• 0

Kaarten versturen met cadeau

Het volgende idee wil mij niet loslaten:

 

Via een website kaarten versturen waarbij gekozen kan worden om een cadeautje (eenmaal raden wat) bij te voegen. Hierbij kan ik een assortiment van minstens een 100 tal verschillende 'cadeaus' bieden.

 

De verpakking is een soort kartonnen doos ter grootte van een A5, met de maximale dikte van 32 mm, zodat 't met de brievenpost verstuurd kan worden. met een opeing erin voor het cadeau.

De bovenkant, die meteen dienst doet als 'klep', daarvan is de binnenkant voorzien van een tekst, door opdrachtgever in te vullen.

 

Eigenlijk helemaal zoals Hallmark dat doet (wij maken er veel gebruik van, het is makkelijk en leuk!)

Maar dan met de toevoeging van 'mijn produkt'.

 

Dat alles of binnen een paar prijsklassen, of een vaste prijs.

 

De uitdagingen:

Software voor website

Verpakking

Printen van 'deksels' met persoonlijke tekst en deze bevestigen op de doos

6 dagen per week verzenden...

 

Doelgroepen:

Kinderverjaardagskaart (ooms, tantes, opa's, oma's)

Geslaagd voor je rijbewijs kaart (rijschoolhouders, ouders, vrienden, famiie)

Nieuwe auto gekocht (garagebedrijven, vrienden, bekenden)

...

 

Ik doe zo lastig met het vermelden van mijn produkt omdat ik dit niet graag bovenin Google met naam en toenaam terug zie komen... Goede toehoorders snappen al lang wat ik bedoel.

 

Willen jullie hier eens tegenaan schoppen?

 

De investering zit 'm in de software en de speciaal te laten maken verpakking.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Overigens was de vraag of ik denk met een Hallmark te kunnen concurreren qua prijs. Ik gok (zonder de daadwerkelijke kosten al in beeld te hebben) dat dat mogelijk moet zijn.

Uiteraard zal de toevoeging van het 'cadeau' de prijs hoger doen uitvallen, maar dat is dan net de toegevoegde waarde.

Hallmark vraagt E 2.36 voor een kaartje ex verzendkosten.

 

Het is in ieder geval het streven om qua prijs in de pas te lopen met de andere aanbieders (TNTPost zit ook in die prijsklasse) en als dat niet haalbaar blijkt, dan is het plan niet meer zo interessant.

Het moet onder de E 5,- kunnen.

 

Verzendkosten: het totaalgewicht zal ongeveer tussen de 150 en 200 gram uitkomen, dan is de consumentenprijs voor verzenden E 1,76. Met mijn huidige contract kan dat direct al goedkoper.

Hallmark rekent de consumenten eindprijs en steekt het verschil met de daadwerkelijke kosten dus in eigen zak (slim!)

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

 

Praat ook eens met de DM-afdeling van TPG, daar zitten mensen die oa speciale verpakkingen ontwikkeld hebben voor wijnflessen. Via hen kun je weer in contact komen met bedrijven die acties willen doen met tinytoys. Concurrenten van TPG op hun beurt willen zich wellicht onderscheiden met Mail-on-Wheels, dus ook dat biedt mogelijkheden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens naar het concept "blikje", deze mannen hebben onlangs een rechtszaak gevoerd tegen hallmark betreffende hun eigen innovatieve produkt. Leuke casus om je voor te bereiden, concept klinkt namelijk goed maar is vrij makkelijk te imiteren voor een partij als Hallmark.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat u zich schrommelijk vergist omtrent de verzendingskosten met TNT

 

Ik werk zelf ook samen met TNT, Het is op ee bepaald niveau de goedkoopste ALS je een bepaald aantal verzendingen op jaarbasis haalt.

 

Bijvoorbeeld in mijn geval : Verzedingen nationaal 11 euro, indien je er 500 per jaar haalt kom je op een verzendingskost van 4 euro ongeveer

 

Vergeet ook niet dat verpakking GELD kost, een klein kartonnen doosje komt rap op een 1.20 euro

 

Heb je die prijzen wel allemaal goed bestudeerd?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn recent ontwikkelingen geweest die een aantal hobbels die ik had, hebben gladgestreken. (joepie)

 

Wat nu nog openstaat, is:

* de verpakking

* de website

 

Een idee om de opstart te vergemakkelijken is om een universeel doosje te nemen en daar een losse kaart in te doen met het 'product'. Het is een optie, maar mijn gevoel zegt dat dat nou juist het leuke er voor 50% vanaf haalt, namelijk dat de verpakking en kaart een geheel vormen en als uitstalplaats kunnen dienen voor het product (dat is mijn bedoeling namelijk)

 

Een nog een hobbel: Marketing. HIer kun je natuurlijk nagenoeg niets aan besteden en proberen in alle bladen te komen, maar of dat afdoende is?

 

Eigenlijk is mijn grote dilemma: ga ik er voor? Mijn huidige onderneming (de 'winkel') is nog maar net open en nog niet eens winstgevend, zou het verstandig zijn om dan al weer een nieuwe onderneming erbij op te starten?

Het heeft overigens enorm veel potentie, zowel particulier als zakelijk. Je kunt deze dienst ook prima aanbieden aan importeurs voor DM acties... of aan leasemaatschappijen...

 

@smurfin: Je moet bij TNT Post flink doorzeuren en zelf de tarieven ook goed kennen, de bedragen die jij noemt betaal ik bij lange na niet (ik verstuur reeds vele pakketten per week via TNT Post)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henri,

 

Ik vind het idee leuk, ik zit er zelf ook al een tijdje mee te spelen. Als je zorgt dat het cadeautje door de brievenbus past, dan kun je al door het gewoon door de brievenbus te gooien veel geld besparen. Een pakket dat niet door de BB past, kost 6,20 (consumentenprijs), maar als het door de BB past, betaal je postzegels, en dat is makkelijk betaalbaar. Dat willen klanten ook best betalen.

Ik ben ook aan het kijken of we tijd en zin hebben om een categorie "brievenbuscadeautjes" te gaan voeren in onze webwinkel.

 

marketing: Tja, voor zoiets heel afgebakends, zou ik adwords doen. Specifiek targeten op woorden als rapport cadeautje, brievenbus cadeautje, kaart met cadeautje, zoiets. Ik merk dat we in het begin erg veel geld uitgaven aan adwords, exorbitant veel. Maar je moet niet alleen kijken naar de directe kosten per conversie. Via Adwords heb ik wel grote bedrijven als klant binnengehaald, die nu elke twee weken bij me bestellen. Zonder dat zij me die eerste keer via Adwords hadden gevonden, had ik ze nu niet als vaste klant gehad!!

En natuurlijk is in de bladen komen een leuk idee, en het kost niets. Een paar bladen een exemplaar van zo'n leuke kaart sturen, incl persberichtje, en geheid dat er eentje reageert met een berichtje in het blad. Je zou denken dat de redacteuren platgegooid worden met die zooi, maar dat valt echt wel mee! En als het echt leuk is, dan valt het ze heus wel op. Ook al krijgen ze dagelijks post met gadgets erbij.

Ik stuur bijvoorbeeld klanten die voor de derde keer bestellen bij ons, een setje van een potlood en puntenslijper (kinderspul, heel vrolijk en gezellig). Echt vaak krijg ik daarop positieve feedback, het kost me een eurootje incl verzenden, en de klant vind het gewoon leuk dat we aan ze denken. Daarbij weet je haast zeker dat ze een volgende keer WEER bij je bestellen.

 

Je verpakking... dat is wel prijzig denk ik, helemaal op maat maken. je moet beseffen dat mensen het cadeau geven, niet voor zichzelf kopen. Ik merk heel erg dat mensen gewoon veel willen geven, voor zo min mogelijk geld. Mensen hebben dus liever meer cadeautje, en minder leuke verpakking! Ik heb de fout gemaakt in het begin te denken dat mensen ook perse kwaliteitsspul willen geven, maar dat is niet zo. Gewoon goedkoop, maar wel veel. Dat is wat het beste verkoopt bij ons.

Ik zou het dus eerst eens uitproberen met een standaard verpakking en losse kaart. Als het goed loopt, kun je altijd nog eens overwegen om een verpakking op maat te maken. Dan kun je ook beter inschatten in welke hoeveelheid je iets moet laten maken.

 

En je dilemma? Tja, ondernemen moet leuk blijven! Dus als je denkt dat je het leuk vind om dit op te starten, zou ik het gewoon doen. Maar ik ben dan ook een enthousiaste, jonge hond, die alles leuk vind... niet echt een maatstaf, eigenlijk ;-)

Link naar reactie
  • 0

Maar ik ben dan ook een enthousiaste, jonge hond, die alles leuk vind... niet echt een maatstaf, eigenlijk ;-)

 

Dat probleem heb ik ook. Ik heb roze brillen zat, maar zoek hier reacties om e.e.a. wat minder roze te zien!

 

Bedankt voor je opmerkingen. Vwb de verpakking: ik wil een universeel doosje hebben die idd door de brievenbus past. Bijkomend voordeel is dat deze altijd bezorgd wordt, er hoeft niemand thuis te zijn om het in ontvangst te nemen.

Het doosje moet zodanig zijn dat de 'persoonlijke boodschap' er op zeer eenvoudige wijze aan toegevoegd kan worden. Deze boodschap wordt door de verstuurder ingevoerd via de site en wordt automatisch geprint en bijgesloten.

 

Nog een andere vraag: wat zouden mensen hier maximaal voor over hebben...??? Als we de winkelprijs van het 'product' even op 3 a 4 Euro zetten? Dat wordt dan wel goedkoper, want die produkten worden groter ingekocht, maar dit even ter beeldvorming. Verzendkosten reken ik 1:1 door, de korting die ik krijg door prijsafspraken met TNT Post vergroten mijn marge.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp even niet of je nu ook eigen ontwerp kaarten erbij wil laten maken of is de doos al de kaart?

 

Zit de laatste weken veel in de hotrod scene en daar is veel vraag naar hotrod auto's en naar modellen die aangepast kunnen worden naar eigen ontwerp.

Misschien wat voor jou?

Link naar reactie
  • 1

Wat nu nog openstaat, is:

* de verpakking

 

Hallo Henri,

 

Toevallig kom ik net terug van een gesprek bij Smurfit Kappa Vandra in Oosterhout voor een offerte voor doosjes van minigolfkarton. Er moeten namelijk over enkele maanden weer een paar duizend kalenders worden verzonden en minigolf biedt prima bescherming tegen het betere postale gooi- en smijtwerk.

Tijdens het gesprek was er een ontwerper aanwezig die (nadat ik het type doos had gekozen) even wegging en vervolgens een goed kwartier later terugkwam met een meteen gemaakt model van het door mij gewenste doosje. Met de TNT-brievenbusmaat in de hand liet hij me zien dat het 30mm hoge doosje prima door de brievenbus past. Nu moet ik alleen nog bedenken wat voor bedrukking er op de doos moet, want ook dat kan.

 

Ze lieten me een ander modeldoosje zien waarin een kartonnen ding zat waar iets (ook jouw ding) in gestoken kon worden. Als ik je goed begrijp is dat wat jij zoekt.

Tijdens het gesprek werd mij duidelijk dat zij een oplage van meerdere duizenden doosjes een redelijke order vinden, omdat ze ook vaak oplages van enkele honderden doosjes maken. Daarvoor geldt overigens wel dat de grootste kostenpost bij maatwerk doosjes het maken van het stansmes is. Bij kleine oplages drukt dit zwaar op de kosten per doosje. Wel is het zo dat zij dat mes drie jaar bewaren en dat je bij herhalingsorders dus een stuk goedkoper uit bent. Normaalgesproken krijg je overigens binnen 2 dagen een model toegestuurd, maar omdat het nog komkommertijd is hadden ze vandaag tijd het meteen te doen.

 

Misschien is het een idee voor jou om bij hen of een ander kartonnagebedrijf een model te laten maken en vervolgens te proberen een importeur, dealer of ander bedrijf zover te krijgen dat zij jou een mailing aan een paar honderd (potentiële) klanten laten versturen. Dan kun je meer doosjes laten drukken, wat de kosten per doosje drukt en heb je meteen een leuke order...

 

In ieder geval succes ermee.

 

Karen (die vandaag veel heeft geleerd over dozen)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.