Weet iemand misschien een antwoord op dit probleem.
Mijn Man heeft zijn aandelen van zijn BV verkocht, met alle verplichtingen die desbetreffende bedrijf had.
Nu waren daar ook lease auto's bij inbegrepen.
De nieuwe eigenaar van het bedrijf heeft een betalingsachterstand van bijna 9000,-euro, die het lease bedrijf nu bij m'n man wil verhalen.
Hij heeft mogelijk een akte van medeschuldenaarsstelling ooit getekend. Maar deze kan ook opgesteld zijn voor zijn huidige auto's. Hij heeft en had toen ook een VOF met daarbij een aantal geleasde auto's.
Hij is dus zelf met zijn huidige bedrijf (een V.O.F) nog steeds klant bij deze lease bedrijf met een aantal auto's.
Maar er zijn ook een stuk of wat auto's overgenomen door de nieuwe eigenaar van de BV.
Dus mijn vraag: Kan de Lease Maatschappij bij de V.O.F aankloppen, terwijl de BV verkocht is Onder toezicht van een Notaris.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marieke34
Marieke34
Hoi Allemaal,
Weet iemand misschien een antwoord op dit probleem.
Mijn Man heeft zijn aandelen van zijn BV verkocht, met alle verplichtingen die desbetreffende bedrijf had.
Nu waren daar ook lease auto's bij inbegrepen.
De nieuwe eigenaar van het bedrijf heeft een betalingsachterstand van bijna 9000,-euro, die het lease bedrijf nu bij m'n man wil verhalen.
Hij heeft mogelijk een akte van medeschuldenaarsstelling ooit getekend. Maar deze kan ook opgesteld zijn voor zijn huidige auto's. Hij heeft en had toen ook een VOF met daarbij een aantal geleasde auto's.
Hij is dus zelf met zijn huidige bedrijf (een V.O.F) nog steeds klant bij deze lease bedrijf met een aantal auto's.
Maar er zijn ook een stuk of wat auto's overgenomen door de nieuwe eigenaar van de BV.
Dus mijn vraag: Kan de Lease Maatschappij bij de V.O.F aankloppen, terwijl de BV verkocht is Onder toezicht van een Notaris.
Al vast bedankt voor uw reactie,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19192-problemen-overnamen-contracten-bij-overgenomen-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag