• 0

Wat vinden jullie van Dacira.nl

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben opzoek naar meningen en suggesties voor onze zojuist gelanceerde website: www.dacira.nl

 

Het gaat me vooral om, is het begrijpelijk voor niet-ict'ers.

En kunnen jullie alles goed vinden?

 

Ik open je site... en zie direct zoveel tekst dat ik al geen zin meer heb om het te lezen. Dus dan weet ik nog niet eens of het begrijpelijk is.

 

Je site ziet er wel goed uit maar ik zou de homepage iets overzichtelijker maken zodat het makkelijker te scannen valt.

 

Je kan misschien kiezen om op de homepage voor de 4 items leuke iconen te nemen en dan doorlinken.

 

Ook moet je minder abracadraba taal gebruiken. De technische gegevens zijn wel belangrijk maar kun je beter in een bijlage verwerken of iets minder op de voorgrond zetten.

 

edit: bijvoorbeeld colocatie, de gemiddelde consument weet niet wat dit is. je kan het stukje tekst bijvoorbeeld beginnen met... 'colocatie is het onderbrengen van uw server...blablabla'

 

Maar nogmaals de site zelf ziet er erg goed uit! Mijn complimenten :)

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

De niet-ICT'er blik kan ik er niet op werpen. Als wel-ICT'er heb ik er een paar opmerkingen bij:

 

Het ziet er netjes en verzorgd uit. Er zitten nog een paar kleine foutjes in zoals het niet mooi doorlopen van de achtergrond/schaduw bij lange pagina's.

 

Ik vind het een beetje apart dat de hoofd menuitems nog een keer terugkomen in het menu links. Niet echt gebruikelijk en ik zie het voordeel niet zo.

 

De tekstregel boven het menu kan beter. Omdat het begint met:

Extended validation SSL Certificaat, (en de paginatitel ook) kreeg ik eerst de indruk dat jullie je daar volledig in specialiseerden. Terwijl de rest van de site juist meer full-service tegen de enterprise kant aan roept. Het feit dat je bij de goedkoopste hoster die je kunt vinden ook DirectAdmin krijgt spreekt dan de enterprise boodschapt weer een beetje tegen. Wat maakt jullie dienst echt 'enterprise' waardig? Want enterprise staat meestal gelijk aan DUUR. (wat ook weer niet klopt met wat de prijslijst zegt)

 

Om vlug doorheen te scannen vind ik de site erg veel tekst hebben en de letters eigenlijk een beetje te klein om zo veel in te lezen.

 

En natuurlijk jammer dat de Cases er nog niet zijn. Zorg dat ze er wel komen of verberg dat menuitem tot ze er wel zijn.

Link naar reactie
  • 0

Daar heb ik iets aan, wat versta je onder abra cadabra taal? (Zou je voorbeelden kunnen geven?)

De voorpagina is juist bedoeld om weinig informatie weg te geven, je vind er maar 4 diensten, en een carousel (flash animatie bovenin) welke alle diensten 1 voor 1 weergeeft.

 

De cases komen er vanzelfsprekend aan, de manier waarop wij ons onderscheiden is voornamelijk de backups, en de service.

Elke 15 minuten worden er backups gemaakt, en de gebruiker kan deze zelf (per bestand / map / database) restoren. Daarnaast bieden we duidelijk support contracten aan, zodat de klant vooraf weet waar hij voor kiest en voor staat.

Fobero.nl - Voor al uw fotografie!

Link naar reactie
  • 0

Daar heb ik iets aan, wat versta je onder abra cadabra taal? (Zou je voorbeelden kunnen geven?)

De voorpagina is juist bedoeld om weinig informatie weg te geven, je vind er maar 4 diensten, en een carousel (flash animatie bovenin) welke alle diensten 1 voor 1 weergeeft.

 

De cases komen er vanzelfsprekend aan, de manier waarop wij ons onderscheiden is voornamelijk de backups, en de service.

Elke 15 minuten worden er backups gemaakt, en de gebruiker kan deze zelf (per bestand / map / database) restoren. Daarnaast bieden we duidelijk support contracten aan, zodat de klant vooraf weet waar hij voor kiest en voor staat.

 

bijvoorbeeld colocatie, de gemiddelde consument weet niet wat dit is. je kan het stukje tekst bijvoorbeeld beginnen met... 'colocatie is het onderbrengen van uw server...blablabla'

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 1

Daar heb ik iets aan, wat versta je onder abra cadabra taal? (Zou je voorbeelden kunnen geven?)

De voorpagina is juist bedoeld om weinig informatie weg te geven, je vind er maar 4 diensten, en een carousel (flash animatie bovenin) welke alle diensten 1 voor 1 weergeeft.

 

De cases komen er vanzelfsprekend aan, de manier waarop wij ons onderscheiden is voornamelijk de backups, en de service.

Elke 15 minuten worden er backups gemaakt, en de gebruiker kan deze zelf (per bestand / map / database) restoren. Daarnaast bieden we duidelijk support contracten aan, zodat de klant vooraf weet waar hij voor kiest en voor staat.

 

De flash carousel is mooi en duidelijk en begrijpelijk. Die zou ik zo houden. De teksten eronder (de 4 diensten) zijn naar mijn mening niet overzichtelijk omdat de teksten allemaal vlak naast elkaar staan waardoor het 1 langwerpige tekstvlakte wordt.

 

Maar dat is mijn mening.

 

Wat je ook kunt doen is een leuke simpele animatie maken waarbij je uitlegt hoe een ssl lijn werkt en hoe belangrijk dat is.

 

Opzich leg je alles wel goed uit en staat het er ook wel duidelijk maar ik denk dat een consument niet de moeite gaat nemen om alle teksten en uitleg heel uitgebreid gaat lezen.

 

Het is natuurlijk wel een pré dat je dat doet, maar misschien moet je zorgen dat je overal een duidelijke eerste alinea maakt met begrijpelijke taal en daarna het technische verhaal.

 

succes!

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Daar heb ik iets aan, wat versta je onder abra cadabra taal? (Zou je voorbeelden kunnen geven?)

De voorpagina is juist bedoeld om weinig informatie weg te geven, je vind er maar 4 diensten, en een carousel (flash animatie bovenin) welke alle diensten 1 voor 1 weergeeft.

 

De cases komen er vanzelfsprekend aan, de manier waarop wij ons onderscheiden is voornamelijk de backups, en de service.

Elke 15 minuten worden er backups gemaakt, en de gebruiker kan deze zelf (per bestand / map / database) restoren. Daarnaast bieden we duidelijk support contracten aan, zodat de klant vooraf weet waar hij voor kiest en voor staat.

 

De flash carousel is mooi en duidelijk en begrijpelijk. Die zou ik zo houden. De teksten eronder (de 4 diensten) zijn naar mijn mening niet overzichtelijk omdat de teksten allemaal vlak naast elkaar staan waardoor het 1 langwerpige tekstvlakte wordt.

 

Maar dat is mijn mening.

 

Wat je ook kunt doen is een leuke simpele animatie maken waarbij je uitlegt hoe een ssl lijn werkt en hoe belangrijk dat is.

 

Opzich leg je alles wel goed uit en staat het er ook wel duidelijk maar ik denk dat een consument niet de moeite gaat nemen om alle teksten en uitleg heel uitgebreid gaat lezen.

 

Het is natuurlijk wel een pré dat je dat doet, maar misschien moet je zorgen dat je overal een duidelijke eerste alinea maakt met begrijpelijke taal en daarna het technische verhaal.

 

succes!

 

Een reusje voor jou, bedankt voor de opbouwende kritiek, daar heb ik iets aan!

Fobero.nl - Voor al uw fotografie!

Link naar reactie
  • 0

bedankt :)

 

Bekijk eens de homepage van het volgende bedrijf: http://www.2uhosting.nl/

 

opzich zou deze indeling ook iets voor jou kunnen zijn.

 

Flash carousel kun je mooi laten staan, maar ipv de 4 teksten maak je 4 mooie kaders met een leuk plaatje/icoontje met samenvattende opsomming/tekst. Gebruikers die de specificaties willen weten die klikken wel door en dan kun je daar het hele technische verhaal houden.

 

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Naar aanleiding van het linkje voor de concurent: Je maakt het vinden van de prijzen en het bestellen wel buitengewoon moeizaam door het in downloadbare PDF files te stoppen. Maak het of op aanvraag of zet het gewoon duidelijk op je site. En zorg dat de prijzen passen bij wat je biedt en bij de doelgroep die je wil aanspreken.

Link naar reactie
  • 1

Daar ben ik niet blij mee, wat is er fout :'(

Dacira B.V. heeft een ruime ervaring met het hosten van websites op het hoogst mogelijke niveau.

Woordje een mag je hier weglaten...

Zo maken wij elke 15 minuten backups, en hebben wij hoge garanties voor onze klanten.

Ten eerste, voor het woordje en hoeft geen komma. Daarnaast "garantie hebben" bestaat niet, je verleent garantie aan klanten.

Backups maken en restoren is een ingewikkeld proces,

Waarom Engels en Nederlands door elkaar? Oké, backup is een ingeburgerd nederlands woord maar restoren zou ik veranderen in terugzetten en later in je tekst gebruik je ook het woord file, daar zou ik gewoon bestand van maken, is netter.

Dacira B.V. levert een gemakkelijke oplossing waarmee iedereen gemakkelijk backups kan maken, restoren en controleren.

Probeer niet twee keer hetzelfde woord te gebruiken in een zin, maak er bijvoorbeeld van: "[...] levert een eenvoudige oplossing waarmee iedereen gemakkelijk [...]" loopt lekkerder.

Eens per uur, half uur, kwartier of zelfs nog sneller kunnen er backups gemaakt worden.

Dit loopt niet, dat woordje er moet naar voren: "Er kunnen eens per uur, half uur, kwartier of zelfs nog sneller backups gemaakt worden.".

Zo mist u nooit meer een enkele file.

Het is of het een of het ander hè, of je kiest voor: "Zo mist u nooit meer een bestand" of "Zo mist u nooit meer een enkel bestand" waarbij de eerste mij beter lijkt.

 

Zo dat was een beginnetje :p

Ik heb nu trouwens alleen nog maar gekeken naar zinsopbouw enzo, ik denk dat de inhoud van de tekst ook wel wat beter kan evenals de volgorde van zinnen.

 

Het lijkt me inderdaad geen gek idee om iemand in te huren om het een en ander eens te corrigeren.

 

Groeten,

 

hwjd.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 1

1) Maak een mooie tagline die zegt wat het bedrijf doet.

 

De tagline heeft het nu over beveiliging. Dat is volgens mij niet de hoofddienst. Daar komt bij dat niet duidelijk is of dit gaan over virusscanners, spyware, privacy bewaking, bedrijfsgegevens, etc, etc. Heel erg onduidelijke opening voor nieuwe bezoekers.

 

2) Praat in de taal van je doelgroep.

Begrijpen zij wat SSL certificaten, colocatie, dedicated, etc is.

 

3) de flash is soms onduidelijk.

Wat is ENUM?? Kayako. Ik kreeg dit te zien toen ik op je pagina kwam en snapte volledig niet wat dit met beveiliging te maken heeft.

 

Je beschrijft soms teveel wat het is. Je kan beter beschrijven wat de klant eraan heeft.

 

4) Verwijder die logo's onderin beeld.

Je hebt een soort reclamezuil onderin beeld? Er zit ook een usability probleem in. Doordat ze een gedeeltelijk transparante witte waas over zich heen hebben lijkt het net of dit geen klikbare opties zijn. Net zoiets als de lichtgrijze menu opties in Word. Die functies zijn niet beschikbaar en dus klik je er niet op.

 

Gewoon enkele tips, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar reactie
  • 0

1) Maak een mooie tagline die zegt wat het bedrijf doet.

 

De tagline heeft het nu over beveiliging. Dat is volgens mij niet de hoofddienst. Daar komt bij dat niet duidelijk is of dit gaan over virusscanners, spyware, privacy bewaking, bedrijfsgegevens, etc, etc. Heel erg onduidelijke opening voor nieuwe bezoekers.

 

2) Praat in de taal van je doelgroep.

Begrijpen zij wat SSL certificaten, colocatie, dedicated, etc is.

 

3) de flash is soms onduidelijk.

Wat is ENUM?? Kayako. Ik kreeg dit te zien toen ik op je pagina kwam en snapte volledig niet wat dit met beveiliging te maken heeft.

 

Je beschrijft soms teveel wat het is. Je kan beter beschrijven wat de klant eraan heeft.

 

4) Verwijder die logo's onderin beeld.

Je hebt een soort reclamezuil onderin beeld? Er zit ook een usability probleem in. Doordat ze een gedeeltelijk transparante witte waas over zich heen hebben lijkt het net of dit geen klikbare opties zijn. Net zoiets als de lichtgrijze menu opties in Word. Die functies zijn niet beschikbaar en dus klik je er niet op.

 

Gewoon enkele tips, ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

Bedankt, een aantal punten heb ik gecorrigeerd, en een aantal staan op het todo lijstje. Reusje voor jou!

Fobero.nl - Voor al uw fotografie!

Link naar reactie
  • 0

 

Teveel tekst op de voorpagina, dat vind ik ook.

 

Daarnaast zou ik op de pagina over domeinregistratie een formulier zetten waarop je kunt checken of een domein nog vrij is.

 

Als ik dat eerst ergens anders moet gaan doen is de kans groot dat ik m ook daar ga registreren.

 

Design wel erg sterk!

 

Succes..

Link naar reactie
  • 0

Het eerste wat me opvalt op de site is de tekst: "Al uw internetdiensten bij 1 provider, het kan niet makkelijker!".

 

Nu heb ik altijd geleerd dat het duidelijkste element in je communicatie (zoals de eerste zin die mensen opvalt) een unique selling point moet bevatten. Dat is hier niet zo, toch? Want veel meer providers bieden dit zo aan.

 

Ik zou eens nadenken welk woord het unieke van jouw bedrijf omschrijft (hoogwaardig? veilig?), vervolgens een mooie zin bouwen met dat woord er in, en de voornoemde tekst met die zin vervangen.

 

 

 

Nog iets anders: ik kom op je site de zin "Wij hebben geen geheimen voor u, onze kracht is namelijk openheid" tegen. Dit doet me denken aan het Nixon-effect. President Nixon zei op een persconferentie in '73 als reactie op de Watergate-affaire: "I'm not a crook". Vervolgens verdriedubbelde het percentage Amerikanen dat dacht dat Nixon een boef was. Met andere woorden: als je het nodig vindt iets te ontkennen, zal het wel waar zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    15 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.