Bij deze een vraagje van mij waar ik zelf niet helemaal uitkom.
Bij de KvK heb ik mijn bedrijf ingeschreven als eenmanszaak met als doel het verkopen van producten aan particulieren.
B2C dus..
Nu ben ik de trotse importeur van een fantastisch product in dierenland, hondenluier SnuggEase.
Omdat ik weet dat dit product niet alleen voor Consumenten maar zeker ook voor bedrijven heel interessant kan zijn wil ik graag als zijne mijn simpele eenmanszaak ook aan bedrijven gaan verkopen. Tegen weder-verkoperskorting uiteraard.
Bij de KvK heb ik navraag gedaan, als ik een groothandel wil zijn moet ik daarvoor een wijziging in mijn inschrijving doen.
Logisch want mijn hele doel zou dan veranderd / uitgebreid zijn.
Maar ik vroeg me af of ik die wijziging ook moet doen als ik slechts 1 product ook B2B verkoop?
Ben ik dan een groothandel of gewoon nog steeds de simpele eenmanszaak die toevallig ook B2B verkoopt?
Kortom, wanneer ben je een groothandel? Bij 1 product of bij meer?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Karen Dam
Karen Dam
Hallo allemaal,
Bij deze een vraagje van mij waar ik zelf niet helemaal uitkom.
Bij de KvK heb ik mijn bedrijf ingeschreven als eenmanszaak met als doel het verkopen van producten aan particulieren.
B2C dus..
Nu ben ik de trotse importeur van een fantastisch product in dierenland, hondenluier SnuggEase.
Omdat ik weet dat dit product niet alleen voor Consumenten maar zeker ook voor bedrijven heel interessant kan zijn wil ik graag als zijne mijn simpele eenmanszaak ook aan bedrijven gaan verkopen. Tegen weder-verkoperskorting uiteraard.
Bij de KvK heb ik navraag gedaan, als ik een groothandel wil zijn moet ik daarvoor een wijziging in mijn inschrijving doen.
Logisch want mijn hele doel zou dan veranderd / uitgebreid zijn.
Maar ik vroeg me af of ik die wijziging ook moet doen als ik slechts 1 product ook B2B verkoop?
Ben ik dan een groothandel of gewoon nog steeds de simpele eenmanszaak die toevallig ook B2B verkoopt?
Kortom, wanneer ben je een groothandel? Bij 1 product of bij meer?
Groetjes Karen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16812-wanneer-ben-je-een-groothandel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag