• 0

Incidenteel een werkplek huren?

Beste mensen,

 

Ik ben vorig jaar begonnen als freelancer, en dat bevalt uitstekend. Meestal werk ik bij klanten op kantoor, maar zeker een dag in de week thuis. Soms heb ik dan behoefte, bv vanwege rondrennende kinderen, om een (halve) dag ergens een kantoorruimte te kunnen huren. Ook in het weekend. Ik ken Regus, maar daar kun je alleen lange termijn contracten afsluiten. Ander alternatief is in een hotel-lobby gaan zitten, maar ook daar kan het nog wel eens druk zijn. Bestaat er nou geen bedrijf die standaard werkplekken verhuurt zonder dat je direct een contract hoeft af te sluiten? Misschien heeft iemand hier ervaring of tips?

 

Groeten,

Wouter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tip 1: Begin bij jezelf (thuis):

Is het een optie om je kinderen 4 uur per dag bij een opvang oid te doen?

Is het een optie om die ene dag voor je kinderen te zorgen? Wie weet worden het wel minder "rond rennende kinderen" als je ze wat meer aandacht geeft ? (hier mee wil ik absoluut niet zeggen dat je niet naar je kinderen omkijkt... ik bekijk het gewoon even vanuit een ander perspectief)

 

Ben benieuwd hoe je hier op reageert ;) Misschien heb ik nog wel meer tips.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Waar zoek je iets? Ik weet dat er in Haarlem zo iets gaat komen o.a. via Young MKB en in amsterdam zijn er ook wat locaties al begonnen, de Kvk (ja sorry) doet daar in mee, misschien ff langs die jongens gaan....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties!

 

@sp00n

Ik snap je reactie. Ik wil mijn dochter niet beletten in haar vrijheid als ik aan het werk ben, dan ik ga ik liever zelf even ergens anders zitten. Ze is ook nog te jong om te begrijpen wat ik aan het doen ben. We hebben twee dagen opvang, dat vind ik genoeg. Een van de redenen om voor mezelf te beginnen was haar meer te zien en vaker thuis te zijn, en dat voelt erg goed. Soms vragen de werkzaamheden echter veel concentratie, en dan heb ik even een plek nodig om rustig te kunnen werken. Verder is het heerlijk om haar om me heen te hebben als ik bezig ben :-)

 

@doingbusiness.nl

Ik zoek iets in de omgeving van Utrecht. KvK is een goede tip, die ga ik zeker eens vragen of ze iets weten.

Link naar reactie
  • 1

Marktplaats punt nl:

 

Zoek je een lichte, rustige werkplek in een nieuw, goed bereikbaar kantoor op de begane grond? Het kantoor van de Samenwerkende uitgevers (5 werkplekken, 2 te huur) is geheel ingericht met luxe meubilair, faciliteiten als internet, kopieer- en frankeermachine; er is een apart vergaderkamertje en mogelijkheid tot enige opslag. We bieden: een parkeergarage om de hoek, collegialiteit, frisse ideeen en goede koffie. Het adres is Hooghiemstraplein 32 tegenover het bedrijfsverzamelgebouw. De huur per plek is 250 Euro p.m. excl. servicekosten en btw.

   

   

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist de verhuurder van het bedrijfsverzamelgebouw waar ik ook een unit huur gevraagd waarom hij niet een unit inricht als flexkantoor.

Het verzamelgebouw zit nog niet vol en het lijkt me een aardige extra inkomstenbron voor een behoefte die blijkbaar bestaat.

 

Overigens speelt in mijn regio (Zeeland) het schaarsteprobleem vele malen minder en moeten we soms een eindje rijden om ook het fenomeen file eens te mogen ervaren; (net als het fenomeen snelweg of trein overigens):-).

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0
Overigens speelt in mijn regio (Zeeland) het schaarsteprobleem vele malen minder en moeten we soms een eindje rijden om ook het fenomeen file eens te mogen ervaren; (net als het fenomeen snelweg of trein overigens):-).

 

Het klinkt triviaal maar je beschrijft hier de oplossing voor het fileprobleem.

 

Als de afvoer thuis verstopt is leg je immers ook niet steeds een nieuwe aan, nee dan ga je eerst eens kijken wat de afvoer verstopt.

Laten we het in het vervolg maar over de filemythe hebben.

 

Sorry dat was way off topic.

Link naar reactie
  • 0

Sorry dat was way off topic.

 

Misschien niet. Bel eens aan bij de buurman/buurvrouw. Misschien heb je daar een goede verhouding mee en is er daar nog een kamer vrij? Ben je toch dicht bij je dochter als ze je nodig heeft? Hoef je tevens niet te reizen en lossen we weer een stukje het fileprobleem op ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Doet me een beetje denken aan de tijd in de bibliotheek van de Uni... Daar ging dat ook zo.. Iedereen side by side aan het werk aan eigen dingen. Het zou een goede gelegenheid kunnen zijn om met andere ondernemers spontaan te meet-uppen. Secure check-in... zodat dieven geen kans krijgen hmm ik geloof er wel in.

Link naar reactie
  • 0

Ik zag in je berichtje dat regus alleen lange termijn contracten afsluit? Ik zelf maak ook gebruik van Regus en ik moet zeggen mijne ervaring met hun is perfect.

 

Ik werk altijd vanuit hun Business Lounges, heb een network access kaart en daarmee heb je toegang tot al hun business lounges.

 

In een business lounge heb je gewoon een plek om lekker te gaan werken in alle rust + snel internet + koffie & thee.

 

In engeland kost dit 199 pond p/j. Dus ik weet niet wat het precies in Nederland kost maar dat is vast wel te vinden op hun website.

 

Bijv. ik heb vanochtend gewerkt in Canary Wharf, zit nu in London Bridge & a.s. vrijdag heb ik met iemand afgesproken in Breda en werk ik vanuit hun business lounge en vraag de receptie of ze men klant daar naar toe sturen.

 

Als ik iets geprint of gefaxt moet hebben is het ook nooit een probleem. Dit is natuurlijk mijn ervaring met Regus in London, ik weet natuurlijk niet hoe dit voor Nederland staat. Maar ik neem aan dat het service niveau toch hetzelfde zal zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

dag higher levelers,

 

Ik ben bezig met het creeren van een flexibel kantoor in den haag.

Ik heb genoeg van met mezelf thuis zitten, ik wil met mensen over mijn onderneming kunnen praten en dat we gebruik kunnen maken van elkaars skils.

 

Ook kan de ruimte s'avonds geboekt worden voor netwerkbijeenkomsten en cursussen, speakers.

 

Ik begin binnenkort met cowerkdagen: een dag waarin een groepje ondernemers samenkomt of een locatie met wifi. We gaan voornamelijk werken, maar als mensen dingen willen inbrengen zoals een brainstorm ofzo is dat ook welkom. Leuk om eens buiten het huis te werken en andere ondernemende mensen te ontmoeten.

 

Mochten mensen intresse hebben of mee willen denken of doen, mail me even.

info@blingaffair.com

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het zal je verbazen hoeveel ondernemers best een werkplek beschikbaar willen stellen. Je moet het alleen wel her en der even vragen. Is er nog geen vraag en aanbod site hervoor? Zo niet, misschien een oppertunity voor iemand? Leuk Vlaggetje er bij die je buiten kunt ophangen "Free Work Room". Of een SMS dienst die je naar dichstbijzinde free werkplek loodst.

 

 

Af en toe wat vreemde tijdens de lunch kan soms hele frisse kruis bestuivingen opleveren.

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.