• 0

Bedrijf laten groeien... Ik zit even vast

Hi,

 

Mijn naam is Patrick, nieuw op het forum.

Sinds enkele jaren werk ik in een klein familiebedrijf.

op www.ballondeco.nl, www.globatex-balloons.com kun je zien wat we zoal doen.

 

Waar ik nu op vastloop is hetvolgende;

 

We zijn erg veel tijd kwijt met het uitzetten van de " lijnen" binnen ons bedrijf. Hiermee doel ik op het heden en de toekomst. Hoe gaan we groeien, wat zijn bedreigingen en wat zijn de kansen. Wat zijn de wensen van de klant en hoe kunnen wij daaraan voldoen. Nu heb ik het gevoel dat we een bedrijf zijn met producten en afwachten tot er iets verkocht wordt. Neem dit natuurlijk niet te letterlijk want we hebben 6 prachtige jaren achter de rug en het blijft groeien. We willen eens flink verder gaan met wat we doen.....

 

Heeft er iemand tips & tricks over het plannen, neerzetten van een strategie....oid

 

Ik hoor het graag!

 

Groeten,

 

Patrick

 

[Edit: titel aangepast, zodat het later ook voor anderen beter herkenbaar is]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Waar ik nu op vastloop is hetvolgende;

 

We zijn erg veel tijd kwijt met het uitzetten van de " lijnen" binnen ons bedrijf. Hiermee doel ik op het heden en de toekomst. Hoe gaan we groeien, wat zijn bedreigingen en wat zijn de kansen. Wat zijn de wensen van de klant en hoe kunnen wij daaraan voldoen. Nu heb ik het gevoel dat we een bedrijf zijn met producten en afwachten tot er iets verkocht wordt. Neem dit natuurlijk niet te letterlijk want we hebben 6 prachtige jaren achter de rug en het blijft groeien. We willen eens flink verder gaan met wat we doen.....

 

Heeft er iemand tips & tricks over het plannen, neerzetten van een strategie....oid

 

 

Beste Patrick,

 

 

Welke lijnen ben je aan het uitzetten, en waar je zoveel tijd mee kwijt bent..

ben 'ns wat concreter of is hier sprake van spam ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

nee geen spam!

 

ok, waar lopen we " vast".

 

> Manier van communiceren naar ons klant.

> Financiele planning

> Voor en/ of nadelen VoF of BV

> Het maken van keuzes, wel of geen personeel

> Beslissingen over te investeren bedrag. ( krijg ik er wel wat voor terug )

> Teveel ideeen maar te weinig ervaring ( misschien ) en weinig hulp van anderen

 

 

 

Altijd lastig om dat op deze manier te verwoorden...

 

is dit wat je bedoelde?

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Misschien een idee om in een marketingplan de toekomstige doelen te omschrijven met daarin verwerkt de acties/middelen (het "hoe bereiken ervan") in te zetten.

 

Ook een SWOT analyse komt hier aan bot.

 

Nu is zo'n plan maken alles als vanzelfsprekend. Maar misschien dat je binnen deze algemene google links een eind op weg komt:

Als je helemaal onderaan die pagina scrollt, kom je nog meer gerelateerde info tegen.

 

Nu weet ik dat niemand het prettig vindt om een businessplan te schrijven. Maar in vele gevallen (zo niet alle) is het juist hét handvat van je bedrijf en de toekomstplannen. Bovendien kom je in het maken van je businessplan alle punten tegen die je zojuist hebt genoemd.

 

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ja, daar heb je gelijk in...

het maken van een plan is ook niet iets wat ik lastig vindt.....

 

alleen, da's nou juist het probleem.

als ik schrijf dat we onze klanten willen gaan benaderen door een mailing te sturen, wil ik graag weten hoe die mailing aan moet gaan pakken. Missschien wil ik wel teveel en moet ik niet zeuren maar gewoon doen....Hmm blijft lastig

Link naar reactie
  • 0

Ja, daar heb je gelijk in...

het maken van een plan is ook niet iets wat ik lastig vindt.....

 

alleen, da's nou juist het probleem.

als ik schrijf dat we onze klanten willen gaan benaderen door een mailing te sturen, wil ik graag weten hoe die mailing aan moet gaan pakken. Missschien wil ik wel teveel en moet ik niet zeuren maar gewoon doen....Hmm blijft lastig

 

Hi Patrick,

 

Een advies, probeer te voorkomen dat je door de bomen het ons welbekende bos niet meer ziet.

 

Zoals al eerder aanggegeven, vertrouw al je plannen aan het papier toe, Lees het, herlees en herlees het nog een keer. Splis vervolgens je vragen/aandachtsgebieden in verschillende "probleemgebieden". Deze laatste kan je dan hier ventileren en kan je dan stuk voor stuk ( soms in combinatie) aanpakken.

 

Wat betreft een mailing, daar is hier op het forum voldoende kennis voorhanden en ook voldoende over geplubliceerd .

Link naar reactie
  • 0

Las afgelopen weekend een interessant artikel dat met macht te maken heeft.

 

Waar zit jij qua machtsstructuur in die toko? Ik lees eigenaar, maar in hoeverre heb je de macht om zaken uit te voeren en door de organisatie te krijgen? Met wie heb je te maken qua besluitvorming, of zit je hoog in de toren en beslis jij eigenlijk over de gang van zaken?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

> Manier van communiceren naar ons klant.

> Financiele planning

> Voor en/ of nadelen VoF of BV

> Het maken van keuzes, wel of geen personeel

> Beslissingen over te investeren bedrag. ( krijg ik er wel wat voor terug )

> Teveel ideeen maar te weinig ervaring ( misschien ) en weinig hulp van anderen

 

Goh, het lijkt wel een bedrijf :-)

 

Je zou een mentor moeten hebben, of een coach, een soort lightweight commissaris waar je in ruil voor een doosje wijn met de kerst, zo nu en dan 's tegenaan kunt praten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Let er ook op dat die 'deskundigen' je niks op je mouw spelden; als je een hamer bent zie je overal spijkers. Hou in de gaten of ze niet te onwaarschijnlijk snel een advies of plan van aanpak voor je hebben (dat ligt dan waarschijnlijk standaard op de plank) en of het niet indruist tegen je gezond verstand, want met gezond verstand kom je een eind.

Ik heb bij jou eerder de indruk dat je niet weet hoe je het moet aanpakken en dat het je overweldigt. Misschien ben je bijvoorbeeld meer een beelddenker dan iemand die heel veel kan met dingen in taal vatten en plannen schrijven. Dan kan het zijn dat je meer hebt aan je ideeën op een andere manier ordenen, bijvoorbeeld met een mindmap (aanpak, zie hier voorbeelden).

Als het ondernemen tot dusver min of meer vanzelf ging dan moet je nu de overgang maken van handelaar naar ondernemer die zelf een basis aan kaas gegeten heeft van strategie, communicatie en marketing. Dat zijn hele normale groeistuipen, hou zelf goed in de gaten of wat die experts, bureaus en deskundigen doen voor jou logisch klinkt, want als dat niet zo is zou het wel eens een onzinverhaal kunnen zijn. Anderzijds is weerstand een normaal verschijnsel als iemand van buitenaf zijn of haar wijsheid komt inbrengen, dus daar moet je dan ook rekening mee houden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Patrick,

 

Al veel gezegd en sluit me aan bij de vorige twee "sprekers"...

 

Voordat je met veel bureaus en deskundigen gaat praten eerst gewoon eens te sparren om met een duidelijker doel die "wondere" wereld die advies en bureaus heet in te stappen. Die coach /mentor voor dat flesje wijn klonk als een goed idee van Christine....

Het is fijn om eerst zelf wat meer helderheid te krijgen op de diverse aspecten; het is veel en geloof me; je bent niet de eerste ondernemer die daarmee kampt wat jij aangeeft.

 

Succes

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.