horecakennis zul je met de opzet zoals je hem nu voor ogen hebt ook behoefte hebben aan "bureaucratische-kennis" rondom WSW-indicatie, ANBI, veiligheid, PGB etc.

 

In aanvulling op Perry's statement om vooral commercieel te denken, valt het mij altijd op dat dergelijke zaken hun marketing matig voor elkaar hebben. Boven alles zul je dus behoefte hebben aan een goede marketingstrategie of om het in Herman den Blijker's termen te zeggen: hoe ga je de toko verkopen?

 

Ik twijfel bij je aanname of je personeelslasten relatief aan de lage kant zijn. In mijn optiek hebben je bedrijfsleiders 2 taken: de toko draaien en de activiteit begeleiden.

 

Binnenkort zal ik waarschijnlijk betrokken zijn bij een vergelijkbaar initiatief dus dan zal mijn parate kennis verder vergroot worden.

 

Succes! Ard

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.