Ga naar inhoud

inkoopfacturen 2008, kosten 2009 - hoe te boeken?

Geplaatst:

Peter.M

Ik doe de admin van onze jonge firma in Excel. Vandaar deze newbie-vraag.

 

In 2008 inkoopfacturen ontvangen voor kosten (verzekering 2009, energievoorschotnota jan09) die in 2009 ontstaan en betaald worden.

Duidelijk zijn de posten crediteuren en terug te vorderen BTW die hiermee verhoogd worden in 2008, maar op wat voor balanspost boek ik de toekomstige kosten in 2008, voor nog te leveren diensten?

 

bedankt!

bergbewoner

Featured Replies

Geplaatst:

Ryan16600

Balanspost met vooruit betaalde kosten opnemen is gebruikelijk.

Fiscalist in de maak

Geplaatst:

ROVened

De bedragen die betrekking hebben op het boekjaar 2009 boek je op vooruitbetaalde bedragen (balanspost).

Succes,

 

Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

en daarmee is dit wel voldoende duidelijk en gaat het topic op slot

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.