Ik ben bezig met het opstarten van mijn bedrijf en nadat ik onlangs goedkeuring van de bank heb gekregen voor mijn financiering heb ik vanmiddag geprobeerd mij officieel in te schrijven in het handelsregister. Tot mijn verbazing kreeg ik een onprofessionele medewerker voor mij welke weinig verstand van zaken had. Zelfs tot 2x toe moest hij aan een meerdere vragen hoe het zat omtrent de regelgeving bij de inschrijving van een bedrijf middels een franchiseformule als eenmanszaak. Na veel irritatie bleek het na een dik uur praten niet mogelijk om mij op dit moment in te schrijven omdat er op dit moment nog geen bestaansrecht bestond voor mijn bedrijf. Alvorens ik mij kan inschrijven heeft de KVK volgens hem een Franchiseovereenkomst, huurovereenkomst plus financieringsovereenkomst nodig. Pas dan kan ik mij inschrijven en mijn KVK nummer krijgen! De eerste twee zaken zijn al lang rond maar de reden dat ik er juist zat is omdat mijn bank een KVK nummer nodig heeft voor het opstellen van de offerte en het verder rond maken van de financiering. Daarnaast snap ik ook niet wat een organisatie als de KVK met al deze gegevens zou moeten.
Is dit werkelijk de gebruikelijke gang van zaken bij een inschrijving in het handelsregister?? of is, zoals op de website van de KVK staat, een geldig legitimatiebewijs voldoende en kan ik het beter bij een andere medewerker proberen? Ik vind het in ieder geval behoorlijk triest dat het je zo moeilijk wordt gemaakt :(
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dagobert24
Dagobert24
Ik ben bezig met het opstarten van mijn bedrijf en nadat ik onlangs goedkeuring van de bank heb gekregen voor mijn financiering heb ik vanmiddag geprobeerd mij officieel in te schrijven in het handelsregister. Tot mijn verbazing kreeg ik een onprofessionele medewerker voor mij welke weinig verstand van zaken had. Zelfs tot 2x toe moest hij aan een meerdere vragen hoe het zat omtrent de regelgeving bij de inschrijving van een bedrijf middels een franchiseformule als eenmanszaak. Na veel irritatie bleek het na een dik uur praten niet mogelijk om mij op dit moment in te schrijven omdat er op dit moment nog geen bestaansrecht bestond voor mijn bedrijf. Alvorens ik mij kan inschrijven heeft de KVK volgens hem een Franchiseovereenkomst, huurovereenkomst plus financieringsovereenkomst nodig. Pas dan kan ik mij inschrijven en mijn KVK nummer krijgen! De eerste twee zaken zijn al lang rond maar de reden dat ik er juist zat is omdat mijn bank een KVK nummer nodig heeft voor het opstellen van de offerte en het verder rond maken van de financiering. Daarnaast snap ik ook niet wat een organisatie als de KVK met al deze gegevens zou moeten.
Is dit werkelijk de gebruikelijke gang van zaken bij een inschrijving in het handelsregister?? of is, zoals op de website van de KVK staat, een geldig legitimatiebewijs voldoende en kan ik het beter bij een andere medewerker proberen? Ik vind het in ieder geval behoorlijk triest dat het je zo moeilijk wordt gemaakt :(
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag