• 0

ib aangifte 2007 fiscale winstberekening en winst-en-verlies rekening

Hallo Iedereen,

 

Na 2 dagen intensief op het internet naspeuren laat ik toch maar eens een bericht achter.. ik kom er helaas niet meer uit.. zou iemand eens willen checken wat er aan de hand is.

 

Winst en - Verlies

 

Opbrengsten: 10.298

Afschrijving : -722

Overige bedrijfskosten: - 10.581

Totale kosten: +11.303

10.298-11303 = - 375 Winst en Verlies

 

Maar fiscale winstbereking =

Ondernemingsvermogen einde boekjaar = +10.011

Prive onttrekkingen = 20.643

Totaal =: 30.654

Ondernemingsvermogen begin boekjaar = 10.386

af beginvermogen + prive stortingen = 10.386

 

Vermogensverschil = 20.268

 

Saldo fiscale winstbereking = 20.268

 

Dus fiscalewinstbereking= +20.268 en de winst en verlies is = -375

 

hoe los ik dit op?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar komt dat geld vandaan? Was dat al aanwezig, heb je bedrijfsmiddelen verkocht, geld geleend?

 

In veel gevallen is het commerciële resultaat voor belastingen (min of meer) gelijk aan het fiscale resultaat voor fiscale faciliteiten. Alle afwijkingen die je hebt tussen commercieel en fiscaal moeten te herleiden zijn. Hoe ziet je commerciële balans eruit en hoe heb je het fiscale begin- en eindvermogen berekend?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

De informatie die je geeft is niet compleet. Probeer eens de volgende formule in te vullen:

 

Beginvermogen

+ privéstortingen

- privé opnamen

+ winst of - verlies

= eindvermogen

 

Ik mis in je overzicht de privé stortingen

 

edit: stortingen

SpeedBalance expert; auteur van een aantal handleidingen voor boekhoudprogramma's en naslagwerken op financieel-administratief gebied. www.hofinza.nl

Link naar reactie
  • 0

Je hebt een negatief banksaldo, dus eigenlijk een lening. Heb je die wel uit je fiscale vermogen gehaald?

 

En nog de eerdere vragen:

 

- hoe heb je die priveónttrekkingen commercieel geboekt?

- Hoe ziet je commerciële balans eruit

- hoe heb je het fiscale begin- en eindvermogen berekend?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Hoi Shark,

 

Volgens mij maak je een foutje in het ondernemingsvermogen per 31-12-07. Dat moet nl. negatief zijn! En het verlies is geen 375, maar (10.298 - 11.303 =) 1.005 negatief.

 

Vul dit maar in:

 

Stand 1-1: 10.386

Opnames prive 20.643 -/-

Winst 2007 1.005 -/-

=

Vermogen eind 07: 11.262 -/-

 

Zo zou het moeten kloppen.

 

groet

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ergens klopt het niet met de afboeking privé opnamen.

De fout zit in het optellen van de privé opnamen bij het vermogen.

Welk boekhoud programma gebruik je?

 

Tevens heeft Denarius gelijk met zijn berekening van 1.005 min i.p.v. de 375 waar jij mee aankomt, hoe kom je aan die 375?

Link naar reactie
  • 0

heren,

 

Ik zie regelmatig iets terugkomen over het eindvermogen 2007 klopt niet, maar daar wordt mij niet naar gevraagd bij de winst-en-verlies.. alleen in het begin van de aangifte moet ik ergens het ondernemersvermogen BEGIN boekjaar invullen, en pas bij het activa/passiva verhaal staat ergens het ondernemersvermogen aan het EIND van het boekaar, maar dit staat weer los van de winst-en-verlies en de fiscale winstberekening toch?

 

davilex business 9.xxx geeft op de resultaten rekening bij winst aan -375

 

bij de prive onttrekkingen geef ik alleen aan wat ik aan prive heb opgenomen.. op moment dat ik dat omlaag breng, kom ik op een gegeven moment wel uit dat ik de aangifte kan versturen, maar dan ben ik niet eerlijk....

 

het punt is denk ik dat ik meer prive opnamen heb gehad, dan er eigenlijk aan inkomsten /vermogen was, maar dit komt door het feit dat er een rekening courant was waar ik een bepaald saldo debet mocht staan.. helemaal niet slim natuurlijk dat de prive opname hoger waren, maar helaas voor mij mocht het niet baten en heb ik dit jaar ook de onderneming ook moeten staken, met als gevolg een 2e hypotheek om de schuld af te lossen, maar dat staat hier weer los van.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik kreeg net een kneus,

 

OKE valse profeten jullie bekijken het maar.

 

Karel,

 

Ik ben het ook wel zat. Laat ik even duidelijk uitleggen waarom:

 

Je bent zo stellig in je reacties die vervolgens niet kloppen en daarna ga je klagen over kneuzen. Die krijgen we van tijd tot tijd allemaal wel. Daarover hoor je hier niemand klagen.

 

on-topic: bekijk deze balans eens:

 

Actief: Passief

 

Inventaris: 10.000 Eigen vermogen: -/- 7.000

 

Debiteuren: 5.000 schuld bank: 22.000

 

Totaal actief 15.000 Totaal passief: 15.000

 

Als ondernemer X de lening van de bank gebruikt heeft voor privé opnames, dan kan het eigen vermogen dus beslist negatief zijn!

Leeg is pas leeg als er geen activa meer zijn en alle kredietlimieten benut zijn.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Eindkapitaal € 10386

Beginkapitaal € 32034 minus

______________________________

Vermogensmutatie € 21648 (neg.)

Prive ontrekkingen € 20643 plus

Prive stortingen € 0 minus

______________________________

Winst € 1005 (neg)

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.