• 0

Guerilla marketing vb.

Een mooi voorbeeld van guerrilla marketing. Maar of het gaat werken? Het marketing bureau heeft er in inder geval veel aandacht door gekregen. ;D

Cunning Stunts Communications announce the launch of foreheADS™ - the medium that alleviates student debt whilst bringing a brand's message to the fore. Lees meer »»

stu.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

• 0

Guerilla marketing is ook B2B toepasbaar. Ik meen me te herinneren dat Annedien een keer het voorbeeld had gegeven wat inhield dat ze op een netwerkbijeenkomst sleutels met een label met daarop de url van een bedrijf van haar op sommige plaatsen neer had gelegt.

Link naar reactie
  • 0

tivoli technici plakken zo mogelijk op elke kist van een band een tivoli sticker... zo krijg je dus bands die je enkel kennen van het gezien hebben van een sticker op een kist van een andere band :D

het is een vorm van gm (coole term!), of niet? b2b is het ook wel, aangezien de (b2)c's in de zaal staan ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Guerrilla marketing is zeker toepasbaar in B2B:

Een aantal jaren geleden werkte ik voor een Koreaanse auto importeur als marketeer. Een klein reclame bureau wilde ons graag als klant hebben ;D. Ik had echter weing tijd voor en zin in een afspraak.

Op 5 december kwamen de directeur als Sinterklaas en de account man als Piet verkleed langs op de marketing afdeling en vroegen naar mij. Ze toonden een boek met verschillende kerstbomen: blauwe, liggende, kale en een aantal andere creatieve varianten. Ik mocht er voor de afdeling een uitkiezen die de Kerstman (onder het mom van een joint venture) een week later persoonlijk zou langsbrengen.

Aldus gebeurde een week later. De kerstman bleek werderom de (verklede) directeur te zijn en een paar minuten later zaten we om tafel. Hij in kerstpak, ik in grijs en in een heel humoristische en daardoor ontspannen atmosfeer.

Zonder deze creatieve aanpak had het gesprek nooit plaatsgevonden en hadden we ook nooit met dit bureau enkele voor ons luctatieve DM acties gedaan.

Petje af!

Link naar reactie
  • 0

B2B-guerilla, of misschien wel G2B, kan juist erg goed omdat je daar met een beperkt aantal doorgaans bekende prospects werkt waar een relatief groot budget aan besteed kan worden. Het loont zich sneller om maatwerk in acties toe te passen. Dat geldt ook voor een eenmansbedrijf!

Truc is om heel goed na te denken over wat je wilt/moet bereiken bij wie, en vervolgens gericht op zoek te gaan naar een originele en liefst ook sympathieke manier om een boodschap over te brengen en in contact te komen.

Kleine bedrijven hebben bijvoorbeeld vaak geen budget om aan een vakbeurs mee te doen. Standaard alternatief is kamer in een naburig hotel huren en daar interessante beursbezoekers naartoe halen. Klassieke ambush-marketing, dat hosselen, maar als de ondernemer niet voor een dubbeltje vooraan wil zitten (dus wel een beetje investeren in een originele uitnodiging) kan het goed werken.

De essentie van guerilla is uiteraard niet dat het goedkoop is, maar dat het inventief en liefst niet al te poenerig is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar