Vakantiebestemming uitzoeken..ook met het oog op ondernemen?

Aanbevolen berichten

Nee maar ik kijk stiekem wel altijd naar Wifi hotspots en degelijke dekking voor mobiele telefoons (en GPRS/ Edge). Ik ben niet actief aan het werk maar ik kan niet zonder mijn email, ik wil weten wat er speeld op mijn zaak en wil meteen belangrijke zaken kunnen delegeren mochten deze in mijn email-box vallen.

Ik doe veel aan horeca-marketing, dus we gaan af en toe wel naar het buitenland om te kijken wat discotheken daar doen (vooral op gebied van marketing, automatisering en gadgets), en bij voorkeur naar landen met mooi weer ;)

Mijn vakanties zijn bijna altijd gecombineerd met werk. Als ik naar een ver land moet voor een congres of zoiets probeer ik er altijd wat extra tijd aan vast te plakken om te kunnen ontspannen.

Door het vele reizen heb ik twee bedrijven bedacht, concepten die voorheen niet bestonden...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be

of is vakantie dan ook écht vakantie.. ;D

Dat laatste, dus. Geen mobieltje mee, geen laptop mee, hooguit eens per week email lezen, en genieten van de plek waar ik op dat moment ben.

De wereld kan best drie weekjes zonder mij!

Vakanties zijn in principe vakanties, maar wat ik daar doe hangt op de een of andere manier toch weer samen met werk.

Ik ben altijd erg benieuwd hoe mensen in een bepaalde streek hun geld verdienen. Bijvoorbeeld in juli waren we in Bretagne, dan lees ik boekjes en kijk om me heen waar zo'n regio economisch op drijft.

Ook heb ik al een aantal keer juist op vakantie inspiratie en tijd gevonden voor grotere dingen. Mijn recente artikel in De Ingenieur over de Sloot-methode is eigenlijk ontstaan in Oost Friesland waar ik een aantal dagen met dat boek van Smit in de weer ben geweest. Er was eindelijk genoeg tijd voor.

In Bretagne ben ik begonnen een vertaal-programma te schrijven, maar ja, dan kom je thuis en komen de lopende zaken weer op je af en moet je langetermijnzaken weer stilleggen.

Eigenlijk denk ik dat een ondernemer regelmatig vakantie moet nemen, want juist dan krijg je de beste ideeen. Ik neem altijd een paar computers mee en gebruik ze ook altijd.

www.venturemedia.nl

Ik heb als 19 jarige heel veel verdiend met de "speciependel". Ik kocht het Duitse muntgeld voor fl.80,-- de DM 100,-- en fl. 5,-- de Bfr. 100,--. Ik lifte met een padvinderspak aan naar naar Duitsland en Belgie (als padvinder krijg je snel een lift). In Duitsland en België wisselde ik het om voor papiergeld en verkocht in Amsterdam weer DM voor fl. 93,-- en de Bfrs voor 7,25. Nog later wisselde ik het om tegen fl.-specie (dubbele winst). 4-5 x perjaar. Helaas is hier een eind aan gekomen, toen de banken op het idee kwamen, dat zij dit kleingeld mee konden geven aan hun directeur Maastricht, als deze voor een vergadering in Amsterdam moest zijn. Ik verzeker jullie dat ik heel veel verdiende op elke trip. Toen ik bij de KLm werkte pendelde ik met hoogwaardige technische tekeningen van ingeniersburaux. Ik betaalde Amsterdam-Caracas-Amsterdam geloof ik fl. 60,-- en bracht de tekeningen weg voor fl. 300,--, tijdens het weekeind. Let wel ik had een salaris van fl. 211,-- per maand. Ik had ook nog gratis maaltijden en tax-free drank en sigaretten.

Ik kende iemand die in groentezaden deed: elk jaar ging hij met een koffer komkommerzaden naar Las Palmas (vrijhaven) en nadat hij daar bruin werd naar Madrid. Op deze wijze betaalde hij geen invoerrechten en van die ene koffer zaad zijn hele vakantie terugverdiend. (dit was natuurlijk niet helemaal zoals het hoort)

Als het enigszins kan, kun je een zakenreis combieneren met je vakantie, want dan zijn je reiskosten al betaald. Als je creatief bent dan ligt het geld op straat.

Avé Karel

Gast Verwijderd account

Ik heb als 19 jarige heel veel verdiend met de "speciependel". Ik kocht het Duitse muntgeld voor fl.80,-- de DM 100,-- en fl. 5,-- Ik kende iemand die in groentezaden deed: elk jaar ging hij met een koffer komkommerzaden naar Las Palmas (vrijhaven) en nadat hij daar bruin werd naar Madrid. Op deze wijze betaalde hij geen invoerrechten en van die ene koffer zaad zijn hele vakantie terugverdiend. (dit was natuurlijk niet helemaal zoals het hoort)

een koffer vol zaden is nu uitgesloten ;D, daar steekt de douane een stokje voor nu.

Als het enigszins kan, kun je een zakenreis combieneren met je vakantie, want dan zijn je reiskosten al betaald. Als je creatief bent dan ligt het geld op straat.

ja dat is waar je bent er eenmaal en als het ondernemen in je bloed zit dan ontkom je er niet aan denk ik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar