Mijn werkgever is een bedrijf van zo'n 5000 medewerkers groot.
Ik ben gedetacheerd bij een klant (de laatste 3 jaar bij dezelfde klant)
Nou krijg ik de mogelijkheid om mij in te kopen in een bedrijfje
van 2 oud collega's.
Nou wil alleen het feit dat ik nog met een non-concurrentie beding zit.
Ik citeer:
"Het is werknemer verboden om gedurende een tijdvak van één jaar na beëindiging van het dienstverband in dienst te treden bij of op een andere (contract) basis werkzaamheden te verrichten voor een onderneming waar werknemer in de twaalf maanden voorafgaande aan het eindigen van het dienstverband in opdracht van werkzaamheden heeft verricht"
Als ik dit zo lees, dan kom ik tot de volgende conclusie.
Ik mag voor een periode van een jaar niet werken bij of voor (freelance) het bedrijf waar ik het afgelopen jaar heb gewerkt. In dit geval de klant waar ik nu al 3 jaar zit. Heb ik het bij het rechte eind of lees ik het toch nog verkeerd.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
paddy007
paddy007
L.S.
Ik wil even iets tegen jullie aanhouden.
Situatie:
Mijn werkgever is een bedrijf van zo'n 5000 medewerkers groot.
Ik ben gedetacheerd bij een klant (de laatste 3 jaar bij dezelfde klant)
Nou krijg ik de mogelijkheid om mij in te kopen in een bedrijfje
van 2 oud collega's.
Nou wil alleen het feit dat ik nog met een non-concurrentie beding zit.
Ik citeer:
"Het is werknemer verboden om gedurende een tijdvak van één jaar na beëindiging van het dienstverband in dienst te treden bij of op een andere (contract) basis werkzaamheden te verrichten voor een onderneming waar werknemer in de twaalf maanden voorafgaande aan het eindigen van het dienstverband in opdracht van werkzaamheden heeft verricht"
Als ik dit zo lees, dan kom ik tot de volgende conclusie.
Ik mag voor een periode van een jaar niet werken bij of voor (freelance) het bedrijf waar ik het afgelopen jaar heb gewerkt. In dit geval de klant waar ik nu al 3 jaar zit. Heb ik het bij het rechte eind of lees ik het toch nog verkeerd.
Graag jullie advies.
mvg
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15681-non-concurrentie-beding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag