• 0

Waterschapverkiezing

Vanaf morgen vinden de Waterschapsverkiezingen plaats.

 

Meer dan de helft van de Nederlanders woont en werkt ónder de zeespiegel. En die zeespiegel stijgt, als gevolg van de klimaatverandering. Dat is helemaal geen probleem, zolang onze dijken, sloten en gemalen maar goed functioneren. Daar zorgen de waterschappen voor. Het waterschap gaat over het water bij u in de buurt. Het zorgt voor veilige dijken, een goede afvoer van het regenwater en voldoende en schoon water in onze sloten en plassen. Ook in de stad. Daarbij moeten voortdurend keuzes worden gemaakt. Maken we natuurherstel mogelijk in ons gebied, of geven we voorrang aan de landbouw? En waar geven we ruimte aan de rivier, nu het water steeds vaker hoog staat? Keuzes die direct van invloed zijn op ons dagelijks leven.

 

Er is zelfs een heuse digitale stemhulp beschikbaar, met een paar klikken weet je welke partij het beste bij je past.

 

Zijn er ondernemers die (dagelijks) te maken hebben met de waterschappen? Welke partij is de beste keuze voor ondernemers?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze verkiezingen interesseert meer dan de helft van Nederland niets. Ik snap ook niet dat wij daar een beslissing over moeten maken.

 

Waterschappen zijn vooral belangrijk voor Boeren, vissers en watersporten zoals visverenigingen, watersporten en de daaraan gekoppelde bedrijven.

 

Het is belangrijk dat daar goede mensen zitten dus raar dat iedereen maar mag stemmen, want ik denk dat wanneer je 10 mensen aanspreekt dat misschien 1 iemand je kan uitleggen wat het eigenlijk is die waterschappen.

 

Ik ga niet stemmen, want ik heb geen flauw benul wie,wat waar en hoe.

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

Er is zelfs een heuse digitale stemhulp beschikbaar

 

De gebruikelijke incompetentie. Na 10 minuten onbeantwoordbare vragen beantwoorden kreeg ik een hoop vage reuteltekst, die vermoedelijk een soort van foutmelding was.

 

Welke partij is de beste keuze voor ondernemers?

 

Dat hangt ervan af of je laag of hoog woont, al dan niet in de watersportbranche onderneemt, betonwerken op zee bouwt, een groene of betegelde tuin wilt, solidair of minimaal wilt meebetalen, landbouwgrond hebt, je auto legaal wilt wassen tijdens droogte, weleens zwemt in water met blauwalg... en nog zo wat van die dingen.

Link naar reactie
  • 0
Er is zelfs een heuse digitale stemhulp beschikbaar, met een paar klikken weet je welke partij het beste bij je past.

 

Nou, 'een paar klikken'... ;-)

 

Ik denk dat het feit dat ik de meeste vragen met 'Neutraal' moest beantwoorden omdat ik er werkelijk niets zinnigs over te melden heb wel genoeg zegt over de noodzaak dit hele verhaal door de burger te laten beslissen.

Link naar reactie
  • 0

Hier tweemaal ongeadresseerd maar wel kleurrijk en uiterst verzorgd drukwerk door een brievenbus met Nee-nee-sticker voor de Waterschapsverkiezingen. Eenmaal van een lokale partij, eenmaal van een grote landelijke christelijke partij. Dat is toch niet dé manier van promoten!?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ach, mogen we weer even democratisch doen?

 

Vermakelijk, zo'n kieswijzer... vooral gekozen wat me het minste geld gaat kosten, kwam vvd uit.

 

Waarom het aanleggen van wat dijken geen taak kan zijn voor de centrale overheid ontgaat me overigens volledig, ergens zou je denken dat zoiets alleen werkt als je bijv langs de gehele lengte van een rivier degelijke dijken legt, en niet als die halverwege opeens ophouden en het water vrolijk terugstroomt.. maarja, dat zal enineering logic zijn ;)

Link naar reactie
  • 0

Er is zelfs een heuse digitale stemhulp beschikbaar, met een paar klikken weet je welke partij het beste bij je past.

 

Nou, 'een paar klikken'... ;-)

 

Ik denk dat het feit dat ik de meeste vragen met 'Neutraal' moest beantwoorden omdat ik er werkelijk niets zinnigs over te melden heb wel genoeg zegt over de noodzaak dit hele verhaal door de burger te laten beslissen.

 

Helemaal mee eens!!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Is dit werkelijk de democratie waar we op zitten te wachten?

Geef ons dan een echte stem bij zaken die mij als ondernemer aangaan. Waterschappen zijn prima, doen het 100-en jaren uitstekend en met WA van Buren als belangrijkste wereldwijde vertegenwoordiger zit dat wel snor.

Ik heb er niets mee met dit soort verkiezingen, en al helemaal niet als de politiek er zich mee gaat bemoeien. Gewoon overlaten aan waterdeskundigen, schippers, vissers en dergelijke.

 

Ik ga denk ik niet stemmen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.