• 0

Hoe kom je aan contracten?

Ik ben nog jong (bijna 20) en nu wil ik zeer binnenkort een bedrijf beginnen. Nu kom ik bijna een jaar geleden van school (MBO) en ik heb geen werkervaring in de branche waarin ik zal gaan werken.

 

Ik weet ook wel dat ik eerst verder moet gaan met school en werkervaring moet opdoen en etc. etc. Maar ik weet gewoon zeker dat ik het kan, dus daar twijfel ik niet aan.

 

Ik zit nog wel met een paar kleine dingen die ik nog moet leren, zoals het volgende;

 

Hoe komt een bedrijf aan contracten?

 

Ik wil beginnen in de media/reclame branche en ik zal advertenties verkopen aan bedrijven. Die advertenties worden via een bepaald medium gepresenteerd.

 

Maar ik zal dan natuurlijk een contract moeten hebben waarin staat dat ik de advertentie zal 'plaatsen' en de klant een bepaald bedrag zal betalen. Maar hoe kom ik nou aan zo'n contract? Zijn hier bedrijven voor ofzo? Ik kan het in ieder geval niet zelf opstellen en op internet zijn hier geen modelcontracten voor te vinden.

 

Het is misschien een stomme vraag maar ik weet het, omdat ik zo onervaren ben, dus gewoon niet. Vandaar dat ik het hier vraag, er is vast wel iemand hier die het mij kan uitleggen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe komt een bedrijf aan contracten?

 

Die worden geschreven door mensen die ervaring hebben met het schrijven van contracten, ze worden overgenomen van templates op laptops van consultants en uit naslagwerken, zoals de Ondernemerswijzer.

 

Zijn hier bedrijven voor ofzo?

 

Als het contract te ingewikkeld is om zelf te schrijven, dan kun je een juridisch adviesbureau of advocatenkantoor inschakelen.

Link naar reactie
  • 0

Het zal vast niet een al te ingewikkeld contract zijn dus daarom dacht ik ook al dat er bedrijven zijn die hier gewoon templates voor hebben die ze een beetje voor je aanpassen en vervolgens voor honderden euro's aan je verkopen.

 

En aan Peter Bonjernoor, helaas vind ik zulke templates niet zomaar op google.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nog jong (bijna 20) en nu wil ik zeer binnenkort een bedrijf beginnen. Nu kom ik bijna een jaar geleden van school (MBO) en ik heb geen werkervaring in de branche waarin ik zal gaan werken.

 

Waar werk je nu?

 

Zoek een baan bij een mediabureau of als advertentie-acquisiteur, dan weet je binnen zes maanden van de hoed en de rand.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

frans74: Met die zoekopdracht vind ik alleen algemene voorwaarden. Die heb ik van al mijn toekomstige concurrenten al gelezen. Als ik nou ook nog hun plaatsingsovereenkomsten zou kunnen bekijken, zou dat erg mooi zijn.

 

TwaLevel: Ik werk nu in een kledingwinkel, dus daar heb ik niets aan. En zes maanden bij een mediabureau werken zou ik heel graag willen, alleen willen die denk ik wel wat hoger opgeleide mensen hebben.

 

Mijn MBO opleiding (administratie) is ook niet echt relevant voor het werk dat ik wil doen, alleen dat ik dan mijn eigen administatie zal kunnen doen.

 

Ik had wel een opleiding willen kiezen in de media/marketing richting maar helaas heb je hier in Lelystad/Flevoland, op MBO niveau, niet zo veel keus. Volgend jaar komt er pas voor het eerst een marketing opleiding naar het ROC in Almere.

 

Maar ik ga binnenkort gewoon bij een advocaten bureau vragen wat zij voor mij kunnen doen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is er op de site businesscompleet.nl een model te vinden, daar hebben ze veel gratis modellen van allerlei contracten.

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me niet zo moeilijk: je belt een 'medium' en zegt dat je wilt adverteren. Vervolgens sturen zij je een voorstel en een contract. Daarna zie je af van plaatsing (of niet natuurlijk). That's it.

 

 

En me dan gewoon voordoen als bedrijf die wil adverteren?

Link naar reactie
  • 0

Ja, waarom niet?

Ga anders alvast naar de kvk en registreer je eenmanszaak daar.

 

Die contracten zijn niet geheim of zo hoor, op internet zijn ze makkelijk te vinden. Probleem is alleen dat ieder blad of website weer eigen regeltjes heeft. En dat ik niet weet in welk medium jij wilt adverteren. Er moeten zaken in staan over het medium, verspreiding, verspreidingsdatum, oplage en over technische zaken als kleur, formaat, aanleveringswijze, deadline, etc. En dan natuurlijk, adverteerder, adres, bankgegevens, betalingswijze, etc.

 

Kijk bijvoorbeeld op de site van het Dagblad van het Noorden (zomaar een voorbeeld):

http://www.joup.nl/joup/producten/dagbladen/dagbladvanhetnoorden/

 

 

Alle aanlevergegevens staan daar. Zet er en handtekening onder en het heet 'contract'. Veel meer stelt het niet voor.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

 

TwaLevel: Ik werk nu in een kledingwinkel, dus daar heb ik niets aan. En zes maanden bij een mediabureau werken zou ik heel graag willen, alleen willen die denk ik wel wat hoger opgeleide mensen hebben.

 

 

Je hoeft niet meteen op strategisch niveau te beginnen, maar op de administratie is vast wel iets te vinden. Via deze site bijvoorbeeld. Zit je meteen bovenop de contracten...

 

In acquisitie heb je helemaal geen opleiding nodig.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Misschien heeft kvk wel wat dingen voor je liggen die je kunt gebruiken, kost ook geen klap... Op zich verschillen contracten niet veel van elkaar, maar hoe weet je nou welk contract goed is en of het uberhaupt goed is he? Daar zit je denk ik een beetje mee, heb ik ook eens mee geworsteld.

 

Als je je eens verplaatst in een klant die ontevreden is, omdat jij je werk niet goed gedaan hebt. Lees het contract gewoon even met je boeren verstand en kijk wat je hebt afgesproken. Op die manier heb je in een worst case scenario nagedacht over wat er kan gebeuren en zeker ook waarom contracten er zijn. ;)

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.