• 0

Hoe inkomen/bijstand/uitkering na beëindiging ?

Hallo allemaal,

 

Ik zie en hoor hier alleen maar personen met hetzelfde probleem, krijg alleen geen oplossing gevonden !

 

De zaak is nu gestopt, de winkel is gesloten en de boekhouding wordt in orde gemaakt. De komende weken gaan we voor een crediteuren accoord.

 

Maar.... ik zit nu al 2 weken thuis zonder inkomen ! Tent is dicht, dus geen omzet.

 

Bij gemeente geweest. Het belangrijkste volgens deze dame is "inkomen te genereren". Me hoela, dat snap ik ook wel, maar hoe ? "Uitschrijven bij de KvK !" Ok, doen dus. Papieren ingevuld maar via een ander draadje hier in twijfel gebracht. KvK gebeld.

 

"Het is zeer onverstandig u nu al uit te schrijven, aangezien u nog steeds als rechtspersoon voor uw zaak moet optreden. Dit kan grote gevolgen hebben...."

 

Terug naar de gemeente. (ook ivm alvast WSNP aanvraag ed.) "Nee, zolang u ingeschreven bent bij KvK, kunt u geen bijstand aanvragen !" :P

 

En toen ?? ???

 

Er is ook al geopperd om naar huisarts en psycholoog te gaan, dat het niet meer gaat..... Krijg je wel poen....

(weet alleen niet zeker of ik mijn premie's nog wel betaald heb, en daarbij.... wil ik dit wel ? Heb genoeg achterstallige klusjes te doen thuis, en toch voel ik mezelf.... Snap je ?)

 

Hoop op een passend antwoord.....

 

Greetz, Marcel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien een andere (stomme) optie.

 

Ga werken? Iets simpels via een uitzendbureau. Ben je er even uit, even druk met iets anders, redelijk flexibel en elke week geld voor boodschappen... Je hebt een vreselijk zware tijd, thuis zitten nagels bijten heeft geen zin, even wat anders doen (3x per week een avondje van 8 uur) levert een paar centen op en je bent even weg van de sores.

 

Sterkte!

Link naar reactie
  • 0

Iedereen mag volgens mij gewoon werken. Of je nu ingeschreven staat bij de kvk of niet. Zie ook alle part-time ondernemers hier op het forum.

WW en bijstand zijn natuurlijk lastiger. Voor deze ambtenaren valt namelijk niet te controleren dat je nu al;s ondernemer echt geen inkomen hebt. Dat valt pas volgend jaar te zien bij je belastingaangifte...

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me, zodra ik het besluit had genomen te stoppen met de zaak, meteen ingeschreven bij het CWI. Mij is toen gezegd dat dat moest om eventueel een uitkering te kunnen aanvragen. (Slechte ervaring trouwens met cwi....ze gaven me weinig kans op de arbeidsmarkt omdat ik "alleen maar" ondernemer was geweest >:(. Ik heb ze gelukkig niet nodig gehad ;D)

Ze hebben het daar nooit over uitschrijven bij KvK gehad......

Never give up on the things that make you smile..

Link naar reactie
  • 0

werk is er altijd wel. ben in 2007 2 uurtjes per dag gaan vegen bij een schoonmaakbedrijf. voor het geld maar ook om weer wat te doen te hebben. inmiddels fulltime aan het werk als rayonleider met de verantwoording voor 24 objecten en 100 man personeel. maar het ondernemerschap blijft kriebelen. dus toch weer voorzichtig begonnen met een webwinkel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.