• 0

Salesforce gebruiken om marketing te optimaliseren

Ik ben druk bezig met het structureren van onze marketing/sales. We zijn nu met 3 personen actief op dit gebied en ik merk dat we snel een structurele oplossing moeten hebben om klantgegevens e.d. beschikbaar te hebben inclusief de openstaande offertes, facturen etc.

 

Mijn vraag: Hebben jullie ervaring met Salesforce.com, of moet ik echt ergens anders naar gaan kijken? Ik vind het een goed pakket tot nu toe maar ik vraag me af hoe het na een aantal maanden bevalt. Ik mis bijvoorbeeld een koppeling met administratie-software zodat je debiteuren in de gaten kan houden.

 

Iemand hier enige input over?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

@djluc: http://www.salesforce.com/appexchange/category_list.jsp?NavCode__c=a0130000006P6IoAAK-31& geeft mogelijkheden om te koppelen met boekhoudpakketten.

 

Andere vraag is, wil je sowieso een koppeling tussen CRM en je boekhouding? Gaan je accountmanagers ook debiteurenbeheer doen? Misschien beter om dat door een ander te laten doen. De NAW gegevens moet je dan wel in 2 systemen bijhouden, maar dat is misschien niet onoverkomelijk. En omslachtig maar niet onoverkomelijk, een account manager kan ook wel een dagelijkse uitdraai krijgen van openstaande debiteuren en YTD omzetgegevens voor hij naar de klant gaat.

 

Welke boekhoudsoftware gebruik je?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik zit volop in de test, ben inmiddels met de 2e trial bezig ;)

 

Ik heb gewoon een super hekel aan domme dingen zoals op 2 plaatsen je contactgegevens bijhouden. Dat levert gewoon foutjes op en daarnaast zijn we gewoon een bedrijf wat in automatisering doet dus willen we dat niet ;)

 

Waarom lijkt een koppeling mij logisch: voorbeeld: Een klant belt met accountmanager voor een nieuwe order. Als de accountmanager zou zien dat er nog een factuur openstaat kan hij dit meteen regelen met de klant (klant wil graag die spullen hebben dus tevens een mooie stok achter de deur). Ik heb sowieso nog geen aparte medewerker die alleen maar met administratie bezig is.

 

__________

Het is sowieso een erg gaaf pakket! Zo ben ik nu aan het testen met een nieuwe actie waarmee we bezig zijn waardoor mensen die aangeven dat ze interesse hebben in een product ze meteen als lead verschijnen in onze Salesforce. Super!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Andere vraag is, wil je sowieso een koppeling tussen CRM en je boekhouding?

 

Je wilt een koppeling die eens in de zoveel tijd je facturen vanuit sales force naar je boekhoudpakket stuurt. Of, als je je facturen vnauit je boekhoudpakket stuurt, wil je eens per maand een file met gedane verkopen naar je boekhoudpakket. Je kunt vanuit SalesForce van alles exporteren, en het is niet moeilijk om een programmaatje te schrijven dat zo'n export file weer importeert in je boekhoudpakket.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zeker mooi! ;D

 

Ik wil inderdaad dat ik een factuur aan kan maken in Salesforce (hoeft een verkoper maar in 1 pakket te werken!) en tevens wil ik debiteuren kunnen zien. Eventueel zou dat ook van het administratiepakket kunnen maar liever vanuit Salesforce.

 

Uiteindelijk wil ik de boekhouder gewoon automatisch alle facturen aanleveren + een map met expenses en dan ben ik klaar er mee :) Nu nog een goede boekhouder fixen die dat een beetje betaalbaar kan verwerken, maar dat is punt 2.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.