Bijtelling als ik auto 's avonds op de zaak laat staan?
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stobbie
stobbie
Ik heb een eenmanszaak. Ik heb twee bedrijfsauto's en een privéauto.
Mijn vrouw rijdt in één van de twee bedrijfsauto's, een astraatje. Deze wordt ook privé gebruikt, hierover betaal ik dus ook bijtelling. Dat vind ik geen probleem.
Ik zelf rij in een relatief dure Discovery met de bijbehorende hoge bijtelling.Ik gebruik de auto alleen zakelijk, prive rij ik alles (bijna niks) in mijn hobby oldtimer.
Met mijn Discovery rij ik zo'n 100000km per jaar. Ik heb meerdere pogingen gedaan een km-registratie te gaan bijhouden, maar ik vind het te veel gedoe. Ik rij alles met een zeer zware aanhanger en heb dus helaas echt een zware terreinauto nodig om deze te kunnen/mogen trekken. Anders zou ik gewoon in een oud bakkie rijden.
Is het voldoende de auto buiten werktijd op mijn bedrijfsterrein te stallen om geen bijtelling te hoeven betalen? Ik ben echter ook regelmatig 's avonds onderweg, of meerdere dagen achter elkaar in het buitenland met de auto. Ik betaal nu al jaren (voor mijn gevoel ten onrechte) bijtelling maar ik krijg er een beetje genoeg van.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag