• 0

Ervaringen faillissement

Ik moet me helaas ook aansluiten op dit topic, met negatief nieuws... Het gaat al langer niet goed met mijn bedrijf en het is dan ook niet geheel onverwachts dat ik bij dit topic me moet aansluiten. Op dit moment lopen mijn schulden op tot ca. 7.500 euro, de omzet die ik haal is heel erg minimaal, de ene maand soms zelfs niets, maar de andere maand 400-500 euro, dit is slechts een enkeling voorgekomen. Op dit moment heb ik dinsdag dus een afspraak gemaakt zowel bij de bank, als bij het CWI, omdat ik mijn schulden echt moet aflossen, dus dat betekent, dan maar aan het werk. Je zou al haast kunnen zeggen dat ik failliet ben, maar op een of andere manier heb ik in mijn achterhoofd nog wel de drive zitten dat ik er wat van wil maken, omdat ik het werk leuk vind, maar nu er vooral tegenaan loop dat het niet goed gaat... Ik zal dit topic eerst helemaal doorlezen, maar wellicht hebben jullie nog tips voor dinsdag a.s. bij de bank?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wellicht hoort dit wel meer bij het board "Wat vinden jullie van mijn...", maar ik wil het toch bij dit topic aansluiten, omdat ik denk dat het al met al wel verband met elkaar heeft en mensen die dit draadje volgen dan ook in 1 klap weten waar het ook al weer om ging. Zo niet, dan kan het altijd nog gesplitst worden.

 

Na een goed gesprek met De Ondernemers hebben zij mij op een aantal ideeën gebracht, maar had ik ook zo van, na het bekijken van mijn website, of het door anderen ook zo word gezien. Niet dat ik twijfel over hen deskundigheid, maar meer omdat ik van meerdere mensen een mening wil hebben, feedback.

 

In mei vorig jaar is mijn website enorm op de schop gegaan en is in vele opzichten verbeterd. Het CMS-systeem wat erachter hangt (Joomla) zorgt ervoor dat ik zelf mijn teksten kan invullen en zelf plaatjes of iets dergelijks kan toevoegen. Ik heb echter een duidelijke structuur erin gemaakt en veel verscheidene producten/diensten waarbij de eerste keuze al komt bij de algemene landingspagina (www.gezondleveninnederland.nl). Daar kunnen mensen een keuze maken wat voor klant ze zijn (particulier, zakelijk of als ze de afslankchallenge willen volgen). Nu is het zo dat ik op de verscheidene sites wel veel bezoekers trek, maar geen duidelijke klanten.

 

Wie kan mij helpen inzichten te verlenen hoe ik deze bezoekers toch een bestelling laat plaatsen voor een afslankpakket of bijvoorbeeld een boek? Waar gaat het mis? Ik moet daarnaast melden dat ik wel heel veel verschillende URL's gebruik in mijn uitingen waarbij elk product opzich wel een eigen URL heeft. Heeft dit verband met elkaar?

Link naar reactie
  • 0

Misschien ligt je target te hoog en moet je juist focussen op contactmomenten? Dat kost een potentiele klant niets, jou wat tijd. Zodra je een echt bekende naam bent kopen ze die boeken wel! ;D

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ligt je target te hoog en moet je juist focussen op contactmomenten? Dat kost een potentiele klant niets, jou wat tijd. Zodra je een echt bekende naam bent kopen ze die boeken wel! ;D

 

Sonja Sandee of Romano Bakker? ;D

 

@Romano, net even de info van je boek gekeken. Je verwijst naar een subpagina, dat is jargon, en een menu links: "Op de subpagina’s hier links in het menu vindt u meer informatie over het boek Eet Gezond, Begin Bij Jezelf." Waarom niet meteen een linkje? En als je in het menu dan die link gevonden hebt, krijg je 4 submenu's. Mijn voorkeur zou het hebben, a la Amazon.com, om al die info op 1 pagina te hebben.

 

Omdat je nog maar 1 boek verkoopt kan de menustructuur ook simpeler. Pas als je meerdere boeken hebt, kun je een structuur opzetten zoals de huidige.

 

De recensies die je geplaatst hebt over je boek beginnen positief maar eindigen behoorlijk negatief, en zijn daarmee niet echt selling points.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

@djluc

Contactmomenten zijn zeker zaken waar ik ook naar streef. Maar dan is ook de vraag; hoe genereer je deze Contactmomenten?

 

@fred

Dat is zo, maar ik heb het idee dat als je alles bij elkaar zet het zo'n volle pagina word. Of zie ik dat verkeerd?

En vind je dit alleen bij de pagina's van het boek of ook bij andere producten en diensten (pakketten)?

 

Alvast bedankt in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

...

Dat is zo, maar ik heb het idee dat als je alles bij elkaar zet het zo'n volle pagina word. Of zie ik dat verkeerd?

 

Wel, Amazon is er redelijk succesvol mee :). Mijn voorkeur heeft een korte intro, en danvoor de meer geinteresseerden alle relevante detailinfo op 1 pagina. Minimaliseer het aantal keren dat een mogelijke klant moet klikken. eBay heeft iets vergelijkbaars.

 

En vind je dit alleen bij de pagina's van het boek of ook bij andere producten en diensten (pakketten)?

 

Verder dan dit niet gekeken.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Dus jij bedoeld eerst de algemene informatie van het boek en daarna specificaties en gelijk een button of link om te bestellen?

 

Is het dan ook niet een idee om op de homepage al doorlinks te maken met bijv. een kleine afbeelding van het boek om deze te bestellen? Of om gelijk een afslankpakket / gezondheidsprogramma te bestellen?

 

Nog een klein goed nieuwtje, wat al eerder hier was aangegeven; de offerte van de nieuwe klant van €2500,- is getekent en dat betekent dat deze opdracht doorgaat! Ik ben er echt heel blij mee :D

Link naar reactie
  • 0
Gefeliciteerd, als er 1 schaap over de dam is .................

 

Dank allen, en het is idd dat ik wel een groot gat in de lucht kan springen. Maar post het toch niet in het yes-momenten topic. Het staat hier immers al :)

 

En het is net zoals je zegt René; als 1 schaap over de dam is, komt de rest vanzelf wel... Maar om even een tipje van de sluier op te trekken wie mijn opdrachtgever is (wat ik persoonlijk erg kicken vind), is dat ze het laatste officiële orgaan zijn die rechterlijke uitspraken mogen doen over administratieve rechtsconflicten. Ik denk dat dat wel voldoende zegt en ze hebben mij gevonden via Google. Dus dat is waardevolle informatie dan.

 

Vanavond dan misschien toch een vruchtengebakje als ik thuis kom... Ik zit nu nog eventjes in de trein namelijk :D

Link naar reactie
  • 0

Wie kan mij helpen inzichten te verlenen hoe ik deze bezoekers toch een bestelling laat plaatsen voor een afslankpakket of bijvoorbeeld een boek? Waar gaat het mis? Ik moet daarnaast melden dat ik wel heel veel verschillende URL's gebruik in mijn uitingen waarbij elk product opzich wel een eigen URL heeft. Heeft dit verband met elkaar?

 

Als je nu eens kijkt naar de site van je "vriendin" Sonja. Op de hoofdpagina staan vier items: het magazine, boeken, afslankchallenge en het recept. Je wordt daar meteen geconfronteerd met de commercie! Waarom pik je hier niet de goede dingen uit. De afslankchallenge heb jij in jouw vorm ook. Daarnaast kun je die kook/aflankboeken gaan verkopen waarachter jij kunt staan (goedgekeurd door Romano). Schrijf reviews en open een shop. Hiervoor kun je aansluiting zoeken bij het partnerprogramma van Bol (krijg je 5% tot 8%). Ook bijv. Bruna heeft een affiliate-programma. Of je sluit een deal met de plaatselijke boekhandel.

Houdt hierbinnen een blog bij met hier jouw commentaar op de diverse dieetontwikkelingen en je genereert volgens mij nog traffic ook.

 

Link naar reactie
  • 0

Gisteren en vandaag heb ik gewerkt aan wat herstructurering van de particulieren website. (directe link; www.gezondleveninnederland.nl/particulier )

 

Ik heb hier en daar wat adviezen bij elkaar gepakt en naar iedereen geluisterd om vervolgens het beste voor mijn route eruit te halen. Als mensen nu op de homepage komen, heb je in plaats van het "beschaafde" welkomstwoord eigenlijk een wat commerciëler welkomstwoord; met gelijk een aantal USP's die duidelijk naar voren worden gebracht en directe links om door te klikken. Ook heb ik gelijk gebruik ervan gemaakt dat ik een boek heb en dat mensen deze gelijk al op de homepage kunnen bestellen.

 

Ook heb ik wat gedaan heb is van "boeken" omgezet naar "mijn boek" waarbij ik ook gelijk op de Amazon metdhode, zoals Fred Wiersma hier schreef gemaakt; alle relevante informatie op 1 pagina.

 

Verder heb ik op de pagina van het gezondheidspakket de tekst van boven naar beneden gezet en de prijzen gelijk ook bovenaan de tabel vermeld.

 

Graag hoor ik wat feedback en ga ik komende dagen ook verder met de zakelijke site om te kijken naar verbeterpunten.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels zijn we alweer 3 maanden verder na de eerste berichtgeving dat het niet lekker ging met mijn bedrijf. Ik heb in dit topic veel adviezen gekregen en vond het daarom even tijd om te laten weten hoe het nu gaat, nu we 3 maanden verder zijn.

 

Het gaat op dit moment niet zo verkeerd, na de eerste gesprekken met de bank en school, waar ik mee heb gedaan met het microfinancieringsprject, is er vrij vlot hulp bij gekomen en wordt ik nu gecoacht om meer grip te krijgen op aquisitie en ben ik hier en daar het een en ander aan het oefenen om hier meer grip op te krijgen. Daarnaast krijg ik binnen het bedrijf dat coacht advies op mijn website en is de SEO van mijn website de afgelopen maanden sterk verbeterd.

 

Ook de zorgen om de bank zijn nu weg. Op dit moment kan ik prima aan de betalingsverplichting voldoen en kan ik hier en daar zelfs investeringen doen. Het lijkt alsof er een dieptepunt nodig was om daadwerkelijk winst te maken. Er komen langzaam maar zeker klanten binnen en ik weet niet precies waar het wegkomt, maar ze vinden mij via "Google". Blijkbaar door vele ontslagen, vinden werkgevers het nu belangrijk te investeren in hen eigen personeel en dit gezond te houden. Zo werk ik deze week voor een vrij grote opdrachtgever, heb ik over 2 weken weer een redelijk grote opdracht bij een intermediar voor verzekering met 110 medewerkers en had ik vandaag een gesprek bij het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein om mogelijk iets te gaan betekenen voor de 4500 medewerkers waar ik volgende maand uitslag over krijg. Op een of andere manier loopt het nu dus harder in het midden en westen van het land bij het bedrijfsleven.

 

Kortom: Het begint nu echt te lopen en ben heel hard opweg om het woord "failissement" uit mijn geheugen te wissen.

 

Ik wil mensen hiervoor echt bedanken, dank voor jullie hulp! Ik heb er echt heel veel aan gehad en dat werkt nu nog steeds mee. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.