• 0

Gezocht: ervaringsverhalen van ondernemers die failliet zijn gegaan

Een bevriende zakenpartner en ik zijn een informatieve website aan het opzetten over failliet gaan, die straks op www.ikgafailliet.nl te vinden zal zijn. Hiervoor zijn we relevante content aan het verzamelen.

 

Allereerst lijkt het me mooi om hier (eventueel anoniem) verhalen te lezen van ondernemers die failliet gegaan zijn en hierna een doorstart hebben gemaakt, iets anders zijn gaan doen, danwel een nieuwe onderneming zijn gestart. (NB dat we deze verhalen graag op de site willen plaatsen en dat we graag toestemming van je zouden krijgen die verhalen door te plaatsen op ikgafailliet.nl!)

 

Informatie waar wij benieuwd naar zijn is:

 

Op wat voor manier ben je failliet gegaan?

Wat deed je faillisement met jou als mens, met je zelfbeeld en gevoelsleven?

Hoe heeft je omgeving gereageerd op je faillissement?

Ben je mensen kwijtgeraakt door je faillissement?

Wat zie je achteraf als belangrijkste oorzaak of oorzaken?

Wat zou je nu anders doen als je opnieuw zou gaan ondernemen met datzelfde bedrijf?

Wat waren voor jou belangrijke informatiebronnen toen een faillissement in beeld kwam?

Wat raad je mensen aan die nu in een soortegelijke situatie zitten en nu failliet gaan?

Wat is de belangrijkste les (of lessen) die je door je faillisement geleerd hebt?

Heb je juridische tips voor ondernemers die met een faillissement te maken hebben?

 

Mocht je niet hier willen antwoorden dan kan je mij (anoniem) een mail sturen op annedien [at] gmail.com

Uiteraard gaan we overal vertrouwelijk mee om.

 

Ik ben benieuwd wie hier hun verhalen willen delen! Alvast dank voor jullie geïnvesteerde tijd en energie.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben razend benieuwd of het gaat lukken deze groep aan het woord te krijgen. Ik weet zeker dat er hulp voor deze groep aanwezig is, maar ze zijn niet te vinden! Pas als het te laat is. Dus: goed initiatief.

 

Wie is nu niet te vinden : de Hulp of de groep die hulp nodig heeft ?

 

Ik kan je uit eigen ervaring intussen wel vertellen dat de hulp inderdaad niet te vinden is. Wanneer je op een keurig nette manier wil stoppen, weet niemand je advies te geven (KvK IMK Gemeente Advocaten......) Zij weten maar één ding : Ga naar de rechtbank, vraag faill. aan, KvK uitschrijven en naar de gemeente bijstand aanvragen !

 

Maar dát wilde ik dus nu net niet....!

 

Gelukkig zwerven er ook op HL diverse mensen rond die je dus wél fantastisch kunnen begeleiden !

 

Gegroet !

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo, persoonlijk vind ik het een goed initiatief! Zelf een aantal jaren geleden zakenlijk failliet gegaan (BV). Aan content en informatie is on-line genoeg te vinden over dit onderwerp, zeker ook over de WSNP.

 

Wat mensen in veel gevallen mentaal door moeten maken en met welke obstakels zij te maken gaan krijgen zijn heel divers. Ervaringen van mensen die hetzelfde lot is overkomen kunnen mentaal zeer ondersteunend zijn en evt. nieuwe perspectieven/inzichten bieden.

 

Het traject dat volgt na zo een gebeurtenis blijkt toch een onduidelijke te zijn met veel valkuilen en onduidelijke informatie!.

Zeker de communicatie met curatoren en bewindvoerders wat na toelating bij WSNP of faillisement voor nog meer problemen kan zorgen.

 

Goed initiatief dus.

 

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens ! Echt, het initiatief steun ik van harte ! Moet goed te vinden zijn op internet, dat is wel een pré.

Zoals je al aangaf kun je overal info vinden over faill. of WSNP, en om te starten : Hulp genoeg ! Maar hulp zoals dit initiatief ben ík nog niet tegengekomen !

Eerlijk is eerlijk : via internet wordt je ruim voldoende gewaarschuwd niet met zg "hulpverleners" of bureau's in zee te gaan. Kost je alleen maar geld wat je niet meer hebt. Maar misschien zijn er ook wel bureau's welke wél goed voor je zijn...

Ik was i.i.g. zeer voorzichtig.... (of misschien wel té...)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me zelf af of het voor iemand die failliet gegaan is aantrekkelijk is om belangenloos zijn verhaal te vertellen op een website waar de eigenaar 500 tot 800 euro verdient per advertentie. Ik denk dat dat veel mensen tegen zal houden.

 

Begrijpelijke gedachte, maar wij willen natuurlijk niet failliet gaan op het opzetten en onderhouden van die site ;)

Als we er in slagen mensen écht te helpen met de content van de site dan is er volgens mij geen probleem.

Link naar reactie
  • 0

Zou het niet mooi zijn wanneer er een plek ontstaat waar ondernemers worden uitgenodigd hun verhaal te vertellen VOORDAT het te laat is. Ik ben nieuw op dit forum, en verbaas me over de hoeveelheid advies die iemand krijgt wanneer hij/zij zich meldt met een probleem. Werkelijk heel mooi.

Ook de mentale steun is niet van de lucht en helpt zeker om kracht te zetten in moeilijke momenten.

Groet,

Rob

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.