Ik ben met mezelf aan het brainstormen wat ik kan doen aan ‘klantenbinding’.
Ik ben internet- reisaanbieder voor een speciale doelgroep. Mijn ‘klanten’ zijn te verdelen in drie groepen
[*]Degene die een keer via mij een accommodatie gehuurd hebben. Naar mijn mening geen trouwe klanten, hier wordt veel in ‘geshopt, zelfs in mijn niche.
[*]Degene die een reis geboekt hebben. Voor mij de belangrijkste groep omdat ik redelijk uniek ben met mijn reisaanbod en deze groep dus mijn naam moet onthouden.
[*]Degene die meer informatie over een reis aangevraagd hebben, maar nog nooit geboekt. Idem dito als boven.
Nu zit ik te denken wat ik aan klantenbinding kan doen om mij met iets ‘leuks’ in herinnering te brengen. Doelstelling is niet primair omzet maar naamsbekendheid, in herinnering blijven (hoewel een herhalingsboeking natuurlijk altijd mag).
Ik heb bijv een heleboel (hele nette) reischeques laten drukken. Maar om een reischeque bijv. met de kerstdagen aan te bieden? Is dat niet een beetje suf en vooral niet-origineel? Wordt al veel gedaan in de reisbranche (“Schrijf nu in voor onze newsletter en ontvang een reischeque t.w.v. xxx”). En ik kan natuurlijk geen grote bedragen weggeven.
Van een vriendin kreeg ik vorig jaar met de kerst een uitsteekvormpje (uiteraard helemaal in stijl van mijn doelgroep) met daaraan een grappig rijmpje… Dat vond ik zelf heel leuk.
Mijn doelgroep is trouwens tussen de 30 en 60 (70% rond de 40), hoger opgeleid, vaak zelfstandig. 99% van mijn klanten reizen als stel, met vrienden of ook veel alleen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kena
Kena
Ik ben met mezelf aan het brainstormen wat ik kan doen aan ‘klantenbinding’.
Ik ben internet- reisaanbieder voor een speciale doelgroep. Mijn ‘klanten’ zijn te verdelen in drie groepen
[*]Degene die een keer via mij een accommodatie gehuurd hebben. Naar mijn mening geen trouwe klanten, hier wordt veel in ‘geshopt, zelfs in mijn niche.
[*]Degene die een reis geboekt hebben. Voor mij de belangrijkste groep omdat ik redelijk uniek ben met mijn reisaanbod en deze groep dus mijn naam moet onthouden.
[*]Degene die meer informatie over een reis aangevraagd hebben, maar nog nooit geboekt. Idem dito als boven.
Nu zit ik te denken wat ik aan klantenbinding kan doen om mij met iets ‘leuks’ in herinnering te brengen. Doelstelling is niet primair omzet maar naamsbekendheid, in herinnering blijven (hoewel een herhalingsboeking natuurlijk altijd mag).
Ik heb bijv een heleboel (hele nette) reischeques laten drukken. Maar om een reischeque bijv. met de kerstdagen aan te bieden? Is dat niet een beetje suf en vooral niet-origineel? Wordt al veel gedaan in de reisbranche (“Schrijf nu in voor onze newsletter en ontvang een reischeque t.w.v. xxx”). En ik kan natuurlijk geen grote bedragen weggeven.
Van een vriendin kreeg ik vorig jaar met de kerst een uitsteekvormpje (uiteraard helemaal in stijl van mijn doelgroep) met daaraan een grappig rijmpje… Dat vond ik zelf heel leuk.
Mijn doelgroep is trouwens tussen de 30 en 60 (70% rond de 40), hoger opgeleid, vaak zelfstandig. 99% van mijn klanten reizen als stel, met vrienden of ook veel alleen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16415-klantenbinding-reisbranche/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag