• 0

waar krijg ik een lening / krediet? (BKR)

Hoi,

 

ik heb het volgend probleem. ik ben 1 jaar terug failliet gegaan, en sinds kort is mijn faillissement opgeheven wegens gebrek aan baten.

nu kon ik dus ook niet de schuldsanering in, en ben dus maar weer opnieuw gestart met het bedrijf.

Nu heb ik dus een kleine lening of krediet nog van +/- 5000 euro, maar aangezien ik een negatief BKR heb, gaat niemand met me in zee.. ook bizner E.D niet.

heeft iemand een tip waar ik het nog kan proberen? aangezien ik zelf door de bomen het bos niet meer zie. ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Voor welk doel heb je die € 5000 nodig? Ga je het in iets investeren, zijn het startkosten voor folders e.d. of nog wat anders?

 

 

Hoi,

 

ik heb het volgend probleem. ik ben 1 jaar terug failliet gegaan, en sinds kort is mijn faillissement opgeheven wegens gebrek aan baten.

nu kon ik dus ook niet de schuldsanering in, en ben dus maar weer opnieuw gestart met het bedrijf.

Nu heb ik dus een kleine lening of krediet nog van +/- 5000 euro, maar aangezien ik een negatief BKR heb, gaat niemand met me in zee.. ook bizner E.D niet.

heeft iemand een tip waar ik het nog kan proberen? aangezien ik zelf door de bomen het bos niet meer zie. ???

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Nu heb ik dus een kleine lening of krediet nog van +/- 5000 euro, maar aangezien ik een negatief BKR heb, gaat niemand met me in zee.. ook bizner E.D niet.

 

Dat komt omdat banken er van uit gaan dat iemand die nog nooit ondernomen heeft succesvoller is in het ondernemen dan iemand die het allemaal al 's heeft meegemaakt. Een schoolverlater krijgt wel een krediet, maar jij met je ervaring niet. Dat is toch logisch?

 

Link naar reactie
  • 0

ik ben 1 jaar terug failliet gegaan, en sinds kort is mijn faillissement opgeheven wegens gebrek aan baten.

nu kon ik dus ook niet de schuldsanering in, en ben dus maar weer opnieuw gestart met het bedrijf.

Beste Kiwi,

Faillissement opgeheven wegens gebrek aan baten, dus betalingsverplichtingen blijven bestaan !!. Zodra je weer iets hebt opgebouwd, kunnen de schuldeisers weer langs komen. Dat is een van de redenen dat het erg lastig is, zo niet onmogelijk om in het reguliere circuit een financiering los te krijgen. In deze situaties is het van belang om met de schuldeisers tot een akkoord te komen.

 

Vraag: waarom was het niet mogelijk om in de schuldsanering te komen ?

Link naar reactie
  • 0

@ Djluc, ik heb die 5000 euro nodig om op te starten, heb wat spullen nodig voor het bedrijf. En om 1 schuldeiser af te betalen.

 

 

@ christine, aan de ene kant is het logisch. als ik een schoolverlater was geweest ging het misschien allemaal wel een stuk makkelijker, maar helaas is de situatie van mij er niet naar.

 

 

 

@ Sofiak, dat klopt.. alle schuldeiser komen inderdaad weer op me af, wil ook iedereen gewoon netjes afbetalen! de schulden uit mijn faillissement bedragen niet meer dan 4500 euro, waarvan ook al een deel van afbetaald is,

 

waarom ik niet in de schuldsanering kwam is om het volgende, de curator had mij nergens van op de hoogte gesteld,(ja naar +/- 4 maanden pas) ik was er ook niet van op de hoogte dat ik het zelf moest regelen. en hoe het allemaal verder zou gaan, ik heb er verder ook zelf niks aangedaan.

Toen ik me dus had aangemeld voor een schuldsanering was het al te laat, tevens omdat ik al nieuwe schulden had opgebouwd.. en aangezien ik een aantal maanden dus zonder inkomen of uitkering zat, werd me faillisement met een paar maanden al beeindigd.

 

(tevens vind ik het zelf niet erg, wil ook geen 3 jaar in de sanering zitten. dus regel ik het liever zelf)

 

 

@ Henny van der Pluijm, ik heb me even aangemeld op boober, kijken wat daar van komt.. bedant.

Link naar reactie
  • 0

@ Sofiak, dat klopt.. alle schuldeiser komen inderdaad weer op me af, wil ook iedereen gewoon netjes afbetalen! de schulden uit mijn faillissement bedragen niet meer dan 4500 euro, waarvan ook al een deel van afbetaald is,

 

(tevens vind ik het zelf niet erg, wil ook geen 3 jaar in de sanering zitten. dus regel ik het liever zelf)

Tja, dat begrijp ik dan weer niet , om voor dat bedrag voor een faillissement te kiezen ( een hoop ellende een voor relatief laag bedrag), en dat een curator jou niet op de mogelijkheden van WSNP gewezen heeft. Wat ik wel begrijp dat je geen 3 jaar in die sanering wil zitten.

 

Ik denk dat je niet alleen voor je nieuwe start geld moet zien te vinden, maar ook voor een akkoord voor alle schuldeisers. Ga praten, doe voorstellen (bv 20 % tegen finale kwijting), dan ben je daar van af en kan je je voor 100 % richten op je nieuwe activiteiten. Doe je dat niet, dan staat er straks weer een schuldeiser op de stoep en dan net op een moment dat het jou niet uitkomt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.