• 0

WebWinkel beginnen, Student

Hoi allemaal,

 

Even voorstellen, Ik ben Teun4.

 

Mijn verhaal:

 

Al enige jaren ben ik fanatiek bezig met mijn hobby, en sinds een jaar of 2 ook fanatiek in het verkopen van onderdelen tbv deze hobby.

 

Onlangs heb ik van een failliet bedrijf voor een nette prijs talloze onderdelen kunnen overnemen. De marktvraag is goed, en ik verstuur bijna dagelijks onderdelen naar mensen in de Benelux.

 

Het plan om te gaan beginnen met een online webshop knaagt bij mij al zeker een jaar,en na deze kleine ‘investering’ wil ik toch nu de knoop doorhakken.

 

Ik heb marktonderzoek gedaan, en het ziet er..., nee het IS veelbelovend.

 

Ik heb door dagelijks alle fora wereldwijd afstruinen, boeken lezen, etc, aardig wat verstand van de producten/de markt/etc gekregen. Mijn voordeel is dat op deze markt weinig expertise aanwezig is, en dat is precies wat ik kan bieden.

 

Het is mijn bedoeling om net zoals nu, met bescheiden en goed doordachte stappen verder te komen. Zoals al eerder omschreven ben ik bezig met een studie, en bijgevolg kan ik slechts parttime bezig met ‘ondernemen'. Momenteel ben ik zo rond de 15 tot 20 uur in de week ermee bezig.

 

MORAAL

 

Volgende week precies, klokslag 3 uur, zit ik met lichtelijke spanning mijn kop koffie op te drinken bij de KVK.

 

Ik heb van het hele rompslomp gebeuren weinig kaas (papier) gegeten, en zou daarom jullie deskundigen willen vragen om mij enig advies te geven voor wat betreft het starten van een kleine webwinkel,ik weet dat KVK dat ook doet,maar praktijk ervaring is uiteindelijk toch het beste nietwaar?

 

Daarnaast, wat zijn de beste vragen om te stellen tijdens een dergelijk gesprek?

 

Bedankt,

Teun

 

P.S De KVK site heb ik doorgespit, maar ik wil zo goed mogelijk voorbereid zijn, vandaar dit topic.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Teun,

 

Ik denk dat de oprichtingsnoodzakelijkheden je straks door velen aangereikt worden.

 

Ik verkoop de genoemde artikelen via een web-site, echter niet aan particulieren (www.cephal.nl). Als je bedrijf goed loopt, dan heb je continue voorraden nodig en dus die je overgenopen hebt is gouw op (ik hoop voor je morgen al). Als je opgericht bent, dan zal ik je een aantal leveranciers geven, bovendien de orders die ik krijg van particulieren naar je door mailen (of beter gezegd, hen berichten naar jou te gaan). Je weet wel dat deze dingen "loei" zwaar zijn, voor het verzenden.

 

Houd dus contact en veel succes,

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Goed dat je voor jezelf wilt beginnen Teun, veel succes gewenst!

 

Maar je vraag is me niet helemaal duidelijk. Je handelt al via internet, je hebt al producten en klanten. Wat is dan precies de vraag. Van dat bezoek aan de kvk moet je je vooral niet teveel voorstellen. Papiertje invullen, dokken en weg ben je. Als je geluk hebt tref je iemand die je iets kan vertellen over webwinkels en internationaal zakendoen. Maar de kans is groter dat je iemand tegenover je krijgt die foldertaal reproduceert. In principe zit daar verder geen rompslomp aan, zolang je je gewoon als eenmanszaak inschrijft. Wel moet je nog even contact opnemen met de belastingdienst (alweer gratis koffie!) om te kijken of je voor hun ondernemer bent of een particulier met bijverdiensten. Maar ook daar hoef je geen knikkende knieën van te krijgen.

 

Waar ik me eerder zorgen over zou maken zijn die vriendelijke concurrenten van je. Die zijn namelijk vriendelijk omdat je zo'n aardige schoolgaande knul bent. Ik vrees dat als ze je straks als hardwerkende meneer zien, hun sympathie afneemt, omdat je dan een echte concurrent wordt.

 

Maar goed: nogmaals succes. En kom vooral met je (toekomstige) vragen hier terug.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 1

KvK hoef je zeker niet veel van te verwachten op het gebied van internet.

Misschien is het ondertussen veranderd maar kan me mijn inschrijving bij de KVK nog goed voor de geest halen.

Moest toen een VOF worden:

 

wij: Goedendag, we komen ons inschrijven als VOF.

kvk: vult u dit formulier maar in

 

wij: formulier ingevuld, moest allemaal info op over bedrijf openingstijden enz..

 

kvk: u start een internet winkel??????? U geeft hier op dat u 24 uur per dag open bent!! dat mag en kan niet! Waneer slaapt u dan?

 

wij: wij slapen als we moe zijn....

 

kvk: maar dan kan de winkel toch niet open zijn, er moet als de winkel open is altijd verplicht een bedrijfsleider in de winkel aanwezig zijn.

 

wij: we verkopen via internet

 

kvk: maakt niet uit, er moet zo en zo altijd een bedrijfsleider aanwezig zijn in de winkel

 

wij: kunt u ons vertellen hoe wij in de server moeten kruipen en in een internet winkel aanwezig moeten zijn?

 

kvk: het mag en kan gewoon niet, vult u het formulier nu maar opnieuw in want het is niet mogelijk dat u 24 uur per dag open bent met uw winkel, zo accepteren we de inschrijving niet.

 

wij: zucht.... dan vullen we wel gewoon kantoortijden in....

 

Echt een geweldig gesprek was dat....

Link naar reactie
  • 0

KvK hoef je zeker niet veel van te verwachten op het gebied van internet.

Misschien is het ondertussen veranderd maar kan me mijn inschrijving bij de KVK nog goed voor de geest halen.

Moest toen een VOF worden:

 

wij: Goedendag, we komen ons inschrijven als VOF.

kvk: vult u dit formulier maar in

 

wij: formulier ingevuld, moest allemaal info op over bedrijf openingstijden enz..

 

kvk: u start een internet winkel??????? U geeft hier op dat u 24 uur per dag open bent!! dat mag en kan niet! Waneer slaapt u dan?

 

wij: wij slapen als we moe zijn....

 

kvk: maar dan kan de winkel toch niet open zijn, er moet als de winkel open is altijd verplicht een bedrijfsleider in de winkel aanwezig zijn.

 

wij: we verkopen via internet

 

kvk: maakt niet uit, er moet zo en zo altijd een bedrijfsleider aanwezig zijn in de winkel

 

wij: kunt u ons vertellen hoe wij in de server moeten kruipen en in een internet winkel aanwezig moeten zijn?

 

kvk: het mag en kan gewoon niet, vult u het formulier nu maar opnieuw in want het is niet mogelijk dat u 24 uur per dag open bent met uw winkel, zo accepteren we de inschrijving niet.

 

wij: zucht.... dan vullen we wel gewoon kantoortijden in....

 

Echt een geweldig gesprek was dat....

 

Geweldig! Volgens keer maar online / per post inschrijven?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Gek genoeg (3 bedrijven ingeschreven + 2x weizigingen) ben ik nog nooit bij de KvK geweest. Ik zou niet eens weten waar ze in mijn district zitten (en wellicht ook een paar keer verhuisd).

 

Maar voor een startende jonge ondernemer is deze ervaring misschien wel zo goed. Hij weet meteen, dat hij de ondernemers is en dat hij het moet maken en dat hij niet veel kan verwachten van Kafkaanse instituten.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Hoi allen,

 

Bedankt voor de reacties! Toch wel typisch dat wat ik dacht inderdaad zo blijkt, niet al te veel van KVK denken. Die grapjassen sturen me na 3 'serieuze' telefoongesprekken, en een afspraak die gepland is, pas een mailtje dat dit gesprek toch €30 kost. Over subtiel geld trekken gesproken..

 

In elk geval, ik zie wel waar het (kvk) schip strand. En ga gewoon door met wat ik doe.

 

Nogmaals bedankt,

 

Groeten,

Teun

Link naar reactie
  • 0

Hoi Teun

 

Ik bewonder je ambitie en hoop dat het slaagt. Zoals je het stelt, zou je als ondernemer een mooie start moeten kunnen maken.

 

De KvK heb je daar in essentie niet bij nodig. Verplicht inschrijven helaas, maar dat is het ook wel.

 

Wat ze wel goed doen? Seminars en cursussen organiseren door mensen uit de praktijk. Tegen een geringe vergoeding kun je deelnemen aan lezingen waarbij je gewezen wordt op hetgeen voor jou relevant is. Denk aan een lezing of starters, financieren, doorgroeien, ondernemingsvormen.

 

Dat gezegd hebbende: ik heb wel ervaren dat menig lezing (ik kijk als vakidioot graag mee over de schouder) qua info onder de maat was en niet interactief genoeg (achteraf kreeg ik, na een korte interventie tijdens de lezing van mij, meer vragen dan de presentator).

 

Vooral als starter wil ik je wel aanraden om eens een starterslezing te volgen. Ik weet nu al dat je met een hoop vragen blijft zitten. Stel die dan gerust hier, dan gaan we er hier verder op in. En vraag het handboek ondernemen aan bij de fiscus of download deze: http://www.belastingdienst.nl/download/1042.html

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo allen,

 

Sinds gisteren sta ik geregistreerd, het handboek staat in PDF op mijn PC , en ben druk bezig met alle rompslomp(klanten bestanden, maar ook bellen naar groothandel/etc.)

 

Toch snel even een berichtje hier, bedankt voor de reacties, en wellicht tot ziens ;)

 

Groeten,

Teun

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.