• 0

Doe jij aan breedband?

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, zowel zakelijk als prive.

 

Prive heb ik een simpele XS4ALL ADSL verbinding (768/384 is dat tegenwoordig toch?).

 

Zakelijk een XS4ALL Power ADSL verbinding en dat is helemaal super! We zitten in een bedrijfsverzamelgebouw waar volgens mij nog niemand anders dit heeft, dus kunnen we nog steeds die 8 megabit (constant 850 kb/s) 24 uur per dag uitbuiten!

 

Ook dat het allebei (zakelijk & prive) XS4ALL is, is erg handig, ik hoef nooit andere instelling te maken ofzo...

Link naar reactie
  • 0

momenteel is alles wat sneller is dan 56kbit breedband, maar isdn dus echt niet imho. das gewoon twee keer 56kbit namelijk.

 

heb 768/128 adsl hier, maar ook dat is eigenlijk geen breedband meer: vanaf een paar mbit wel vind ik. wireless valt daar dan ook onder, maar aangezien dat om lan's gaat ben ik geneigd te zeggen dan wifi van 10mbit nog geen breedband is.

Link naar reactie
  • 0

Even hier op inhakend. Ik heb nog geen enkele aansluiting en kan dus vrijelijk kiezen tussen de verschillende breedband aanbieders. Ik heb de aansluiting nodig in Amsterdam (1057SV) Heeft er iemand een mening over de volgende mogelijkheden die ik heb:

 

MxStream (Xs4all of Planet --> Stabiel en heb er goede ervaringen mee). plm 50 euro p.m. voor 768/256

 

Speedlinq (BabyXL) --> Nieuw, maar geeft 1536/256 voor 52,50 of 8096/1024 voor 89 euro p.m. Aanbieding (extra snelheid) geldt voor een jaar, daarna moet je het zelf terugdraaien, anders zit je aan het duurdere pakket vast.

 

Demon (BBNed) --> 1024/512 voor 55 euro en 2048/512 voor 65 euro

 

Iemand alternatieven? Chello bijvoorbeeld?

 

Alvast bedankt,

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Mxstream ... 768/256

 

Dat is ofwel 768/128, ofwel 1536/256 op maxtream, geloof niet dat ze aan niet-1:6 verhoudingen doen momenteel. Bij mxstream kun je heel veel besparen door een of andere actie te nemen, vaak kom je nu op bijna-zero aansluit/setup-kosten uit.

 

Mocht je minder inzitten over startkosten (kan zo een paar 100 euro belopen, dat wel), zou ik voor de genoemde Demon-BBNed 1024/512 variant gaan, dan heb je meer bang-for-the buck, en in het geval van upstream scheelt het meteen 4 keer!

 

Speedlinq klinkt leuk, maar ik ben vaak wat huiverig voor dat soort constructies. Als je 1 dag te laat bent, heb je kans dat je een jaar aan het het abo voor de hoofdprijs vast zit..

 

Link naar reactie
  • 0

Wijzelf hebben een PowerADSL verbinding van XS4ALL (8mbit/ 512kbit). Al deze abonnementen draaien via de BBNed faciliteiten (dus niet via het MXStream gebeuren). Dit geldt dus ook voor dat Demon abonnement, en voor de variant van TweakDSL (ik geloof www.tweakdsl.nl). Uiteindelijk hebben wij voor XS4ALL gekozen aangezien het een goede service biedt (sales afdeling is niet je van het, maar support wel!). Is wel een klein beetje duurder dan de rest (119 inc.), maar ik vind dat het wel waard.

 

Als je er echter maar alleen (in je eentje) gebruik gemaakt is het een beetje nutteloos...

 

Overigens heeft XS4ALL voor PowerADSL wel een fair-use-policy, maar ik geloof dat je dan (in hun bewoordingen) 7 CDs per dag kan downloaden, dus dan moet je eerst daar overheen zien te komen (wat overigens wel kan met dat 8mbit verhaal). PowerADSL is (net zoals die andere abo's) maximaal 4 keer gedeeld (edit: na het lezen van de post van Benm, kwam ik weer op de juiste term: overboeking. Maximaal 4 keer en dat is dus best ok!!!), dus je hebt gegarandeerd 2mbit (maar wij zitten al een jaar op 8mbit).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een standaard adsl pakketje van xs4all, dat heeft inderdaad een fair use policy. Voor zover ik weet hebben ze er geen problemen mee als je 35 gb per maand erdoor drukt, dus bij 'normaal' gebruik krijg je er geen last mee.

 

Eigenlijk heeft iedere (a)dsl provider zo'n systeem - als ze je echt onbeperkt internet aanbieden, lopen de kosten flink op. Je moet dan denken aan een zakelijke verbinding met 1:1 overboeking, die mag je 100% van de tijd voor 100% gebruiken. Normaal zit die overboeking meestal ergens tussen 1:10 en 1:25. Dat lijkt veel, maar het zijn best werkbare waarden voor gebruik - zelfs met een paar computers eraan.

 

Ik zou me over die policies niet zo druk maken, tenzij je van plan bent zeer intensief data heen en weer te gaan sturen gedurende een groot deel van de dag.

 

Link naar reactie
  • 0

O by the way, als je zelf simpele dingen wil hosten of testservers online wil zetten, dit mag bij sommige providers niet, bij andere wel. XS4ALL heeft met PowerADSL geen bezwaar tegen dit soort dinge, dus misschien is dat nog een argument om je keuze op te baseren. In dat geval: zorg ervoor dat je een beetje luxe router neemt. De Vigor2600 heeft een compleet configureerbare firewall ingebouwd en je kunt er ook een DMZ mee creeeren en portforwarding doen, ideaal in gebruik...

Link naar reactie
  • 0

Ik ben meer dan tevreden met mijn XS4ALL Power Abbo, 1500 kbps down en 256 up geloof ik.

 

Prettige aan XS4ALL vind ik:

- je mag eigen servers draaien (email, www, ftp wat je wilt)

- je kunt gebruik maken van bSMTP (zie helpdesk pagina van XS4ALL voor uitleg)

- zeer goeie helpdesk pagina's

- zeer goeie telefonische helpdesk, snel en vakkundig. Geen n00bs aan de lijn. Recent uitgeroepen tot beste van NL.

- XS4ALL steunt goeie initiatieven zoals Bits of Freedom

- XS4ALL draait al hun servers op FreeBSD / Linux. Stabiel, snel en bijna nooit down. Ik had hiervoor Chello en da's veel Wintel en daar lag de mailserver er zeer regelmatig uit (als ik uberhaupt al bandbreedte had... ik ben bij ze weg gegaan omdat mijn bandbreedte 's avonds inzakte naar 0,4 KB/s). Bij XS4ALL heb ik dat soort ongein nog NOOIT gehad.

 

En nee, ik heb geen aandelen van die tent, ik ben gewoon een zeer zeer tevreden klant.

 

Wat betreft router / firewall. Je kunt overwegen een simpele breedband router te kopen van bijvoorbeeld Linksys. Werkt prima. Wil je wat meer geavanceerdere dingen ook doen, zoals bijvoorbeeld die mailserver (heb je in 1 klap email voor al je medewerkers, dit kan met dat bSMTP account van XS4ALL, kost niks extra!), dan zou ik ook een server neerzetten. Als je op zoek bent naar een goeie, snelle, stabiele oplossing voor bijvoorbeeld je mailserver, kijk dan even in mijn signature ;D.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.