• 0

MKB Nederland: CWI stuurt ons ongemotiveerde bijstandstrekkers

Wat ik vandaag op BNR hoor, ik kan het niet geloven.

 

Onderzoek van MKB Nederland wijst uit dat het arbeidsbureau geen potentiele werknemers afstuurt op vacatures maar als ze dat wel doen, dan is een groot deel van die "sollicitanten" dermate ongemotiveerd dat de werkgever ze niet aanneemt. Dan denk je "zo iemand raakt dan gelijk z'n uitkering kwijt" maar dat blijkt niet het geval. Je mag gewoon tegen een werkgever zeggen dat je niet wilt werken en dat is dat. Ik kan daar niet bij.

 

Het verschil tussen de kosten van arbeid en wat een werknemer in handen krijgt is groot. Dat maakt arbeid in ons land duur. Minder uitkeringen helpt om arbeid (bruto) goedkoper te maken en dat schept banen. Ik begrijp echt niet waarom er in Nederland mensen die kunnen werken langdurig een uitkering krijgen terwijl er ook langdurig onvervulde vacatures zijn.

 

De overheid pest ondernemers met ongemotiveerde werklozen, met ontslagwetgeving, met overbodige regels, met van alles. En dan maar roepen dat Nederland innovatie en kennis economie moet zijn.

 

Ik wil een open brief schrijven in de krant, maar ik wil dat niet alleen doen. Ik wil 'm schrijven en zorgen dat 'ie in de krant komt, maar het lijkt me beter als er een groepje "liberale ondernemers" is die ondertekent. "Liberaal" niet in de zin van VVD, maar van liberaal. Wil iemand meedoen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

[

Nou als die man daar nou niks aan kon doen joh. Ik vraag mij echt serieus af wat er in jouw noot zich afspeelt. Neem nou de huidige situatie, heel de mondiale situatie staat een beetje te limbodansen, economisch gezien.

You dig?

 

Je gaat hier wel voorbij aan het feit dat dit topic ging/gaat over "CWI stuurt ons ongemotiveerde bijstandstrekkers

"

 

En ja helaas mijn praktijk ervaring is niet anders dan dat. Ik ben sociaal zeer medelevend en geef graag ieder een kans. Maar zo'n instelling als het CWI heeft voor mij geen enkele waarde.

 

 

Ja, en jij geeft de gehele groep van mensen meteen het predicaat loser, kan niet, wordt nooit wat, afgeschreven. Omdat jij slechte ervaringen hebt, met een groep mensen die toch echt een stukje kleiner is dan de mensen die mogelijk voor de functies die jij aanbiedt in aanmerking komen. Dus wie weet kan het wel zo zijn dat jij ietsje handiger kan opereren bij het verwerven van mensen.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Feit is dat MKB dat onderzoek heeft gedaan en met dit resultaat is gekomen. Ik denk dat het is op te lossen door de uitkering te stoppen zodra iemand ergens een baan krijgt. Dan kijken ze wel uit. Wat misschien ook wel een rol speelt is dat bedrijven voorzichtig zijn met het aannemen van mensen via het CWI, omdat je wegens ons onvolprezen ontslagrecht nooit meer van ze afkomt. Zo heeft alles in de wereld met elkaar te maken. Maar 104 keuzen is wel wat raar vind ik.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar 104 keuzen is wel wat raar vind ik.

"Of die top"

 

Ach die 104 kneuzen, ik vond die discussie over reuzen en keuzen een beetje ..... Wat kan mij het schelen wat voor een cijfer daar staat. Op mijn vraag of ik van +6 naar -100 kon is dit ingewilligd door de admin. Het leuke is dan wel dat mensen sneller geneigd zijn om er nog een paar er boven op te doen.

 

"/On die top"

 

Ik baal er als ondernemer gewoon van dat alle moeite die ik in de personen geinvesteerd heb 100% negatief op mij is terug gevallen. Kosten nog moeite, andere headset, stoelen etc, en wanneer de problemen er waren gaf het CWI niet thuis, medewerker vakantie, atv dag noem maar op. Affijn dit is voltooid verleden tijd, het is allemaal goed gekomen dank zij de vlaamse vrienden.

Link naar reactie
  • 0

Zoals jullie weten komt aan mijn bedrijf een einde. Ik had toch echt begrepen dat ik naar het CWI toe moest. Welliswaar was toen de situatie noog dat ik faill. zou gaan aanvragen, en ben nu met een ander traject bezig, maar toch. Natuurlijk, ik ga solliciteren, maar via CWI krijg ik toch ook ingangen ? Als ik maar weer aan de gang kan !

 

Ik heb ze ook op kantoor of in de zaak gehad hoor : wil je (voor mij speciaal, omdat we elkaar kennen..) even zeggen dat ik hier gesolliciteerd heb, mochten ze bellen ? Of.... binnen komen, ongemotiveerd er bij gaan hangen; Ja ik most effe hier langs komme voor werk, maar ik heb het al gezien, 's niks voor mijn.....

Maar ook scholieren, kruis van broek tussen de knieën, volgehangen met kettingen en dergelijke, voor een stageplaats van drie maanden !

 

Er is mij al gewaarschuwd dat ik als ex-ondernemer ook tegen problemen aan kan lopen (te eigenwijs e.d.) maar dat ik ook nog eens problemen zou kunnen ondervinden doordat je bij het CWI staat ingeschreven is voor mij nieuw !

Ik heb gelukkig nog nooit zonder werk gezeten, maar ik denk wel dat het CWI een uitkomst is voor bepaalde mensen.

 

En ach, mensen zoals ik daarnet aangehaald heb, tref je altijd, overal wel eens...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.