dr jom Geplaatst: 23 september 2008 dr jom 27 2 Geplaatst: 23 september 2008 EZ wil het beter gaan doen en wij verzamelen reacties van ondernemers. Zie de bijlage (onofficiele samenvatting van het financiele instrumentarium vanuit EZ). Graag jullie reacties!! Is de scheiding basispakket en programmatisch pakket herkenbaar en logisch en voor jou als ondernemer relevant? Hoe interpreteer je deze scheiding en ‘kun je er iets mee’? Welke suggesties heb je voor de nieuwe structuur en de manier waarop het ondernemers wordt gepresenteerd? - suggesties voor verbetering van structuur van het bouwwerk - suggesties voor verbetering van samenhang tussen de modules - suggesties hoe makkelijker en sneller de weg te vinden binnen het bouwwerk. Welke suggesties heb je verder? - suggesties voor een toegankelijker instrumentarium - suggesties voor een eenvoudiger instrumentarium - suggesties voor lagere aanvraagkosten - suggesties voor verbetering van de uitvoeringspraktijk - suggesties om meer vertrouwen bij ondernemers te leggen (high-trust) Achtergronddocument_Financieel_instrumentarium_GSS.pdf Meer weten over MKB en ondernemerschap: http://www.ondernemerschap.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17254-basis-en-programmatisch-jullie-reacties/ Delen op andere sites More sharing options...
1 dr jom Geplaatst: 25 september 2008 Auteur dr jom 27 2 Geplaatst: 25 september 2008 Hoi Peter, edit: sorry: Ruben, Er is dus ook veel ruimte voor discussie (en luisteren). Sterker nog, dat gaat met technologie allemaal nog beter. Je zou het eens moeten komen meemaken, want het WERKT (en het is nog leuk ook). Groet, Joris Meer weten over MKB en ondernemerschap: http://www.ondernemerschap.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17254-basis-en-programmatisch-jullie-reacties/page/2/#findComment-169969 Delen op andere sites More sharing options...
0 r.i.p. Ruben van den Oord Geplaatst: 25 september 2008 r.i.p. Ruben van den Oord 1,6k 692 Geplaatst: 25 september 2008 Zeg goeie vriend, hou er nou maar me op, want je maakt het voor jezelf alleen maar erger ben ik bang. Je reageert op mijn post, maar noemt me Peter.... Ach, ik ben in mijn leven wel voor ergere dingen uitgemaakt... In Memoriam - Ruben van den Oord Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17254-basis-en-programmatisch-jullie-reacties/page/2/#findComment-169970 Delen op andere sites More sharing options...
0 AOS Geplaatst: 28 september 2008 AOS 672 6 Geplaatst: 28 september 2008 EZ wil het beter gaan doen en wij verzamelen reacties van ondernemers. Zie de bijlage (onofficiele samenvatting van het financiele instrumentarium vanuit EZ). Graag jullie reacties!! Is de scheiding basispakket en programmatisch pakket herkenbaar en logisch en voor jou als ondernemer relevant? Hoe interpreteer je deze scheiding en ‘kun je er iets mee’? Welke suggesties heb je voor de nieuwe structuur en de manier waarop het ondernemers wordt gepresenteerd? - suggesties voor verbetering van structuur van het bouwwerk - suggesties voor verbetering van samenhang tussen de modules - suggesties hoe makkelijker en sneller de weg te vinden binnen het bouwwerk. Welke suggesties heb je verder? - suggesties voor een toegankelijker instrumentarium - suggesties voor een eenvoudiger instrumentarium - suggesties voor lagere aanvraagkosten - suggesties voor verbetering van de uitvoeringspraktijk - suggesties om meer vertrouwen bij ondernemers te leggen (high-trust) Ik moet helaas ook zeggen dat het me allemaal vaag overkomt. Ik neem aan dat het programmatische gedeelte voornamelijk de DSM's, AKZO's en Unilever's gaat helpen. In principe kunnen die prima zonder, hoewel het geen kwaad kan om een goede band met kennisinstellingen te behouden. Goed voor de werkgelegenheid (ook voor hoger opgeleiden). In ieder geval klinkt het als enorme projecten waar het MKB niet mee gediend zal zijn. Afijn, laat ik me concentreren op het veel interessantere basispakket. De prijs voor kennisvouchers mag nog wel omlaag. En persoonlijk vind ik dat "beroepsonderwijs in bedrijf" nog wel veel uitgebreider kan. Waarom ook niet: "hoger en universitair onderwijs in bedrijf?". Initiatieven als de Starterslift in ZW Brabant -> zou misschien een standaard iets kunnen worden? Waar gaat dat komen? En wanneer worden de universiteiten in dat verband eens echt aan het werk gezet? Ik weet dat vooral HBO instellingen vaak wel geintereseerd zijn in leuke projectjes met bedrijven. Zo'n instelling heb ik bij de universiteiten veel minder vaak gevonden, die zijn niet zo geintereseerd in starters en het MKB, want die doen niet mee aan die enorme FP-programma´s en topinstituut achtige constructies, die vaak veel geld en publiceerbare resultaten in het laatje brengen. Stage´s, afstudeerdonderwerpen binnen de universiteit zullen dus vooral gericht zijn op het ondersteunen van onderzoek in het kader van die enorme subsidie programma´s. Het is niet helemaal verkeerd, maar het programmatische gedeelte zal dat neem ik aan alleen maar versterken? 'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17254-basis-en-programmatisch-jullie-reacties/page/2/#findComment-170322 Delen op andere sites More sharing options...
0 R.I.P. - Fred Wiersma Geplaatst: 29 september 2008 R.I.P. - Fred Wiersma 4,7k 244 Geplaatst: 29 september 2008 ... De sessies zijn volledig soortgelijk en worden gedaan mbv groupsystems, een elektronisch vergadersysteem zodat we zoveel mogelijk individuele inputs 'vangen'. Per sessie 10 deelnemers. Er staan bij beide sessie al minimaal 7 deelnemers. De doelgroep zijn ondernemers die op de een of andere manier ervaring hebben met het verkrijgen of niet-verkrijgen van vouchers, borgstellingen of subsidies vanuit EZ. Veelal zijn dit WBSO en PSB. ... Voor mij is nog niet duidelijk waarom een ondernemer hier 5 uur (2 uur reistijd) in zou moeten steken? Voor jou als onderzoeker is het belang duidelijk, voor de opdrachtgever misschien ook, hoewel ik daar, gegeven wat je schrijft, twijfels over heb. Maar voor de deelnemers? Komt er een terugkoppeling op hun input? Wanneer? In welke vorm? Wanneer komen er concrete resultaten? Dus nee, ik doe niet mee. Ik geef mijn input wel via o.a. dit forum. r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17254-basis-en-programmatisch-jullie-reacties/page/2/#findComment-170589 Delen op andere sites More sharing options...
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 29 september 2008 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 29 september 2008 ... De sessies zijn volledig soortgelijk en worden gedaan mbv groupsystems, een elektronisch vergadersysteem zodat we zoveel mogelijk individuele inputs 'vangen'. Per sessie 10 deelnemers. Er staan bij beide sessie al minimaal 7 deelnemers. De doelgroep zijn ondernemers die op de een of andere manier ervaring hebben met het verkrijgen of niet-verkrijgen van vouchers, borgstellingen of subsidies vanuit EZ. Veelal zijn dit WBSO en PSB. ... Voor mij is nog niet duidelijk waarom een ondernemer hier 5 uur (2 uur reistijd) in zou moeten steken? Voor jou als onderzoeker is het belang duidelijk, voor de opdrachtgever misschien ook, hoewel ik daar, gegeven wat je schrijft, twijfels over heb. Maar voor de deelnemers? Komt er een terugkoppeling op hun input? Wanneer? In welke vorm? Wanneer komen er concrete resultaten? Dus nee, ik doe niet mee. Ik geef mijn input wel via o.a. dit forum. Ach, beetje vrijwiliggerswerk, zie het als het inzetten van je kennis en talenten ten bate van het algemeen belang :) Om je voor te zijn: Doe ik mee? Nee, niet omdat ik niet wil, maar omdat ik van mening ben dat mijn input (voor Ruben: lees "verhaal" :)) te beperkt is voor de doelstelling van de bijeenkomst. Heb nog (te) weinig ervaring om specifieke problemen/onderwerpen te kunnen benoemen, anders dan de grote lijn waar ik wel degelijk een mening over heb. Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17254-basis-en-programmatisch-jullie-reacties/page/2/#findComment-170604 Delen op andere sites More sharing options...
0 R.I.P. - Fred Wiersma Geplaatst: 10 oktober 2008 R.I.P. - Fred Wiersma 4,7k 244 Geplaatst: 10 oktober 2008 Het gaat dus om donderdag 2 oktober. Er zijn twee sessies, een in de ochtend en een in de middag: 9:30-12:30 en 13:30-16:30. ... Is er nog iets uitgekomen wat voor de lezers van dit forum interessant is? Zijn er HL leden bij geweest, en wat zijn jullie ervaringen? r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17254-basis-en-programmatisch-jullie-reacties/page/2/#findComment-172728 Delen op andere sites More sharing options...
dr jom
dr jom
EZ wil het beter gaan doen en wij verzamelen reacties van ondernemers.
Zie de bijlage (onofficiele samenvatting van het financiele instrumentarium vanuit EZ).
Graag jullie reacties!!
Is de scheiding basispakket en programmatisch pakket herkenbaar en logisch en voor jou als ondernemer relevant?
Hoe interpreteer je deze scheiding en ‘kun je er iets mee’?
Welke suggesties heb je voor de nieuwe structuur en de manier waarop het ondernemers wordt gepresenteerd?
- suggesties voor verbetering van structuur van het bouwwerk
- suggesties voor verbetering van samenhang tussen de modules
- suggesties hoe makkelijker en sneller de weg te vinden binnen het bouwwerk.
Welke suggesties heb je verder?
- suggesties voor een toegankelijker instrumentarium
- suggesties voor een eenvoudiger instrumentarium
- suggesties voor lagere aanvraagkosten
- suggesties voor verbetering van de uitvoeringspraktijk
- suggesties om meer vertrouwen bij ondernemers te leggen (high-trust)
Achtergronddocument_Financieel_instrumentarium_GSS.pdf
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17254-basis-en-programmatisch-jullie-reacties/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
31 antwoorden op deze vraag