• 0

Wie bouwde de website voor jouw bedrijf?

Aanbevolen berichten

  • 0

huh hoe gebruik jij die stelregel dan; Mevrouw wat verdient u? Ah, kijk wij ontwikkelen sites die ongeveer voor dat tarief geleverd worden... Moet ik dat zo zien ???

 

Je bedoelt denk ik dat je het budget afstemt op de budgetervaringen van een klant. Zeg maar om dezelfde redenen dat lage consultancy tarieven bij grote bedrijven niet werkt?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Het is een stelregel, een instrument om iets te schatten.

Ofwel: totaal ongeschikt voor nauwkeurig gebruik ;)

 

Er is wel zon gevoel als: "wat al te goedkoop is, kan niet goed zijn". Sommige mensen kiezen van 2 volstrekt gelijkwaardige producten toch het duurste, omdat dat beter 'voelt'.

 

Ik houd me altijd voor daar zelf tamelijk ongevoelig voor te zijn, en objectief te oordelen over de kwaliteit/prijs verhouding van een product of dienst.

Link naar reactie
  • 0

Tis dat je het zelf toegeeft :P beetje een vreemde stelregel! Wij rekenen netjes een project prijs die intern wordt berekent op aantal uren die we begroten voor betreffende project. Er zijn ook klanten die echt precies per uur willen betalen en dan kan dat ook! Vaak blijkt dat ze beter uit zijn als ze gewoon een nette prijs voor het totale project, implementatie en cunsult betalen ;)

 

Een klein relatief simpele website kost maybe maar 20 tot 25 uurtjes dan is het wel een beetje duur als je daar een maand sallaris tegenover zet! ;) tenminste als je er vanuit gaat dat er een beetje redelijk verdient wordt. Een project kan ook 100, 150 over meer uur kosten en dan zou het weer goedkoop zijn... kortom met alle respect maar ik vind het een beetje een vreemde uitspraak :-X

Net Collective heeft Kickstart website! De snelle start voor uw bedrijf op internet.
Link naar reactie
  • 0

Lastig is wel dat creativiteit niet (of in ieder geval heel moeilijk) in uren uit te drukken is. Soms heb je dat briljante idee in twee minuten, soms duurt het vier dagen. Dit kun je de klant dan toch ook niet 1 op 1 doorberekenen?

 

Dus kan ik mij goed voorstellen dat je bij het maken van een offerte ook je gevoel gebruikt en niet alleen maar de rekenmachine...

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
  • 0

Lastig is wel dat creativiteit niet (of in ieder geval heel moeilijk) in uren uit te drukken is.

 

 

Helemaal met je eens!

Ervaring leert me wel wat de waarde is van je 'idee' of 'creativiteit', dus ik probeer de factor tijd uit de waarde te halen en de factor 'waardecreatie' meer te belichten dan hoe lang iets duurt.

 

Ik moet vaak denken aan mijn docent grafiek op de kunstacademie .... die vertelde het verhaal van een Japanse calligrafische meester. Hij had van de koning opdracht gekregen een haan te tekenen.

De meester zei: "Dat is goed, kom over een jaar maar terug."

 

Na een jaar stuurde de koning een gezant naar de meester en zei: "Ik kom de haan voor de koning halen."

"Oh ja, dat is ook zo, wacht maar even."

De meester pakte zijn pigment en bamboepenseel en tekende in één sierlijke, vloeiende beweging een haan voor de koning.

De gezant stond verbluft te kijken en zei: "Moest de koning daar een jaar op wachten?"

De meester zweeg, liep naar een deur en opende de deur.

Daarachter bevonden zich stapels met duizenden schetsen van diezelfde haan.

 

...

 

 

Groet,

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De rekenmachine is een lastig stuk gereedschap in creatieve en maatwerk-zaken. Soms kun je eindeloos denken, pielen, pixelprutsen en html'en aan een website, soms is het een smooth ride. Vaak is dat niet eens van te voren in te schatten.

 

Annedien's voorbeeld zegt het al: Het eindproduct had je soms in een paar uurtjes kunnen maken, maar dat wil niet zeggen dat je geen week bezig was met nadenken, bouwen, mock-ups, aanpassingen, evaluatie en correctie.

 

Over de maandsalaris-regel: Dat gaat in dit geval wel om een maatwerk ontwerp, plus gebruik van content management en online shop. De laatste 2 zaken zijn natuurlijk ook gewoon een stuk software dat ook zijn prijs heeft. Sowieso werk ik liever niet met uurtarieven maar liever fixed price: dan komt je klant niet voor verrassingen te staan.

 

-

Daarnaast schiet me dit nog even te binnen: Je prijs met de calculator vaststellen is een voorbeeld van probleemgericht denken: die kosten zijn jouw probleem, voor de klant niet relevant.

Oplossings-gericht denken zou eerder zijn: Wat is het product (site, software, whatever) waard voor mijn klant, wat heeft hij er voor over?

 

Link naar reactie
  • 0

Net nieuw hier, dus nog druk aan het snuffelen op dit forum. Kon het niet laten mee te doen aan deze poll.

 

Voor de vormgeving en bouw heb ik een multimediabureau ingeschakeld (intrige uit Eindhoven), opzet, content etc. heb ik zelf verzorgd.

www.essentie.nl <-- opvallende site van een onderscheidend communicatie-adviesbureau: divine bv.

Link naar reactie
  • 0

Net nieuw hier, dus nog druk aan het snuffelen op dit forum. Kon het niet laten mee te doen aan deze poll.

 

Voor de vormgeving en bouw heb ik een multimediabureau ingeschakeld (intrige uit Eindhoven), opzet, content etc. heb ik zelf verzorgd.

 

Is het al de bedoeling dat 'ie het doet trouwens?

Ik heb gewoon Flash geïnstalleerd, de site zegt van niét en ik kan nergens op klikken? Het is trouwens ook nog 'divine' zo te zien ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Net nieuw hier, dus nog druk aan het snuffelen op dit forum. Kon het niet laten mee te doen aan deze poll.

 

Voor de vormgeving en bouw heb ik een multimediabureau ingeschakeld (intrige uit Eindhoven), opzet, content etc. heb ik zelf verzorgd.

 

Is het al de bedoeling dat 'ie het doet trouwens?

Ik heb gewoon Flash geïnstalleerd, de site zegt van niét en ik kan nergens op klikken? Het is trouwens ook nog 'divine' zo te zien ;D

 

 

He wat maf joh... dit is trouwens eerste keer dat ik dit hoor, heb jij soms nieuwere/oudere versie van flash?

Zal bij update meenemen dat er klikmogelijkheid op moet voor problemen en dergelijke.

 

En ja, het is divine (naar miss divine midler).

www.essentie.nl <-- opvallende site van een onderscheidend communicatie-adviesbureau: divine bv.

Link naar reactie
  • 0

Ha Esther,

 

Ziet er erg goed uit! Je blijft teniminste wel ff hangen om eea te lezen.

 

Wel jammer dat je niet www.divine.nl hebt kunnen gebruiken. Is toch een omweg zo.

 

Bovendien staat je site geheel los van je huisstijl, is daar bewust voor gekozen?

 

 

 

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja die url was al vergeven >:( Dus gebruik ik de naam van de holding waar divine onder valt. En ja, bewust voor gekozen site los te laten staan van de huisstijl. Kleurstelling, lettertypes e.d. zijn echter wel gelijk.

www.essentie.nl <-- opvallende site van een onderscheidend communicatie-adviesbureau: divine bv.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.