nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Hallo, Hoe zorg je ervoor als bedrijf dat klanten bij jouw kopen en niet bij de buurman op het moment dat beiden dezelfde producten in huis hebben. Groetjes en bedankt. Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Lees nou eens en wees niet zo negatief, als je de kans niet ziet in hetgeen we aandragen maar alleen alles afkraakt dan ben je niet bepaald goede ondernemer in mijn ogen. tuurlijk heb ik respect voor jullie visies, daar denk ik ook aan maar ik geloof gewoon dat het niet zal lukken zoals de meeste hier zeggen. Onderscheiden in service, etc zijn de eerste dingen waar je als bedrijf op let. Het gaat hier om het product en om daar onderscheid in te maken is niet makkelijk omdat het product hetzelfde is als van de concurrent. Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Wat voor product gaat het om als ik vragen mag? krijg je van mij 3 verkoopargumenten terug groenten en fruit B2B of B2C? Vers? Lokaal, regionaal of landelijk? Als eerst regionaal en dan landelijk. Link naar reactie
0 Yannick_ Geplaatst: 3 april 2008 Yannick_ 1,8k 102 Geplaatst: 3 april 2008 Ga je verkopen aan consumenten? (B2C) of aan bedrijven? (B2B) Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Ga je verkopen aan consumenten? (B2C) of aan bedrijven? (B2B) Aan bedrijven. Link naar reactie
0 Mcsnowy Geplaatst: 3 april 2008 Mcsnowy 20 0 Geplaatst: 3 april 2008 tuurlijk heb ik respect voor jullie visies, daar denk ik ook aan maar ik geloof gewoon dat het niet zal lukken zoals de meeste hier zeggen. Onderscheiden in service, etc zijn de eerste dingen waar je als bedrijf op let. Het gaat hier om het product en om daar onderscheid in te maken is niet makkelijk omdat het product hetzelfde is als van de concurrent. Ik zeg dus, als het product niet onderscheidend is, dan moet je zaak onderscheidend zijn, verkoop je 25 soorten tomaten? Als je precies hetzelfde assortiment hebt als je buurman maar daarnaast heb jij 25 soorten tomaten koop ik mijn spul bij jou. En behalve een tomaten koop ik ook mijn fruit en andere groente. Ga je specialiseren, bijvoorbeeld in tomaten, zorg dat je daar alles van hebt en alles van weet. Klanten als ik kicken daarop en doen de rest van de inkopen ook bij jou omdat ik toch al bij jou ben en er niets onderscheidend is aan de buurman. Link naar reactie
0 frans74 Geplaatst: 3 april 2008 frans74 281 57 Geplaatst: 3 april 2008 Landelijk? Doe de gezonde variant van de energybox ENERGYBOX Benader de bedrijven met meerdere vestigingen in NL en probeer een mantelcontract bij ze overeen te komen. Wekelijks een voorraad vers fruit voor in de kantine, 1 leverancier, plaatselijk bezorgd. Desnoods op contractbasis met de individuele werknemers. De werkgever betaalt voor iedere deelnemer/werknemer een vast bedrag per maand in ruil voor wekelijks of 2 keer per week vers fruit op de werkplek de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Landelijk? Doe de gezonde variant van de energybox ENERGYBOX Benader de bedrijven met meerdere vestigingen in NL en probeer een mantelcontract bij ze overeen te komen. Wekelijks een voorraad vers fruit voor in de kantine, 1 leverancier, plaatselijk bezorgd. Desnoods op contractbasis met de individuele werknemers. De werkgever betaalt voor iedere deelnemer/werknemer een vast bedrag per maand in ruil voor wekelijks of 2 keer per week vers fruit op de werkplek Bedoel je zoiets? http://www.kantoorfruit.nl/ Link naar reactie
0 frans74 Geplaatst: 3 april 2008 frans74 281 57 Geplaatst: 3 april 2008 Ja, maar dan war professionelere uitstraling :) Daarnaast zitten zij in Noordwijk, en niet in jouw regio denk ik zo. Wat mcsnowy ook al aangaf, maar dan een variatie erop. Zoek een paar producten die wat exclusiever zijn, en niet bij je concurrent te koop zijn. Geef daar bekendheid aan. Wellicht bepaalde groenten voor bepaalde doelgroepen, zoals indonesiers, marrokanen ? groet frans edit: lees deze tekst ook even als verkoopargument van de website kantoorfruit / belasstingdienst Consumpties tijdens werktijd Een vergoeding of verstrekking van consumpties die tijdens werktijd worden genuttigd, behoort niet tot het loon. Het gaat hier bijvoorbeeld om koffie, thee, gebak, een stuk fruit en andere tussendoortjes van weinig waarde. Maaltijden vallen hier niet onder. Voor deze consumpties kunt u zonder nader bewijs aan de werknemer een onbelaste vergoeding betalen van maximaal € 2,75 per week of € 0,55 per dag. Dit geldt niet als aan de werknemer consumpties tijdens werktijd worden verstrekt. Als uw werknemer aan u voor een consumptie geen zakelijke prijs betaalt (maar bijvoorbeeld alleen de kostprijs) is ook sprake van een verstrekking. Ook in dat geval mag u geen onbelaste vergoeding meer geven. Meestal maakt de lunchtijd (evenals andere pauzes) geen deel uit van de (betaalde) werktijd. Toch kunt u ook consumpties tijdens de lunch of tijdens de koffiepauze van een werknemer vrij vergoeden of verstrekken. Dit geldt echter alleen als u deze consumpties ook tijdens werktijd vrij vergoedt of verstrekt. Als u de consumpties alleen tijdens de lunch of buiten de werktijd vergoedt of verstrekt, geldt deze vrijstelling dus niet. Als de consumpties samen met andere consumpties die u (gedeeltelijk) vergoedt of verstrekt, een maaltijd vormen, is daarop de regeling voor maaltijden van toepassing. de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 3 april 2008 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 3 april 2008 Dat is toch de kern van marketing, en waarschijnlijk ook van ondernemen. Het verschil maken door wat jij aanbiedt aantrekkelijker te maken dan dat van je concurrent. Gaat ook op voor groenten en fruit. Er zijn verkopers die zich op allerlei mogelijke manieren onderscheiden en er zijn middenstanders die hun kraam vullen. Hoe onderscheid je jezelf? Minstens door te volgen wat vooroplopende collega's (jn het buitenland) doen, en wellicht ook door ideeën uit andere branches op te halen. Ergens in de hele groentenaanvoerketen is iemand op het idee gekomen om sla te mengen met tuinkruiden en in een plastic zakje te verkopen. Briljant! Gebeurt dat al met groenten? Ooit heeft een koffieverkoper bedacht dat je automaten kon neerzetten en bijvullen. Nu wordt dat al bij consumenten gedaan. Bestaan er al fruitautomaten? Als er geen verschil is, moet je het maken! Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 Mr.Hanky Geplaatst: 3 april 2008 Mr.Hanky 6 1 Geplaatst: 3 april 2008 Ga terug naar de kern: Waarom eten mensen fruit A) Omdat het lekker is B) Omdat het gezond is D.m.v. bijv. adverteren, een image bouwen, etc. kan je jouw fruit POSITIONEREN als gezonder of lekkerder dan de concurent. Ik betaal graag 5 cent meer voor een peer die ik ervaar als "verser, gezonder, lekkerder, etc. " dan de goedkopere variant. Misschien is dit niet je doelgroep, maar wil je bulk verkopen aan bedrijven. Kies dan dat deel van de markt en richt je daar op. Wat willen die grote afnemers? Snelheid, efficientie, geen gezever. Communiceer: Ik lever grote partijen fruit, sneller en efficienter dan de concurent. 's Ochtends besteld, 's middags in huis (bij wijze van spreken) (Dat je daarvoor 20 truckers uit Polen over laat komen hoeft niemand te weten). Heeft u een vraag of commentaar, binnen 24h. antwoord. ETC. Kies een bepaald deel van de markt, een bepaald specialisme en focus je daar op. Dan zal je vanzelf zien dat je tot super ideën komt. Sta ook een beetje open, iedereen probeert je te helpen hier en jij wijst veel van de hand. Je bedoeld het misschien niet zo, maar het komt vrij negatief over. Link naar reactie
0 frans74 Geplaatst: 3 april 2008 frans74 281 57 Geplaatst: 3 april 2008 Ooit heeft een koffieverkoper bedacht dat je automaten kon neerzetten en bijvullen. Nu wordt dat al bij consumenten gedaan. Bestaan er al fruitautomaten. Antwoord is JA ;D de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 3 april 2008 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 3 april 2008 Gokken voor bananen. The Greenery had 'm al... Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Wij garanderen continuïteit in kwaliteit. Hiervoor stellen wij alles in het werk. Wij vinden namelijk dat u blind op ons moet kunnen vertrouwen. Niet alleen omdat wij altijd snel kunnen leveren, maar vooral omdat wij te allen tijde de beste kwaliteit 'in huis' hebben. Reden voor ........ om uitsluitend met de sterkste merken te werken. Merknamen waaronder 's werelds beste telers groente en fruit van ongeëvenaarde kwaliteit aanbieden. Topkwaliteit, die door de consument wordt herkend en gewaardeerd. Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Dat is toch de kern van marketing, en waarschijnlijk ook van ondernemen. Het verschil maken door wat jij aanbiedt aantrekkelijker te maken dan dat van je concurrent. Gaat ook op voor groenten en fruit. Er zijn verkopers die zich op allerlei mogelijke manieren onderscheiden en er zijn middenstanders die hun kraam vullen. Hoe onderscheid je jezelf? Minstens door te volgen wat vooroplopende collega's (jn het buitenland) doen, en wellicht ook door ideeën uit andere branches op te halen. Ergens in de hele groentenaanvoerketen is iemand op het idee gekomen om sla te mengen met tuinkruiden en in een plastic zakje te verkopen. Briljant! Gebeurt dat al met groenten? Ooit heeft een koffieverkoper bedacht dat je automaten kon neerzetten en bijvullen. Nu wordt dat al bij consumenten gedaan. Bestaan er al fruitautomaten? Als er geen verschil is, moet je het maken! Klopt helemaal, maar hoe moet het verschil maken. Het is niet makkelijk, teminste ik vind het niet makkelijk en helemaal niet in deze branche. Nederland is immers een van de grootste handels plaatsen van Europa in groenten en fruit. Link naar reactie
0 Yannick_ Geplaatst: 3 april 2008 Yannick_ 1,8k 102 Geplaatst: 3 april 2008 Wij garanderen continuïteit in kwaliteit. Hiervoor stellen wij alles in het werk. Wij vinden namelijk dat u blind op ons moet kunnen vertrouwen. Niet alleen omdat wij altijd snel kunnen leveren, maar vooral omdat wij te allen tijde de beste kwaliteit 'in huis' hebben. Reden voor ........ om uitsluitend met de sterkste merken te werken. Merknamen waaronder 's werelds beste telers groente en fruit van ongeëvenaarde kwaliteit aanbieden. Topkwaliteit, die door de consument wordt herkend en gewaardeerd. Wij, wij, wij ? Het gaat toch niet om jullie, maar om jullie afnemers. Wat als zij het nou eens helemaal neit belangrijk vinden en er niet voor willen betalen? Dit is wat mij betreft een standaard marketing tekstje die je bij elke fruithandelaar op zn website/voor zn stand op de markt, kunt zetten. Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Wij garanderen continuïteit in kwaliteit. Hiervoor stellen wij alles in het werk. Wij vinden namelijk dat u blind op ons moet kunnen vertrouwen. Niet alleen omdat wij altijd snel kunnen leveren, maar vooral omdat wij te allen tijde de beste kwaliteit 'in huis' hebben. Reden voor ........ om uitsluitend met de sterkste merken te werken. Merknamen waaronder 's werelds beste telers groente en fruit van ongeëvenaarde kwaliteit aanbieden. Topkwaliteit, die door de consument wordt herkend en gewaardeerd. Wij, wij, wij ? Het gaat toch niet om jullie, maar om jullie afnemers. Wat als zij het nou eens helemaal neit belangrijk vinden en er niet voor willen betalen? Dit is wat mij betreft een standaard marketing tekstje die je bij elke fruithandelaar op zn website/voor zn stand op de markt, kunt zetten. Als de klanten niet voor top kwaliteit willen betalen begrijpen ze de handel niet. Daarom dat de handel in verschillende kwalteit wordt aangeboden, wij gaan voor top kwaliteit en iemand anders heeft standaard kwaliteit. Wat in de supermarkt ligt is niet hetzelfde als een groentewinkel of markthandel. Link naar reactie
0 Yannick_ Geplaatst: 3 april 2008 Yannick_ 1,8k 102 Geplaatst: 3 april 2008 Als de klanten niet voor top kwaliteit willen betalen begrijpen ze de handel niet. Daarom dat de handel in verschillende kwalteit wordt aangeboden, wij gaan voor top kwaliteit en iemand anders heeft standaard kwaliteit. Draai het eens om: als de klanten niet voor top kwaliteit willen betalen begrijpen jullie de klant niet! Ik zeg niet dat het zo is he... Ik prikkel je alleen tot het geven van een reactie. Dit wil overigens ook niet zeggen dat ik het oneens ben met je keuze om je alleen op topkwaliteit te richten. De vraag is alleen wie dan je klanten zijn? Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Als de klanten niet voor top kwaliteit willen betalen begrijpen ze de handel niet. Daarom dat de handel in verschillende kwalteit wordt aangeboden, wij gaan voor top kwaliteit en iemand anders heeft standaard kwaliteit. Draai het eens om: als de klanten niet voor top kwaliteit willen betalen begrijpen jullie de klant niet! Ik zeg niet dat het zo is he... Ik prikkel je alleen tot het geven van een reactie. Dit wil overigens ook niet zeggen dat ik het oneens ben met je keuze om je alleen op topkwaliteit te richten. De vraag is alleen wie dan je klanten zijn? Wij begrijpen de klant zeker en heel goed. De handel is bekend, soms heb je mandarijnen uit land a voor € 0.75 per kilo terwijl je € 0.90 betaald voor land b. Klanten weten wat ze zoeken en leveranciers weten wat ze te bieden hebben. Ik heb klanten die alleen maar top kwaliteit nodig hebben maar zo zijn er ook klanten die mindere kwaliteit nodig hebben omdat zij een doelgroep hebben die minder betaald voor fruit. Als bedrijf presenteer je altijd het beste waar je mee bezig bent want dat is ook het moeilijkste om goed te doen, top kwaliteit neemt veel geld en tijd met zich mee. Soms ben je wel 1 a 2 jaar bezig om ervoor te zorgen dat er goede producten worden geteeld die voldoen aan de eisen. Er komt veel bij kijken. Ik zal zeggen hoe ik erover denk, het veschil kan je niet in Nederland maken maar in het buitenland door dicht bij de bron te zitten. Maar om dit traject te bewandelen heb je groot kapitaal nodig, her kan je je eigen in onderscheiden maar dat is voor vele bedrijven geen makkelijke stap. Link naar reactie
0 Mr.Hanky Geplaatst: 3 april 2008 Mr.Hanky 6 1 Geplaatst: 3 april 2008 Communiceer dus DUIDELIJK EN CONSISTENT dat je topkwaliteit levert naar je klant. Laat hem zien wat: de voordelen voor hem zijn om enkel topkwaliteit te kopen de nadelen voor hem zijn om geen topkwaliteit te kopen Jij moet je positioneren zodat zodra iemand jou merk hoort, hij dit associeert met topkwaliteit. Dit vergt tijd, energie en een beetje geluk. (Toyota, Bose, Noem het maar op) Zorg dat je ook je communicatiekanalen daar op afstemt. Jij levert topkwaliteit, adverteer dan in HET topmagazine in jou branche. Ferarri adverteert echt niet in de daklozenkrant...de qoute 500 daarintegen. Om jou openingsvraag: "Hoe maak je het verschil" te beantwoorden. Creeer een verschil en zorg dat de klant dit onmisbaar/enorm belangrijk gaat vinden. Communiceer naar de klant WAT het verschil is, waarom ze juist bij jou moeten kopen. Blijf dit doen. Link naar reactie
-1 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Communiceer dus DUIDELIJK EN CONSISTENT dat je topkwaliteit levert naar je klant. Laat hem zien wat: de voordelen voor hem zijn om enkel topkwaliteit te kopen de nadelen voor hem zijn om geen topkwaliteit te kopen Jij moet je positioneren zodat zodra iemand jou merk hoort, hij dit associeert met topkwaliteit. Dit vergt tijd, energie en een beetje geluk. (Toyota, Bose, Noem het maar op) Zorg dat je ook je communicatiekanalen daar op afstemt. Jij levert topkwaliteit, adverteer dan in HET topmagazine in jou branche. Ferarri adverteert echt niet in de daklozenkrant...de qoute 500 daarintegen. Om jou openingsvraag: "Hoe maak je het verschil" te beantwoorden. Creeer een verschil en zorg dat de klant dit onmisbaar/enorm belangrijk gaat vinden. Communiceer naar de klant WAT het verschil is, waarom ze juist bij jou moeten kopen. Blijf dit doen. Dit moeilijk want vele klanten hebben meer voordelen met mindere kwaliteit dan top kwaliteit. Andersom net zo goed, vele klanten hebben voordelen met top kwaliteit en niet met mindere. Link naar reactie
0 ExTax! Geplaatst: 3 april 2008 ExTax! 749 21 Geplaatst: 3 april 2008 Dit is weer zo'n klassieke situatie waarbij een propositie die misschien ooit onderscheidend genoeg was om een bedrijf omheen te bouwen dat inmiddels niet meer is omdat de concurrentie niet stil heeft gezeten en mogelijk nu meer momentum heeft. Hiervoor is alles al gezegd denk ik waar je naar zou kunnen kijken of er verbetering mogelijk is. Het punt is alleen dat dát nooit genoeg zal zijn om klanten terug te winnen, tenzij je concurrenten de bal laten vallen, waar je niet van uit moet gaan. Er is vaak sprake van een lock-in dmv contracten of historie waar je nooit zomaar tussen komt. Je kunt gaan specialiseren, je kunt gaan diversificeren. Dat kan je zelf doen, of gaan samenwerken of iets overnemen. Je kunt nieuwe producten zoeken/ontwikkelen. Je kan je bedrijf verkopen/staken. Je kan zooooveeel.... Link naar reactie
-1 Mr.Hanky Geplaatst: 3 april 2008 Mr.Hanky 6 1 Geplaatst: 3 april 2008 Splits je merknamen op zodat je "vanaf scratch" kan beginnen. Topkwaliteit -> Topmerk - Topklassesegment marketing Mindere kwaliteit -> Minder merk -> Midden/Lager segment marketing Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 3 april 2008 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 3 april 2008 Wij garanderen continuïteit in kwaliteit. Hiervoor stellen wij alles in het werk. Wij vinden namelijk dat u blind op ons moet kunnen vertrouwen. Niet alleen omdat wij altijd snel kunnen leveren, maar vooral omdat wij te allen tijde de beste kwaliteit 'in huis' hebben. Reden voor ........ om uitsluitend met de sterkste merken te werken. Merknamen waaronder 's werelds beste telers groente en fruit van ongeëvenaarde kwaliteit aanbieden. Topkwaliteit, die door de consument wordt herkend en gewaardeerd. Dit wemelt van de clichees en gemeenplaatsen. Volgens mij bewijs je jezelf geen dienst door zo'n standaard kwaliteitsverhaal af te draaien; maak het concreet en specifiek. Waarom zijn jouw sinaasappels en aardappelen beter? Kun je niet iets doen om jouw klanten te helpen met verkoop? Een spaaractie voor een sapmachine bijvoorbeeld, of recepten voor gezonde smoothies en fruitshakes; iets om de gemiddelde besteding te verhogen en herhaalaankopen te stimuleren. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 nbrabant Geplaatst: 3 april 2008 Auteur nbrabant 115 13 Geplaatst: 3 april 2008 Wij garanderen continuïteit in kwaliteit. Hiervoor stellen wij alles in het werk. Wij vinden namelijk dat u blind op ons moet kunnen vertrouwen. Niet alleen omdat wij altijd snel kunnen leveren, maar vooral omdat wij te allen tijde de beste kwaliteit 'in huis' hebben. Reden voor ........ om uitsluitend met de sterkste merken te werken. Merknamen waaronder 's werelds beste telers groente en fruit van ongeëvenaarde kwaliteit aanbieden. Topkwaliteit, die door de consument wordt herkend en gewaardeerd. Dit wemelt van de clichees en gemeenplaatsen. Volgens mij bewijs je jezelf geen dienst door zo'n standaard kwaliteitsverhaal af te draaien; maak het concreet en specifiek. Waarom zijn jouw sinaasappels en aardappelen beter? Kun je niet iets doen om jouw klanten te helpen met verkoop? Een spaaractie voor een sapmachine bijvoorbeeld, of recepten voor gezonde smoothies en fruitshakes; iets om de gemiddelde besteding te verhogen en herhaalaankopen te stimuleren. Dat is het nu, vaak is het zo dat mijn sinaasappelen niet beter zijn dan de ander, gewoon hetzelfde want we hebben immers hetzelfde merk. Link naar reactie
0 ExTax! Geplaatst: 3 april 2008 ExTax! 749 21 Geplaatst: 3 april 2008 Geef me nou eens een overzicht wat je precies verkoopt.. Link naar reactie
nbrabant
nbrabant
Hallo,
Hoe zorg je ervoor als bedrijf dat klanten bij jouw kopen en niet bij de buurman op het moment dat beiden dezelfde producten in huis hebben.
Groetjes en bedankt.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
53 antwoorden op deze vraag