Geplaatst: 8 september 200816 j kimmie 29 berichten 4 Trofeeën -2 Reputatie Ik ga een mini-crèche beginnen,nu nog mijn bedrijfsbeheer halen,een geschikt pand vinden en ik kan aan de slag. Maar ik mag tot 22 kindjes opvangen en dat kan ik uiteraard niet allen. Heb ik dan overal gezocht naar de vraag die ik nu ga stellen en niet gevonden: Ik zou dus graag iemand in dienst nemen,een zorgkundige ofzo,maar ik vraag me af wat zo een werkkracht kost. Wat is hun verdienste? Kan iemand mij daar een antwoord opgeven?
Geplaatst: 8 september 200816 j mevenaar 58 berichten 6 Trofeeën 2 Reputatie Instellingen voor de kinderopvang hebben te maken met allerlei wetten en eisen (qua gebouw, qua hygiene, qua groepsgrootte, aantal kinderen etc) en ook voor personeel. Quote nu nog mijn bedrijfsbeheer halen lees ik maar weet niet welke kwalificaties jezelf hebt en dus ook niet direct wat voor soort personeel je zelf zoekt en of behoeft. Wat zo'n werkkracht dan kan "kosten" ligt aan de zaken die nog niet duidelijk zijn aan jouw mail ; - soort werkkracht (qua kwalificaties) -hoeveel uur en dergelijke. Dus moeilijk zo in een keer antwoord op te geven. Succes
Geplaatst: 8 september 200816 j R.I.P. - Fred Wiersma 4.7k berichten 8 Trofeeën 244 Reputatie Er is een CAO kinderopvang. Zoeken en lezen ;). r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM
Geplaatst: 8 september 200816 j StevenK Raad van Advies 4.8k berichten 8 Solutions 13 Trofeeën 689 Reputatie Op 8-9-2008 om 16:47, Fred Wiersma zei: Er is een CAO kinderopvang. Zoeken en lezen ;). Geldt die dan ook in België? #ICT #Legal #manufacturing #sustainability
Geplaatst: 8 september 200816 j R.I.P. - Fred Wiersma 4.7k berichten 8 Trofeeën 244 Reputatie Geen flauw idee ;D maar ik kan uit de 1e post niet halen dat het om een Belgisch iets gaat? r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM
Geplaatst: 8 september 200816 j DunneSloeber 458 berichten 8 Trofeeën 20 Reputatie @Kimmie CAO is een Collectieve Arbeids Overeenkomst, in Nederland is er voor mensen die werkzaam zijn in de kinderopvang een afspraak met de werkgevers gemaakt die collectief geldt. Hierin staat onder andere wat iemand verdient, per leeftijd, opleiding en ervaring. Ik weet niet of er ook een dergelijke regeling is in België, en ik denk dat de CAO Kinderopvang openbaar is, en wellicht terug te vinden is met Google. Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.
Geplaatst: 8 september 200816 j kimmie 29 berichten 4 Trofeeën -2 Reputatie Auteur Het is inderdaad in Belgie,en ik zal eens kijken,bedankt voor de info allemaal !!!
Geplaatst: 8 september 200816 j kimmie 29 berichten 4 Trofeeën -2 Reputatie Auteur Ik heb gekeken en inderdaad in Nederland bestaat zoiets,maar bij ons blijkbaar niet. Er is wel een site voor cao,maar er is niets te vinden over lonen en dergelijke,ik weet het paritair comité,maar op die site is niets te vinden.
Geplaatst: 8 september 200816 j DunneSloeber 458 berichten 8 Trofeeën 20 Reputatie http://www.kinderopvang.nl/upload/127056_8820_1203407265009-Gecorrigeerd_schema_salarisschalen_1-10-08_vanaf_18_jaar.pdf @Kimmie Is dit wat? -edit: http://www.kinderopvang.nl/ Gij zult het gemakkelijker krijgen. Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.
Geplaatst: 8 september 200816 j R.I.P. - Fred Wiersma 4.7k berichten 8 Trofeeën 244 Reputatie @Kimmie, is er niet een ministerie of een vakbond die je kunt bellen? r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM
Geplaatst: 8 september 200816 j kimmie 29 berichten 4 Trofeeën -2 Reputatie Auteur Op 8-9-2008 om 20:51, Stef In Form zei: http://www.kinderopvang.nl/upload/127056_8820_1203407265009-Gecorrigeerd_schema_salarisschalen_1-10-08_vanaf_18_jaar.pdf @Kimmie Is dit wat? Dat is inderdaad heel praktisch,maar ik wist niet dat die zoveel verdienden,dat is toch bruto hoop ik?
Geplaatst: 8 september 200816 j DunneSloeber 458 berichten 8 Trofeeën 20 Reputatie Yup. bruto. Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.
Geplaatst: 8 september 200816 j kimmie 29 berichten 4 Trofeeën -2 Reputatie Auteur Op 8-9-2008 om 20:52, Fred Wiersma zei: @Kimmie, is er niet een ministerie of een vakbond die je kunt bellen? Dat ga ik zeker ook eens doen,de vakbond of zelfs kind en gezin kan me hierbij verder helpen,hoop ik.
Geplaatst: 8 september 200816 j kimmie 29 berichten 4 Trofeeën -2 Reputatie Auteur Op 8-9-2008 om 20:55, Stef In Form zei: Yup. bruto. Dan is de persoon die in schaal 15 zit,al een supernany ofzo? Van welke site heb je dit afgehaald?
Geplaatst: 8 september 200816 j kimmie 29 berichten 4 Trofeeën -2 Reputatie Auteur Die hyperlink was wel voor nederland,ik woon in Belgie.
Geplaatst: 8 september 200816 j DunneSloeber 458 berichten 8 Trofeeën 20 Reputatie Oh ja, ik gelood dat het Nederlandse wettelijk maximum per leidster 8 kinderen is. Dus dan zit je met 22 kinderen net niet gunstig. En misschien gelden hier andere regels voor in België. Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.
Geplaatst: 8 september 200816 j TvG 317 berichten 4 Trofeeën 25 Reputatie Euh, ook de Belgische sites zijn via Google te vinden ::) http://www.kindengezin.be/KG/Professioneel/Kinderopvang/Kinderdagverblijfofminicrechestarten/default.jsp
Geplaatst: 9 september 200816 j kimmie 29 berichten 4 Trofeeën -2 Reputatie Auteur Op 8-9-2008 om 22:42, TvG zei: Euh, ook de Belgische sites zijn via Google te vinden ::) http://www.kindengezin.be/KG/Professioneel/Kinderopvang/Kinderdagverblijfofminicrechestarten/default.jsp Bedankt,maar die site heb ik al binnenste buiten gekeerd,maar daar vind je niets over betaling van personeel.
Geplaatst: 9 september 200816 j TvG 317 berichten 4 Trofeeën 25 Reputatie Op 9-9-2008 om 05:55, kimmie zei: Bedankt,maar die site heb ik al binnenste buiten gekeerd,maar daar vind je niets over betaling van personeel. Ik ben geen Belg dus weet niet of ik de afwijkende terminologie juist interpreteer maar volgens mij staat er op deze pagina: http://www.kindengezin.be/KG/Professioneel/Kinderopvang/Kinderdagverblijfofminicrechestarten/parcom_st_dmekzk.jsp onder punt 3 t/m 5 informatie naar de arbeidsvoorwaarden ???
Geplaatst: 9 september 200816 j Mikky Vrolijk In Memoriam 11.3k berichten 8 Trofeeën 479 Reputatie Beste Kimmie... zoals je ziet worden hier op Higherlevel.nl ook graag de zuiderburen geholpen. Maar feit is en blijft nu eenmaal dat de Belgische wet- en regelgeving niet overeen komen met die van Nederland. Maar... sinds kort is er ook een Belgisch ondernemersforum. Wellicht dat je daar, naast de hulp die je hier op HL.nl krijgt, meer inzicht m.b.t. je vragen voor een Belgisch kinderdagverblijf krijgt? Sowieso enorm succes met je bedrijfsplannen. Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Geplaatst: 9 september 200816 j kimmie 29 berichten 4 Trofeeën -2 Reputatie Auteur Heel hartelijk bedankt,ga daar zeker op kijken !!! :)
kimmie
Ik ga een mini-crèche beginnen,nu nog mijn bedrijfsbeheer halen,een geschikt pand vinden en ik kan aan de slag.
Maar ik mag tot 22 kindjes opvangen en dat kan ik uiteraard niet allen.
Heb ik dan overal gezocht naar de vraag die ik nu ga stellen en niet gevonden:
Ik zou dus graag iemand in dienst nemen,een zorgkundige ofzo,maar ik vraag me af wat zo een werkkracht kost.
Wat is hun verdienste?
Kan iemand mij daar een antwoord opgeven?