Kunnen 'uitsluiten' van berichten van specifieke leden

Aanbevolen berichten

Het enige wat in mijn ogen aan Higherlevel en vele andere forums mist is een functie die in elke chatroom aanwezig is een MUTE functie.

 

Ik zie het forum als een uitgebreide opgetekende chatsessie, waarbij je de antwoorden van sommige mensen na twee maal lezen niet meer wil tegenkomen, aan de linkerkant een functie MUTE erbij, even aanvinken.

 

Dan lees ik alleen de antwoorden van de mensen waarvan ik weet dat ze iets zinnigs te melden hebben ;) en dat scheelt een hoop visuele SPAM die ik toch moet doorploegen om een fatsoenlijk antwoord te kunnen schrijven.

 

En je kunt de antwoorden van mensen taggen en volgen, wordt een antwoord niet meer gelezen kun je het mooi wissen naar verloop van tijd.

 

Het zelfde geld voor je "actieve" ledenbestand ik ben al zeker 6 maanden niet ingelogd geweest maar kan zonder moeite nog binnen komen, ben ik wel blij om :) en kan ik mooi nog een paar reuzen uitdelen en onderbouwen!

Link naar reactie

Ik zie het forum als een uitgebreide opgetekende chatsessie, waarbij je de antwoorden van sommige mensen na twee maal lezen niet meer wil tegenkomen, aan de linkerkant een functie MUTE erbij, even aanvinken.

 

Dan lees ik alleen de antwoorden van de mensen waarvan ik weet dat ze iets zinnigs te melden hebben ;) en dat scheelt een hoop visuele SPAM die ik toch moet doorploegen om een fatsoenlijk antwoord te kunnen schrijven.

 

Dit is meer iets voor "Over Higherlevel.", maar het triggerde me dusdanig dat ik wel benieuwd ben naar hoe je dit voor je ziet: want mis je dan niet in lopende discussies de samenhang? Als je bericht 2, 3 en 4 mist, en dan opeens bericht 5 en 6 ziet, vervolgens bericht 7, 8, 9, 10 en 11 mist, en dan weer bericht 12, dan mis je toch elke samenhang?

 

Overigens impliceert dit dat sommige leden continue onzin uitkramen. Mijn persoonlijke gevoel is dat dat amper het geval is toch? Ik zou niet weten wie ik op dit moment zou willen 'muten'...

Link naar reactie

Ik zie het forum als een uitgebreide opgetekende chatsessie, waarbij je de antwoorden van sommige mensen na twee maal lezen niet meer wil tegenkomen, aan de linkerkant een functie MUTE erbij, even aanvinken.

 

Dan lees ik alleen de antwoorden van de mensen waarvan ik weet dat ze iets zinnigs te melden hebben ;) en dat scheelt een hoop visuele SPAM die ik toch moet doorploegen om een fatsoenlijk antwoord te kunnen schrijven.

 

Dit is meer iets voor "Over Higherlevel.", maar het triggerde me dusdanig dat ik wel benieuwd ben naar hoe je dit voor je ziet: want mis je dan niet in lopende discussies de samenhang? Als je bericht 2, 3 en 4 mist, en dan opeens bericht 5 en 6 ziet, vervolgens bericht 7, 8, 9, 10 en 11 mist, en dan weer bericht 12, dan mis je toch elke samenhang?

 

Overigens impliceert dit dat sommige leden continue onzin uitkramen. Mijn persoonlijke gevoel is dat dat amper het geval is toch? Ik zou niet weten wie ik op dit moment zou willen 'muten'...

 

Dank je ;D ;D ;D

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Op sommige fora en weblogs gebruiken ze een methode waarbij het contrast van de berichten die deelnemers minder interessant wordt aangepast. Het bericht valt daardoor minder op zodat je er makkelijker overheen leest.

Er ontstaan dan geen gaten in de samenhang, mocht er in een low contrast bericht iets staan dan kun je dit zo teruglezen.

 

Hieronder een voorbeeld van hoe dat er uitziet op Engadget

Het bericht helemaal onderaan valt een beetje weg doordat het contrast hiervan is verminderd.

 

Engadget1.thumb.JPG.f7b241eb511fb891b77f0439d577e24d.JPG

Link naar reactie
Dit is meer iets voor "Over Higherlevel."

 

Hier zie je hoe de samenhang van antwoorden t.o.v. de originele vraag al uiteenvalt.

 

- Nou lees ik graag jouw vragen en antwoorden, die van Ewout, Annedien, Ties, TechNico, Merkava, Kermie (Utrecht, HL meeting, 2 uur 's nachts, Disco, hoe kon ik dat vergeten), Nils (Breukelen, ik heb nog een doos nametags, met Jelmer in de trein) en vele anderen en daar komen nieuwe gezichten bij, jou en deze vele anderen heb ik niet GEMUTE en de nieuwe leden die erbij komen kan ik na een aantal antwoorden/vragen wel inschatten op hun toegevoegde waarde. [filter 1]

 

NU beantwoord ik bijvoorbeeld vragen die jij en anderen stellen niet omdat ik gewoonweg niet altijd zin heb door alles heen te moeten ploegen om de samenhang terug te kunnen vinden.

 

Ik hou nu dus mijn trefferlijst aan nieuwe antwoorden beperkt en heb minder leesvoer.

 

 

Overigens impliceert dit dat sommige leden continue onzin uitkramen. Mijn persoonlijke gevoel is dat dat amper het geval is toch? Ik zou niet weten wie ik op dit moment zou willen 'muten'...

 

Ik impliceer niets, "zinnigs" is bedoeld als in mijn ogen zinnig.

 

Ik wil alleen zeggen: ik kan uit één antwoord van een lid al opmaken of ik zijn/haar antwoorden/opmerkingen/citeringen nog eens wil "moeten" lezen binnen een thread. Net zo makkelijk als ik uit één handdruk op kan maken of ik deze persoon moet aannemen of niet. [filter 2]

 

Je bouwt onbewust binnen HL je HL-netwerk op van medeleden waarmee je wil en voor kiest om mee te communiceren.

 

Het toepassen van deze filters zorg ervoor dat IK persoonlijk heel veel tijd kan besparen en ik kan directer communiceren en behouden van enige samenhang blijft eenvoudig mogelijk doordat je een 3e filter inbouwt.

 

En dat is de functie [Q&A]: Stel je een vraag of wil je een antwoord geven, stel je nu binnen je antwoord een vraag dan tag je deze als [Question] (Die zie ik ook direct op de Homepage)[filter 3]

 

Nu ben jij Moderator en blootgesteld aan al deze visuele, soms zinvolle soms minder zinvolle, Jhonny 5 stroom van "need imput, need more imput". Zorg je ook nog af en toe voor dat ik eens goed kan lachen.

 

Goeie threadtitle, had hem niet beter kunnen kiezen!

 

Staat dat Geel gezichtje met z'n mond vol tanden ;D ;D ;D

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

En hoe werkt dat dan bij Engadget. Is dan de topicstarter de beheerder van de mute of zie je alleen zelf wie jij gemute hebt?

 

V.w.b. ervaring met Engadget. De mute berichten (wazige weergave) neigt vervolgens toch tot lezen? Of lees je die dan écht niet?

 

Terug naar HL.nl.... Neemt natuurlijk niet weg dat het ook hier voorkomt dat berichten off topic geraken, en/of dat er een onzin opmerking geplaatst wordt die totaal niet to the point is. Maar hoe vaak/storend is het in zijn geheel? En ... mede gezien de ervaring met reuzen en kneuzen... Zet je dan mensen "aan of uit" qua inhoud of omdat je die persoon "zat" bent omdat hij in een ander topic niet aardig is geweest?

 

Goed idee, maar wel stof tot nadenken.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

En hoe werkt dat dan bij Engadget. Is dan de topicstarter de beheerder van de mute of zie je alleen zelf wie jij gemute hebt?

 

V.w.b. ervaring met Engadget. De mute berichten (wazige weergave) neigt vervolgens toch tot lezen? Of lees je die dan écht niet?

 

Engadget gebruikt ook een soort van reuzen en kneuzen systeem, net als bijvoorbeeld Webwereld en Tweakers. Net als op higherleven kunnen geregistreerde gebruikers elk bericht een plus of min geven. Bij een bepaalde score valt zo'n bericht dan weg. Je leest dergelijke berichten misschien in het begin nog wel, maar uiteindelijk blijk je op de indruk van je mede gebruikers te kunnen vertrouwen. Een minnetje is in mijn ogen ook nog eens vriendelijker dan een kneus :). Je kunt zelf het nivo wat je wilt lezen zelf instellen, zodat je als je dat wilt ook de lager scorende berichten kunt lezen.

Link naar reactie

Je zult in princype wel eerst terug moeten gaan naar:

 

Stel ik een [Vraag], geef ik een [Antwoord] of [Citeer] ik iemand.

 

Eenvoudig kun je dan de vragen en antwoorden in categoriën opslaan en een [FAQ] opbouwen.

 

Door leden wel of niet te muten heb ik zelf de homepage enigzins onder controle omdat je de vragen, antwoorden en citaten splitst en enkel de berichten van je "netwerk" en nieuwe leden (highlighted) ziet.

 

Heb ik nu een moderator in mijn netwerk dan zullen ook wel eens antwoorden / opmerkingen of vragen opduiken m.b.t. een lid dat ik gemute heb. Dit lid kan ik dan van mute afhalen en zijn / haar input lezen.

 

Strikt gezien lees ik dus van bepaalde leden de posts niet, tenzij ik erzelf voor kies.

 

Nieuwe en bestaande leden kunnen dan door de optelsom van meerdere (eenvoudig te meten) parameters beoordeeld worden door de gehele community.

 

Denk alleen maar eens aan "Hoe vaak en lang een vraag of antwoord "gelezen" wordt." of idd een "gewicht" aan een antwoord toe te kennen. Of alleen de vraagsteller heeft de mogelijkhied om een antwoord "maximaal" te waarderen.

 

Aanvulling

 

Wellicht is het ook mogelijk om een adaptive release toe te passen op nieuwe vragen, waarbij de docenten in de link uiteraard de moderators zijn.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.