• 0

Krediet en aflossing

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ten eerste, welkom op dit forum

 

ten tweede , niet schreeuwen aub ( niet allemaal hoofdletters gebruiken)

 

ten derde, graag wat meer info, de vraag is zo niet direct te beantwoorden

 

Het aflossingsbedrag is afhankelijk van een aantal afspraken die je maakt met je financier.

Hoe ga je aflossen: lineair of op basis van annuiteiten.

 

In hoeveel maanden ga je aflossen, en dat is mede afhankelijk van wat er gefinancierd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Als je al geen kapitaal hebt zou ik je aanraden goed na te gaan wat jou succesvol gaat maken. Vervolgens als die vraag is beantwoord met positieve punten, waarom heb je dan krediet nodig? Succesvolle ondernemingen kenmerken zich vaak dat er in het begin niks was, geen geld, geen middelen. Stukje bij beetje werd er opgebouwd. Door goed met de centjes om te gaan, wordt er kapitaal opgebouwd. Dat dan weer in de onderneming geïnvesteerd wordt.

 

Ik ben helemaal niet voor lenen, ik ben een spaarder. Dus mijn mening is enorm gekleurd. Maar toch, eens zal een onderneming kapitaal gaan opbouwen. Waarom er dan niet meteen mee beginnen? In plaats van lenen.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

ik ga een bedrijf starten welke zich zal richten op de verhuur van bijzondere trouwauto's.

Ik wil starten met 3 auto's waarvan ik de eerste helemaal uit eigen zak zal gaan betalen,voor

nummer 2 en 3 heb ik een krediet nodig.

 

Het af te lossen maandbedrag wil ik zo laag mogelijk houden....

ik speel graag op safe en als in het begin de omzet/winst wat tegen zal vallen heb ik niet

gelijk ''last'' van een hoge aflossing.

ik begrijp dat een maandelijkse aflossing zal afhangen van verschillende factoren maar een

indicatie zou prettig zijn....

 

Edwin.

Link naar reactie
  • 0

En dat soort auto's kosten toch meer dan 25K per stuk?

Ik heb zelf in de begrafenissen gezeten, en wat mij opviel is dat taxibedrijven die auto's daarvoor verhuren, ook trouwauto's hebben. Vaak brengen ze ook nog vrouwen naar het ziekehuis die op knappen staan ;D.

 

Mijn punt is, niche markten kunnen heel succesvol zijn, en daarbij wordt er niet zo druk getrouwd in NL.

In de relibelt is het een ander verhaal.

 

Ik denk dat de organisatie die krediet kan verstrekken graag van jou wil horen hoe vaak, en voor wat voor prijs je de auto's zal verhuren. En wat je locatie is, opereer je europa wijd, nationaal, etc..

 

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou een krediet van maximaal 5 jaar nemen, gegeven dat de auto's ook in 5 jaar flink in waarde verminderen.

 

Als je maandlasten (in het begin) laag moeten zijn, lijkt een annuiteit de beste oplossing. Vaste bedragen, in het begin veel rente (die aftrekbaar is als zakelijke kosten). Kijk eens bij rekenmodules van een hypotheek verstrekker, en speel wat met rente percentages en je ziet zo wat je per maand kwijt bent.

 

Praat ook eens met je bank, en ga zeker ook naar een andere voor een second opinion. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

harkstede

 

besef echter wel dat als je voor 5 jaar een lening op annuïteitbasis neemt, dat je het eerste jaar al pakweg 12.625 (kwartaalaflossing + 6% rente) moet betalen. Als je dan ook nog eens 20.000 nodig hebt voor je levensonderhoud en het bedrijf nog niet veel winst genereert, dan je tweede jaar al een stuk moeilijker wordt. Ben je bovendien een handelsfirma - dus voorraadhoudend - dan moet je rekening houden met het feit, dat je je gemiddelde verkoop 3 maanden op resultaten wacht (maand 1=voorraadvorming, maand 2=verkoop+facturering, maand 3=betaling). Als je bedrijf in het tweede jaar echt goed loopt dan kom je pas echt in problemen. Ik ben zelf met een lening van 7,5 jaar begonnen en het tweede jaar kon ik alleen maar soep eten en moest elke vrije cent omdraaien om mijn diesel voor de bezorgbus te betalen. Omdat ik zoveel (voorraden) moest voorfinancieren. Ik zou als het kon voor 10 jaar nemen, met vrijheid van vroegtijdige aflossing.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0
Ik wil starten met 3 auto's waarvan ik de eerste helemaal uit eigen zak zal gaan betalen,voor

nummer 2 en 3 heb ik een krediet nodig.

Het af te lossen maandbedrag wil ik zo laag mogelijk houden....

 

Kijk ook eens naar financial lease constructies: dan betaal je geen aflossing (wel rente!) over het totale krediet, alleen over verschil tussen aanschafwaarde en restwaarde (slotbedrag) op einddatum krediet. De restwaarde van de auto vormt daarbij als het ware een onderpand waardoor de maandelijkse aflossing een stuk lager is.

 

En ja, dit is ook mogelijk voor wat oudere auto's. Wellicht loont het dan zelfs de moeite om de eerste auto ook te financieren: het bedrag wat je daarmee aan liquiditeiten uitspaart kun je gebruiken als eigen aanbetaling voor alle 3 de auto's: meestal kan dat het geboden rentepercentage ook nog iets verlagen (en het verlaagt rente en aflossing in absolute zin)

 

De rentepercentages van financial lease zijn doorgaans iets hoger dan een normale lening, maar door de lagere aflossing kan het toch aantrekkelijker uitpakken: zeker iets om naast elkaar te zetten dus.

 

Voor een autolening voor een startende ondernemer kun je het eens vrijblijvend on-line proberen bij Autocash (ben hier niet aan gelieerd, is een label van mijn ex-werkgever Pon) , maar je kunt het ook vragen aan de dealer waar je de auto's aanschaft: meestal hebben ze wel ergens een samenwerking met een financier

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook nog kunnen overwegen om te bemiddelen hierin. Er zijn al best veel aanbieders en echt uniek ben je daar niet in, tenzij je hele unieke auto's hebt.

 

Zo zou je kunnen denken aan een database met autoverhuurbedrijven en eventueel particulieren die wel een centje met de auto willen verdienen.

 

Klant komt bij jou met een wens en jij biedt hen de goede auto tegen het voordeligste tarief en binnen de regio...

 

Zo heb je helemaal geen investering nodig :)

Link naar reactie
  • 0

ok, veel tijd zal je sowieso moeten investeren in het vullen van de database met alle gegevens.

 

Daarnaast een goede site met zoekmogelijkheden, foto's en een goed aanvraagformulier. Hij heeft zelf al een stukje vermogen, dus hiervoor zou dan geen investering van een bank nodig zijn (die bedoelde ik)

 

Dan zorgen dat je site gelinkt wordt op de vele trouwsites die er zijn etc...

 

Als dat loopt, dan kan je zelf gaan investeren in eigen auto's en dan weet je gelijk of je daarmee een behoefte vervult. Je kunt dit ook als een marktonderzoek zien.

Link naar reactie
  • 0

Starters hebben vaak problemen met het loskrijgen van geld op een 'normale' manier. Ik bedoel dan vooral de kosten van de lening. Heb je voor jezelf duidelijk wat je per maand kwijt wilt zijn? Wat het mag kosten? Op die manier kan een financieel adviseur je een passende oplossing bieden. Ga niet kijken waar je het kunt krijgen en je handtekening zetten, maar bepaal eerst voor jezelf wat het mag kosten. Wees niet krenterig als je 400,- reserveerd en het je 'maar' 250,- alleen rente gaat kosten, maar kies er dan juist voor 400 te betalen en per maand 150,- af te lossen.

 

Woon je in Harkstede? Ik ken wel iemand in de buurt die je er goed bij zou kunnen helpen.

 

Groeten,

Marian

Link naar reactie
  • 0

Lenen voor een horecabedrijf is erg lastig, je zal dat dus op een andere manier bij elkaar moeten krijgen. Hoeveel geld heb je nodig? En heb je ervaring in de branche, ofwel is de verwachting dat je snel een goedlopend bedrijf hebt of zal je de eerste jaren op het inkomen van een partner moeten leven?

Ik heb iets meer informatie nodig om te kunnen helpen; om hoeveel geld gaat het, wat is je inkomen nu, ga je er onroerend goed mee aankopen, ben je nu in het bezit van onroerend goed, heb je een partner die achter je staat en je wil helpen, misschien ouders of andere familie?

 

Laat het maar even weten, dan kan ik kijken wat je opties zijn.

 

Groeten

Link naar reactie
  • 1

ik ga een bedrijf starten welke zich zal richten op de verhuur van bijzondere trouwauto's.

Ik wil starten met 3 auto's waarvan ik de eerste helemaal uit eigen zak zal gaan betalen,voor

nummer 2 en 3 heb ik een krediet nodig.

 

Het af te lossen maandbedrag wil ik zo laag mogelijk houden....

ik speel graag op safe en als in het begin de omzet/winst wat tegen zal vallen heb ik niet

gelijk ''last'' van een hoge aflossing.

ik begrijp dat een maandelijkse aflossing zal afhangen van verschillende factoren maar een

indicatie zou prettig zijn....

 

Edwin.

 

Edwin, ben je er nog ?

 

Je vraag is duidelijk:

Je schaft drie auto’s aan, waarvan je er eentje zelf kan betalen.

Wat zijn de financieringslasten van die andere twee auto’s.

 

Je zult voor jezelf eerst drie zaken helder voor ogen moeten hebben/krijgen:

 

A)   Hoe groot is de totale investering

B)   In hoeveel jaar worden die auto’s afgeschreven

C)   Hoe ziet mijn prognose ( verlies en winstrekening) eruit

 

Voor de financiering van die twee auto’s heb je twee mogelijkheden:

1)   Lening

2)   Lease

 

1)

Normaliter wordt voor een investering als deze een financiering (lening) verstrekt die lineair wordt afgelost, dus gedurende de gehele looptijd gelijke maandelijkse bedragen als aflossing met gevolg maandelijks dalende financieringslasten ( het bedrag aan te betalen rente daalt).

 

De aflossingsduur, moet je gelijk houden ( of korter) met de afschrijvingtermijn van die auto’s, om te voorkomen dat bij vervanging van die auto, waarvoor weer een financiering nodig is ook nog eens de restfinanciering van die te vervangen auto meegenomen moet worden.

 

En ook niet onbelangrijk, jouw exploitatie moet de rente en aflossingslast makkelijk kunnen dragen.

 

2)

Lease is ook een mogelijkheid.

Bij een Financiele lease, betaal je gedurende de looptijd een vastbedrag per maand ( annuïteit).

Alle lasten, zoals benzine verzekering, belasting, onderhoud etc. komen voor jouw rekening.

Er bestaat de mogelijkheid om de auto aan het eind van de lease(huur) periode te kopen voor een meestal symbolisch bedrag alsdan wordt het pas ook je juridische eigendom.

 

 

Er is ook nog zoiets als een Operationele lease, waarbij een vergoeding betaald moet worden voor het gebruik van die auto, waarbij alle kosten zoals onderhoud, verzekering, belasting en meestal ook brandstof door de leasemaatschappij worden gedragen.

Bij deze constructie wordt niets je eigendom en zal je de auto’s ook niet op je balans terugvinden.

 

Of je nu voor een lening of een lease kiest, de vragen A, B en C blijven overeind en van daaruit kan je zelf berekenen hoeveel je per maand kwijt bent aan de financiering van die auto’s.

 

Succes

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Geachte nieuwe forumleden,

 

Met enige regelmaat worden op dit forum oproepen gesplaatst voor investeerders of andere geldschieters om te participeren in een bepaald initiatief.

 

Dat mag dus NIET!.

 

Het is bij wet veboden om publiekelijk participatievoorstellen te doen (wet toezicht effectenverkeer van 1995) Daarnaast is HigherLevel een discussiefourm waar dit soort oproepen niet thuishoren.

 

Het is natuurlijk WEL toegestaan je case toe te lichten en te vragen aan de forumleden wat je het beste kan doen om aan investeerders te komen. A: je krijgt dan goede tips en B: mocht een geïnteresseerde investeerder contact met je willen, dan zullen ze dat wel laten weten.

 

Veel succes en houd het beschaafd.

 

Edit, bericht verwijderd en forumregel toegevoegd.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels een goed doordacht ondernemingsplan geleverd aan de Rabo....

echter een afwijzing :-\

 

Totaal benodigde kapitaal is 60.000 euro.

 

Reden zou zijn de cash-flow en de waarde vd 3 auto's zou niet voor hun 100% inkomsten zijn bij een

eventuele crash van het bedrijf.

Ook speelde mee dat ik geen eigen inbreng zou hebben.

(de 1ste auto financier ik helemaal zelf ???)

Ook schijnt het niets uit te maken of je een fulltime baan hebt naast je onderneming.

 

Het plan is zeker wel uniek want ik laat de auto's zelf bouwen en heb in Nederland 2 concurrenten op dit gebied,

in mijn gebied (noorden) zelfs geen concurentie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.