• 0

Investering + afschrijving

Goedemorgen!

 

ik zit een beetje te rommelen met mijn liquiditeitsbegroting en een resultatenrekening. Ik had al op het forum gezocht maar kon het antwoord toch niet helemaal afleiden.

 

Ik koop in jaar 1 een laptop + printer, bij elkaar 1.912 euro,-

 

Ik schrijf per jaar 450 euro af op deze apparaten. De laptop is na 3 jaar afgeschreven en de printer na 4 jaar.

 

Hoe moet ik deze kosten meenemen op de resultatenrekening? Ik heb nu de afschrijvingen op de resultatenrekening staan, maar ook de algemene kosten waar de aanschaf van de laptop en printer in verwerkt zijn, dat lijkt me dus dubbel op.

 

Moet je dan alleen de afschrijvingkosten meenemen op de resultatenrekening? Dit is namelijk wat ik denk, maar ik moet de laptop en printer dus uit de algemen kosten halen?

 

 

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is geen harde grens. Voorwerpen van geringe waarde, waarvan de aanschaffings- of voortbrengingskosten gewoonlijk tot de lopende uitgaven van een onderneming worden gerekend, hoeven niet te worden geactiveerd.

 

Voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek geldt wel een harde grens. Dit is 450 euro, en voor het onderscheid activeren/direct ten laste van de winst wordt daar in veel gevallen bij aangesloten. Dat houdt het namelijk wel zo overzichtelijk.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo, dat indien de printer voor de laptop gebruikt gaat worden, en direct of middelijk na de aanschaf van de laptop is aangeschaft, hij bij de laptop kan worden opgeteld?

 

Dus laptop + printer= 1 699 + 212,95 = 1 911,95

 

 

 

Je hebt gelijk. Dat is inderdaad toegestaan.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat je investeringsbedragen onder Euro 750,= ineens in je A.K. mag boeken? Dus in 1 jaar afschrijven?

 

Een grens van 750 euro bestaat hierin niet! Ronaldinho gaf al aan dat er wel nuances zijn, maar doorgaans zijn tastbare zaken van 450+ euro gewoon investeringen en geen kosten. 750 euro heeft daarmee niets te maken.

 

Wel is er voor 2009 en 2010 een nieuwe versnelde afschrijving mogelijk (50% per jaar) voor investeringen die aangegaan zijn na 1-1-09.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.