Wat doe je als je te zenuwachtig voor een afspraak ben?

Aanbevolen berichten

" En heel soms om hier op HL je te uiten zonder gezien te worden....klaart bepaalde dingen vanzelf op ;)"

 

Hoe bedoel je?

 

;D Wat ik daarbij bedoel is door vanachter je computer te zitten je situatie/probleem voor te leggen anderen je vaak een passend oplossing kunnen voordragen/schotelen. Maar zoals Christine het ook al aangeeft om met een neutrale persoon te praten (geen voorstander van coaches op dit vlak) kan het schelen. :)

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie

En heel soms om hier op HL je te uiten zonder gezien te worden....klaart bepaalde dingen vanzelf op ;)

Hoe bedoel je?

 

Kwenie, maar online ben je minder kwetsbaar en durf je meer. Bijvoorbeeld, praten over je probleem met het maken van een klantafspraak.

 

Ooit was ik zelf een beetje timide. Althans, ik was niet heel erg "outspoken". Toen ontdekte ik het internet en al snel zat ik 20 uur per dag te chatten. Ik praat over eind jaren '80 begin jaren '90. Ik merkte dat ik online een andere persoonlijkheid was dan offline. Maar omdat ik de meeste mensen die ik online kende ook offline leerde kennen, verplaatste die bitchy outspoken persoonlijkheid zich naar mijn offline ik. Zodat ik echt minder verlegen en meer brutaal werd. En in het zaken doen kan dat geen kwaad.

En hiermee spreek ik mezelf ernstig tegen.

Link naar reactie

Eigenlijk was het moeilijk voor mij om dit onderwerp hier te posten omdat ik laat mijn kwetsbaarheid zien. Aan de andere kant, het maakt mij niet zoveel uit... ik ben wie ik ben.

 

De echte reden voor deze posting hier was dat ik dacht dat ik een ander perspectief kan krijgen. Een perspectief van ondernemers, die misschien hadden dit probleem een keer in hun ervaring.

 

Ik verwacht niet dat anderen mijn probleem zullen oplossen. Alleen ik kan doen.

 

Toen je zei "heel soms om hier op HL je te uiten zonder gezien te worden....klaart bepaalde dingen vanzelf op " ik dacht dat je praat over jezelf (omdat ik kan jouw bedrijf in jouw profiel niet zien) :) Daarom heb ik gevraagd hoe bedoel je :) Misschien komt dat omdat mijn nederlands niet altijd goed is.

Link naar reactie

Ik ben hetzelfde persoon online als offline of in het echte leven. Ik praat over dit met mijn zakelijke partners die ik vertrow. En ze vinden het niet zo erg. Ik dacht alleen dat misschien de mensen hier hebben een andere perspectief.

 

Iets die al hept is: "boos zijn" :)... ik ben al een beetje boos ;D

 

Ik zal zeker komen naar de volgende meeting. Ik ben benieuwd jullie te ontmoeten :) Als jullie zien een vrouw die in een hoekje blijft, dat weten jullie genoeg :)

Link naar reactie

Hallo Olimpia,

 

Je probleem is ook voor mij heel herkenbaar, hoewel veel mensen die mij kennen dat waarschijnlijk niet snappen omdat ik de afgelopen jaren grotendeels over mijn verlegenheid heen ben gegroeid. Vroeger (Ai, wat voel ik me ineens oud) keek ik enorm op tegen bepaalde mensen en was ik te bang om de telefoon te pakken. Inmiddels is mijn ervaring is dat gesprekken ineens veel spannender zijn als het voor je eigen bedrijf is, maar dat die extra zenuwen erbij horen. De kick als er wat uitkomt is namelijk ook veel groter.

 

Er is een flauw trucje dat mij voor een deel over mijn angsten heen heeft geholpen en dat ik graag met je wil delen.

 

1. Als je een belangrijk persoon moet bellen of aanspreken en je ziet er tegenop dat te doen, sluit dan even je ogen.

Beeld je vervolgens in hoe die persoon eruit zit als hij of zij op de wc zit en visualiseer er voor de completering ook het billen-afveegritueel even bij. Je weet dan weer dat we allemaal mensen zijn, die regelmatig een wc bezoeken. Ook die andere persoon is maar gewoon een mens met al zijn of haar gewoonten, fouten en onzekerheden. En de jouwe vallen die persoon minder op dan ze jou opvallen. Jij hebt een dijk van een aanbod en die ander mag zichzelf gelukkig prijzen dat je hem/haar de kans geeft zaken met jou te willen doen.

 

Succes met bellen.

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Toen je zei "heel soms om hier op HL je te uiten zonder gezien te worden....klaart bepaalde dingen vanzelf op " ik dacht dat je praat over jezelf (omdat ik kan jouw bedrijf in jouw profiel niet zien) :) Daarom heb ik gevraagd hoe bedoel je :) Misschien komt dat omdat mijn nederlands niet altijd goed is.

 

;D Nee ik sprak niet over mezelf maar ik kom al een hele poos hier op het forum en ik heb verschillende topics voorbij zien gaan waar de persoon erachter zijn/haar onzekerheid in wat dan ook naar voren bracht en daarop antwoord kreeg. En soms las ik zo heb ik het nog niet bekeken...bedankt Ik ben startende. 8)

 

Ennnn je nederlands is vrij goed dus maak je daar niet druk om. :)

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie

Cruiser, ik probeerde een klein graapje te maken. Soms is mijn humor misschien te direct :) Sorry hoor!

 

Ik weet wat ik zal doen: niet lullen maar poetsen! :) Sinds mijn eerste bericht over dit onderwerp heb ik al veel gedaan. En ik ben ook een beetje troots op mijzelf :)

 

Jullie waren heel hulpzaam, bedankt!

Link naar reactie

nog niet genoemd:

 

probeer acquisitie gesprekken (want daar hebben we het in feite over)

onderdeel van je dagelijkse routine te maken. In het begin hou je een tijdje

angst / schroom, maar naar verloop van tijd wordt het ongemerkt een tweede natuur

en gaat het je steeds gemakkelijker af.

 

Als je het bekijkt vanuit de insteek "hoe kan in bedrijven / personen met mijn product / dienst helpen"

kun je er veel gemakkelijker over praten, vragen stellen, raak je enthousiast en dat werkt vaak aanstekelijk,

(op de meeste mensen). Als je in je hoofd hebt 'ik ben aan het verkopen' wordt je energie heel anders

en lastiger, klanten / prospects etc. hebben dat direct door

 

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.