• 0

Bedrijf in Rusland, Oekraine, Wit Rusland starten

Ik wil een ingenieursbureau in Rusland, Oekraine of Wit Rusland starten resp. samenwerken. Het is een bureau op het gebied van technische installaties zoals koeling, verwarming, ventilatie, IT techniek, verlichting, elektrotechniek.

Ik ken niet de taal en ik weet niet waar ik m oet beginnen en welke documenten hiervoor nodig zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Steek om te beginnen je licht eens op bij de EVD.

 

Vanwaar de belangstelling om dit te gaan doen, wil je hier goedkoper ingenieuwswerk aanbieden geproduceert in voornoemde landen ? Ben je nu zelf werkzaam in deze branche ?

 

Werken met buitenlandse ingenieursbureau's is geen eenvoudige taak, cultuur en taalbarrieres kunnen het erg lastig maken om nog maar te zwijgen over de grote verschillen die er in regelgeving ten aanzien van installaties kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een ingenieursbureau in Rusland, Oekraine of Wit Rusland starten resp. samenwerken. Het is een bureau op het gebied van technische installaties zoals koeling, verwarming, ventilatie, IT techniek, verlichting, elektrotechniek.

Ik ken niet de taal en ik weet niet waar ik m oet beginnen en welke documenten hiervoor nodig zijn.

Hoi,

 

Ik denk dat ik je kan helpen. Schrijf me op svetlana_nl@mail.ru

Ik woon zelf in de Oekraine (Odessa) (5 jaar al). Kom vaak naar Nederland. Mijn man heeft hier een transportbedrijf en mijn vader heeft een bedrijf in Nederland. Zou jou eventueel kunnen helpen indien je nog interesse hebt. Op 11 februari kom ik voor een week naar Nederland. Hoor nog van je.

 

Groeten...

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik een aantal jaren in St. Peterburg gezeten en een eigen bedrijf gehad. De rechtsvormen zijn wat anders dan bij ons en ook de procedure van oprichting van een rechtspersoon. De meest gangbare vormen zijn een OOO of ZAO. Dit zijn vormen die min of meer lijken op de BV. De oprichting kun je het beste laten doen door een jurist. Er zijn vele bedrijven daar die dit voor je kunnen regelen, zij verzorgen de officiele oprichting, maar ook aanmelding bij alle instanties. Vaak worden vaste prijzen gehanteerd.

 

Maar oprichting is niet het moeilijkste. Vooral het voeren van de boekhouding is erg lastig, iets dat je niet zelf wilt doen. Zorg dat je een goede en vertrouwde boekhouder vind. De regels kunnen per week wijzigen, maar je moet bijvoorbeeld ook vaak aangiftes doen, waarvoor je zelf niet in de rij wilt gaan staan.

 

Veel is op papier, met stempels. Veel in rijen staan, veel bureaucratie. Maar als je een goede vertrouwde boekhouder vind, dan is veel mogelijk. Zorg dat je de taal leert, dat is absoluut crusiaal, anders verdwaal je en wordt het erg moeilijk. En zorg dat altijd vooruit wordt betaald. Als je dingen uitvoert op rekening, dan beschouwen veel mensen dat als een gift en betalen ze niet.

 

Succes!

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn een Nederlands/Russisch adviesburo mbt zaken doen met Rusland en of Belarus.Stuur ons een mail met je contactgegevens zodat we een afspraak kunnen om e.e.a. te bespreken. BMS4@yandex.ru

 

Welkom op HL, je post twee berichten in no-time en beiden om reclame te maken.... :-[

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik raad aan om in Oekraïne te beginnen: het land is dichter bij dan Rusland zowel cultureel als geografisch (ook geen visum nodig) en je hebt geen totale staatscontrole zoals in Wit-Rusland.

 

Maar wacht met het oprichten van een bedrijf voordat je het zeker weet: inschrijven gaat makkelijk maar als het mis loopt dan stap je er niet zo makkelijk uit. Je moet in ieder geval een bedrijf in Nederland hebben om naar je klanten te leveren, en in het begin kun je daarin ook activiteiten in Oekraïne boeken. Bouw eerst een netwerk op en leer de taal zodat je in ieder geval een idee hebt waar men het over heeft. Je zult een lokale rechterhand nodig hebben die e.e.a. coördineert en die je kunt vertrouwen.

 

Vorig jaar deden wij onderzoek naar bedrijven in Oekraïne voor uitbesteding van engineering, de grove conclusie is dat er weinig bedrijven zijn die kwaliteit in outsourcing bieden, met het idee om een eigen bedrijf op te starten zit je dus goed.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.