• 0

TNT rekent te veel voor brievenbus post

Goedenavond,

 

 

Wij hebben een webwinkel in feestartikelen.

 

Wij gebruiken het programma Parcelware van TNT om de pakketten en enveloppen te frankeren die naar onze klanten verstuurd moeten worden. Iedere dag komt TNT alle pakketten en enveloppen bij ons ophalen.

 

Nu krijgen wij laatst een factuur van TNT en daarop blijkt dat TNT voor alle poststukken (zowel pakketten als enveloppen) een basistarief rekent van 3.58 euro. Voor de pakketten klopt dit wel, zo hebben wij contractueel met TNT afgesproken. Maar het tarief voor de enveloppen is natuurlijk veel te hoog, daar op een envelop een postzegel van 0.44 euro kan.

 

Natuurlijk hebben we gebeld naar TNT en die zeggen dat het softwarepakket Parcelware alleen voor pakketten bedoeld is. Als wij onze enveloppen ook via dit pakket frankeren, dan neemt TNT ze in dezelfde behandeling als een envelop.

 

Maar als dat zo is, dan moet TNT de enveloppen ook aan de klant uitreiken maar dat doen ze niet, ze gooien de envelop gewoon door de brievenbus. Logisch natuurlijk maar daar wil ik dan ook het juiste tarief voor betalen (0.44 euro).

 

Kennelijk zijn wij verkeerd voorgelicht en heb ik begrepen dat je zowel pakketten als enveloppen met deze software kan frankeren. Maar niemand heeft ons er op geattendeerd dat wij enveloppen niet met deze software moeten frankeren omdat je dan bijna 10x zoveel betaalt als een gewone postzegel.

 

Kan ik deze schade (inmiddels 200 enveloppen a 3.58 euro verstuurd) bij TNT verhalen?

 

Ik kan in ieder geval een mail sturen naar klanten die hun bestelling in een envelop hebben ontvangen met de vraag of deze envelop door TNT persoonlijk aan hen is uitgereikt. Wat dus zou moeten als TNT de enveloppen als pakket zouden hebben behandeld. Wat nergens op slaat want wie wil nou een envelop versturen voor de kosten van een pakket.

 

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

 

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben benieuwd naar die coulance, klinkt wel alsof ze je echt tegemoet willen komen.

Hoe ziet zo'n frankering er in de praktijk uit eigenlijk? Je hebt dat ParcelWare en die maakt etiketten die je op je stukken plakt, of hoe zie ik dat voor me? En staat daar dan geen frankeerbedrag op, alleen maar een code oid?

 

Je print je eigen barcode met adres van de klant en plakt deze op het pakket. TNT scant deze dan in en weegt ze. Aan de hand daarvan sturen ze je iedere maand een factuur

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Zojuist email terug gekregen van TNT. Zo snel kan het gaan :-)

 

Ze gaan akkoord met mijn voorstel en betalen me binnen 10 dagen 384.20 euro

 

TNT heeft mij hiermee in ieder geval voor 100% tevreden gesteld.

 

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Prettige oplossing inderdaad. Het ligt denk ik een stuk makkelijker, omdat het hier geen schuldvraagstuk betreft, maar een coulanceregeling.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me ook niet voorstellen dat diegene in z'n bezorgsysteem iets ISO9001-erigs ingebouwd heeft dat als pakket gefrankeerde brieven onderschept, een notificatie geeft dat je voor deze brief moet aanbellen (etc.).

 

Natuurlijk is zoiets er wel, TNT doet immers ook aangetekende post en zendingen onder rembours en dergelijke.

 

Die zendingen (aangetekend/rembours) zijn duidelijk herkenbaar als zodanig.

Zoals ik het voor me zie heeft iemand gewoon een zak met brieven met adressen erop en een frankeer-sticker of code waarvan de bezorger niet kan zien of daar soms teveel voor betaald is, danwel ten onrechte als pakket gekenmerkt is. Waarom zou je een brief, anders dan met "aangetekend", als pakket versturen? (Behalve per abuis)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 53 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.