• 0

webwinkel software; ervaringen gevraagd met Ezeee webshop CMS (Pro)?

Ik ben bezig een webshop op te zetten en heb allerlei opties bekeken, maar de ervaringen met webdesigners hebben mij de moed in de schoenen doen zinken. Nooit ontvangen offertes (na uitgebreid overleg!), wonderlijke types met gejatte danwel bij elkaar verzonnen portfolio's die op je advertentie reageren, starters met lage prijzen die je offertes voorschotelen waar je van omvalt, serieuze gegadigden die nadat je ze precies hebt uitgelegd wat je wilt nooit meer wat van zich laten horen, of simpelweg de vele aanbieders wiens werk mij niet aanspreekt; ik word er doodmoe van. :(

 

Nu heb ik het idee van uniek design maar even laten varen en zoek ik een softwarepakket met heel veel functies en marketingtools waarvan ik zelf de layout kan aanpassen (liefst zoveel mogelijk, want ik vind de meeste templates vreselijk).

Daar ik geen verstand heb van php, html, mysql etc. heb ik uit de diverse fora wel begrepen dat OS software als osCommerce, Virtuemart en Magento voor mij niet haalbaar zijn. Ik besef dat het vast allemaal véél beter kan als ik iemand iets voor mij laat maken op basis van dit soort software, maar dat kan later altijd nog mochten de zaken goed gaan lopen (ik hoef met deze winkel niet mijn brood te verdienen en vind het gewoon leuk om mijn producten op de NL markt te brengen en tegengas te geven aan de multinationals die giftige en vervuilende alternatieven verkopen).

 

Ik heb de volgende pakketten op het oog:

 

- Ezeee webshop CMS Pro

http://www.invender.nl/productdetail.php?PrdPCId=9&PrdId=301

 

of

 

-het Gold+ pakket van

http://www.professionele-webshop.nl/home.htm

 

Iemand ervaring met een van beide? Dat Ezeee webshop pakket is nieuw denk ik, en ongetwijfeld de opvolger van Ezeee webshop CMS, maar ook daar kan ik niets over vinden. Iemand ervaring met RowiWebsolutions die het andere pakket aanbiedt?

Zouden deze pakketten geschikt zijn voor dummies? Ook suggesties ten aanzien van een boekhoudpakket dat je hiermee zou kunnen integreren zijn van harte welkom....

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb er op het eerste gezicht geen goed gevoel bij. Als je dan toch een standaard webshop koopt doe dat dan bij een grotere partij die gewoon die dingen met bosjes online zet. Dan heb je een lading ervaring en kan je altijd wel een voorbeeld vinden van wat je ongeveer wil.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Goed bezig dat je bij GO-ON hebt gekeken! Helaas maken we betaalbare websites en geen webshop! ;)

 

FF gegoogled en kom dan o.a. dit tegen:

 

http://www.one-stop-webshop.nl/site/klanten/

 

Een flinke lijst met referenties in elk geval, dan heb je echt wat vergelijk en de organisatie lijkt me ook wel strak geregeld. Ziet er gewoon profi uit. Zo zijn er nog tientallen partijen.

 

Wat voor product ga je verkopen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

One-stop-webshop, ja: ik wacht nog altijd op hun offerte! Als het je als bedrijf niet lukt om een doodsimpele eerste afspraak na te komen, lig je er wat mij betreft meteen uit. Overigens las ik achteraf in hun algemene voorwaarden dat ze te allen tijde toegang tot je administratie houden voor 'beheers en configuratie doeleinden' en ik moet zeggen dat ik daar mijn vraagtekens bij heb. Mijn bedrijfsgegevens en klantenbestanden gaan niemand wat aan.

Link naar reactie
  • 0

Het verzameltopic heb ik bekeken en (deels waarschijnlijk dan) gelezen, maar gaat dit niet vooral over de open source - discussie? Dat is voor mij echt te hoog gegrepen. Ik was juist benieuwd naar ervaringen met deze pakketten omdat ik er niets over kan vinden... Maar misschien zegt dit genoeg? Vinden jullie het af te raden?

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg een beetje de indruk dat je graag alles zelf onder controle wilt houden en dat je niet afhankelijk wilt zijn. Maar dat gaat een beetje lastig met een webwinkel als je niet weet wat o.a. PHP is.

 

Je kan starten met een CMS webshop zoals virtuemarkt. Je kan op www.dutchjoomla.org vast wel mensen vinden die hem even snel in elkaar zetten. Het beheren van bv. virtuemarkt is niet heel moeilijk.

 

Die Ezeee webshop klinkt leuk maar maakt 'denk ik' niet je verwachtingen/verlangen waar.

 

Ik lees dat je al heel veel hebt geprobeerd om met mensen een overeenkomsten etc. voor elkaar te krijgen en dat die mensen/bedrijven achteraf zeggen niet verder te willen of helemaal niet reageren.... heeft dit een rede? ???

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Niemand heeft mij 'afgewezen' hoor! Afgezien van mijn ervaring met one-stop (waar ik wat mij betreft gewoon klaar mee ben) was er nog een startende webdesigner die nooit meer wat liet horen, misschien nog te 'startend' om serieuze opdrachten aan te nemen, of geschrokken van mijn eisenpakket? ;)

 

Het klopt dat ik de zaken niet graag uit handen geef, vandaar dat ik nu op zoek ben naar een doe-het-zelf oplossing en het dus niet zie zitten 'iemand' even iets met Virtuemart ofzo in elkaar te laten knutselen. Ik zal zelf ook fouten maken, natuurlijk, maar dan zijn het mijn fouten en niet de fouten van een ander (die ik betaald heb om geen fouten te maken) die ik mag oplossen. Dit webwinkelavontuur is mijn uitdaging en ik ga er gewoon zoveel mogelijk van leren.

 

De genoemde pakketten zijn de meest 'complete' oplossingen die ik ben tegengekomen (in het goedkope segment dan he, we hebben het nu even niet over iets wat een paar duizend euro mag kosten, overigens was ik daar wel begonnen), maar dat is op het oog. Waarom is bijv. Ezeee dan niet goed en waar moet je op letten bij het kiezen van een pakket?

Link naar reactie
  • 0

De genoemde pakketten zijn de meest 'complete' oplossingen die ik ben tegengekomen (in het goedkope segment dan he, we hebben het nu even niet over iets wat een paar duizend euro mag kosten, overigens was ik daar wel begonnen), maar dat is op het oog. Waarom is bijv. Ezeee dan niet goed en waar moet je op letten bij het kiezen van een pakket?

 

Dit is een moeilijke vraag die niet algemeen te beantwoorden is.

 

Het belangrijkste is dat de software doet wat jij verwacht dat hij doet. Aangezien je startende bent is dat wellicht nog moeilijk aan te geven/te identificeren. Heb je voor jezelf al op een rijtje gezet hoe je verwacht met de webshop te gaan werken? Dan heb ik het over het bewerken van de inhoud, hoe de site vormgegeven kan worden, communicatie met klanten, betalen, logistiek, voorraad beheer, etc.

 

Er komt een hoop bij kijken, wellicht kun je ergens een gratis pakket proberen en voor jezelf eens testen hoe goed je daar mee uit de voeten kunt, wat er goed aan is en wat je nog mist/anders wilt.

 

Nog wat extra research dus ben ik bang.

 

Veel success in ieder geval en houd ons op de hoogte over je vorderingen.

 

Groet,

 

Nick.

Link naar reactie
  • 0

Designers schrikken van jouw eisenpakket en jij schrikt van passende offertes? Lijkt me een catch 22. Ik zou voor een van de grote opensource aanbieders gaan (osCommerce, Virtuemarkt) of voor de bekendere klant en klare oplossingen zonder dat je meteen veranderingen naar eigen wens wilt doorvoeren. Het ontwikkelen en implementeren van aanpassingen is nu eenmaal een kostbare zaak.

 

Wanneer je eigen kennis niet toereikend is moet je soms genoegen nemen met hetgeen aangeboden wordt. Zeker bij de opensource pakketten zijn er grote gebruikersfora en al dan niet gratis uitbreidingen (plugins) waarmee je uiteindelijk een heel eind zal komen.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

In jouw geval lijken Joomla! (Virtue mart) of PrestaShop wel de oplossing.

PrestaShop is vrij nieuw en ik heb deze van de week geïnstalleerd. Er zitten veel functianliteiten al in en de rest kan je met modules toevoegen. Zo is er al een module voor iDEAL advanced van ING. De community moet nog groeien maar ik denk dat deze software goed gaat "scoren". Van Magento shops wordt ik, als bezoeker, helemaal duizelig, en osCommerce is voor jou geen doen daar moet je teveel aan kunnen sleutelen.

 

Nederlands Presta forum www.prestaforums.nl

En waarom niet zo'n lelijke, kant en klare mijnwebwinkel?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al jullie reacties!

Hoe ik met de webwinkel ga werken is inderdaad een vraag die ik niet zomaar durf te beantwoorden. Ik heb bijvoorbeeld al eens een demo van shopfactory 7 gedownload, maar eerlijk gezegd vond ik dat waardeloos. Ik heb nog geen domeinnaam geregistreerd (dat ga ik wel snel doen), dus ik kan nog geen software als Virtuemart proberen, maar denken jullie dat dit in tegenstelling tot osCommerce wél te doen is voor een leek?

 

Mijnwebwinkel heb ik inderdaad naar gekeken, maar ik weet niet of je nou gelukig wordt van dat Mollie betalingssyteem wat ze je gelijk in de maag splitsen (ik vind het nogal kostbaar) en ik zou mijn klanten ook wel graag Paypal wilen bieden als betaalmogelijkheid. Daarnaast is het wat je zegt - lelijk - maar het allergrootste obstakel is toch wel dat ik mijn winkel graag van het begin af aan klimaatneutraal wil laten hosten, omdat ik denk dat een behoorlijk deel van mijn klanten dat in mijn segment verwacht.

 

Prestashop had ik nog niet bekeken, daar ga ik mij even in verdiepen. Het ziet er op het eerste oog zeker goed uit.

Betekent iDeal Advanced van ING dat je ook een zakelijke rekening bij ING moet gaan openen? Dat zou balen zijn, want ook hier weer; bij mijn groene segment hoort een groene bank, en dat is ING zeker niet.

 

Kunnen jullie mij nog meer open source of gratis te downloaden demosoftware (ik vind het namelijk helemaal niet erg om een pakket te kopen, als ik weet dat het voor mij voor een tijdje zal werken; dat ik later op iets anders zal overstappen lijkt me logisch) die zeer compleet is (te maken) aanraden?

Link naar reactie
  • 0

Gezien je budget, kennis en opmerkingen: Kies a.u.b. voor een hosted solution. Ga niet zelf lopen klooien met software e.d. Je bduget is verder zoals je aangeeft niet toereikend om wat door professionals te laten maken dus doe dat dan ook niet. Het volgende topic gaat er anders straks over hoe we je gehackte website weer online kunnen krijgen, dat lijkt me niet de bedoeling.

 

Klimaatneutraal hosten is toch gewoon afkopen? Dus het kopen van bomen ofzo om het energieverbruik te compenseren? Als ik daar gelijk in heb hoef je daar in elk geval geen rekening mee te houden want je kan dat vast zo aan een stichting betalen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Daarnaast is het wat je zegt - lelijk - maar het allergrootste obstakel is toch wel dat ik mijn winkel graag van het begin af aan klimaatneutraal wil laten hosten, omdat ik denk dat een behoorlijk deel van mijn klanten dat in mijn segment verwacht.

 

Prestashop had ik nog niet bekeken, daar ga ik mij even in verdiepen. Het ziet er op het eerste oog zeker goed uit.

Betekent iDeal Advanced van ING dat je ook een zakelijke rekening bij ING moet gaan openen? Dat zou balen zijn, want ook hier weer; bij mijn groene segment hoort een groene bank, en dat is ING zeker niet.

 

Kunnen jullie mij nog meer open source of gratis te downloaden demosoftware (ik vind het namelijk helemaal niet erg om een pakket te kopen, als ik weet dat het voor mij voor een tijdje zal werken; dat ik later op iets anders zal overstappen lijkt me logisch) die zeer compleet is (te maken) aanraden?

 

Wat betreft iDEAL is hierover al een een discussie geweest:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=19345

 

Voor hosting is het datacenter evoSwitch klimaatneutraal. Hier zit o.a.Leaseweb, maar ook genoeg andere.

 

Verder sluit ik me aan bij djluc om een hosted oplossing te kiezen. In de lucht brengen is 1, maar houden...

Link naar reactie
  • 0
waar moet je op letten bij het kiezen van een pakket?

 

Dat is dus zeer persoonlijk.

Je zal hiervoor voor jezelf eerst een lijstje moeten gaan samenstellen met wat je precies met je shop wil bereiken en wat je je klanten wil bieden.

Bekijk dit niet enkel op de korte termijn maar bepaal ook je verwachtingen en doelstellingen voor de toekomst, er is namelijk niks zo erg als dat je een pakket kiest dat kan wat je nu wil maar over een half jaar weer vervangen moet worden omdat je gegroeit bent en niet meer aan je ambities kan voldoen.

 

Kies dus op basis van je eigen wensen en verwachtingen een pakket dat hieraan nu voldoet maar ook voor de toekomst met je bedrijf kan meegroeien.

Link naar reactie
  • 0

Klimaatneutrale hosting kan op de manier zoals Cleanbits dit doet; door bomen te planten, maar het is maar de vraag hoe effectief dat is. Ik wilde inderdaad de hosting onder laten brengen in het datacenter van Evoswitch dat op groene stroom draait en dan wel via Sorcer. Op http://www.isp25.nl/ kun je zien dat dit bedrijf zeer goed beoordeeld wordt woor hun klanten.

Zou ik hier dan problemen mee kunnen krijgen als ik er een softwarepakket als Ezeee webshop of iets dergelijks zou hosten? Het probleem is dat de keuze aan uitgebreide (en dan heb ik het over de geboden marketingtools etc., want dat lijstje wat ik aan mogelijkheden in mijn shop wil, dat bestaat al lang. Het leek mij hier alleen niet zo interessant om dat allemaal te gaan benoemen) pakketten inclusief klimaatneutrale hosting nogal beperkt is.

 

Jahaa, ik weet het; ik ben echt lastig. Ik ben teruggekomen op mijn aanvankelijke plan om direct maar duizenden euro's te investeren in een webwinkel omdat het idee zich eerst maar moet bewijzen en de toko moet gaan lopen, maar ik heb natuurlijk wel nog al die wensen in m'n kop ten aanzien van de mogelijkheden. Ik wil nieuwsbrieven en een blog en kadobonnen en verlanglijstjes en allerlei betalingsmogelijkheden enzo, dat is de manier waarop ik de winkel wil gaan promoten en contact wil houden met mijn klanten, en ik wil die ideeen (nog) niet opgeven....

 

Link naar reactie
  • 0

 

Zou ik hier dan problemen mee kunnen krijgen als ik er een softwarepakket als Ezeee webshop of iets dergelijks zou hosten? Het probleem is dat de keuze aan uitgebreide (en dan heb ik het over de geboden marketingtools etc., want dat lijstje wat ik aan mogelijkheden in mijn shop wil, dat bestaat al lang. Het leek mij hier alleen niet zo interessant om dat allemaal te gaan benoemen) pakketten inclusief klimaatneutrale hosting nogal beperkt is.

 

 

Het is verstandig om eerst een pakketselectie te maken en dan daarbij een provider te kiezen die bij voorkeur ervaring heeft met dit pakket. Dit omdat de meeste providers wel de meest algemene storingen kunnen oplossen maar wanneer de oorzaak of oplossing dieper in het pakket gezocht moeten worden dit problemen geeft.

 

Hier kun je zien welke providers gebruik maken van EvoSwitch:

http://www.datacentrumgids.nl/datacentrum/evoswitch

(overigens kan het zijn dat zij gebruik maken van meerdere datacentra)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb jullie adviezen ter harte genomen en ben me wat meer aan het verdiepen in Prestashop. Zo te zien biedt deze software wel zo'n beetje alles wat ik voorlopig denk nodig te hebben en ik heb een hostingbedrijf (http://www.datact.nl/Klantenservice/Ge_nstalleerde_Software/Prestashop_Hosting/) gevonden die dit pakket niet alleen ondersteunt, maar ook voor me installeert. Indien nodig kunnen zij ook gewenste modules erbij bouwen, zodat mijn shop indien nodig met mijn wensen mee kan groeien. Enige minpunt: geen klimaatneutrale hosting. Can't have it all I guess...

Iemand ervaring met dit bedrijf? Ik zoek natuurlijk ook nog even verder of er een bedrijf is met een dergelijke opzet die wel CO2 neutrale hosting biedt.....

Link naar reactie
  • 0

CO2 neutrale hosting is vooral een marketing term, je betaald meestal iets meer en het geld wat je dan extra betaald wordt dan geinvesteerd in een boomproject. Op zich nuttig, maar je kunt ook de hosting uitzoekend ie je wilt, maar het geld zelf investeren in zo'n project. Het is wel raadzaam om een hostingprovider te nemen die energiezuinige servers gebruikt.

 

Prestashop installeren is een klusje wat heel veel mensen voor je kunnen uitvoeren, het is erg makkelijk. Een design op basis van Prestashop (of welke shop dan ook) maken is al heel wat lastiger, daar moet je iemand voor hebben met veel kennis, helemaal ook als je de code validerend wil hebben. Ik zou gewoon een hostingpakket ergens nemen, en een designer zoeken die verstand heeft van Prestashop, en ook de installatie voor je kan doen. Je hebt dan één iemand die verantwoordelijk is, wat een hoop voordelen heeft.

 

Dus zoek een software pakket (zoals PrestaShop), zoek een designer met technische kennis, en zoek een hostingprovider (met PHP 5!) waar je designer het voor je kan installeren.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, elke PHP5 gebaseerde hosting provider kan Prestashop hosten. Het voordeel van Prestashop is dat deze, qua design, met templates werkt. Net als VirtueMart van Joomla! overigens.

 

Een hostingprovider die Prestashop echt ondersteund heeft zijn voordelen. Wat gebeurt er namelijk als hostingproviders overstappen op PHP6, werkt Prestashop dan nog wel goed? Van een provider die speciaal Prestashop ondersteund mag je verwachten dat die dit eerst uittest voordat zij hun PHP gaan upgraden op live shops. Bij een wilekeurige hostingprovider moet je dat nog maar afwachten.

Als je daar zelf niet handig mee bent en er niemand voor in wilt huren, lijkt het mij een goede keuze.

Link naar reactie
  • 0

Weer bedankt voor de reacties! Ik was toch ook eens even gaan kijken bij Magento en toen ik de demoshop opende ontdekte ik dat de bij het openen van dit topic door mij genoemde http://www.professionele-webshop.nl/home.htm gewoon Magento is! Zelfs de lijst met Magento features hebben zij zo goed als letterlijk vertaald... Betekent dit dat dit bedrijf de gratis te downloaden software van Magento voor 399,- euro excl. BTW verkoopt? ???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Weer bedankt voor de reacties! Ik was toch ook eens even gaan kijken bij Magento en toen ik de demoshop opende ontdekte ik dat de bij het openen van dit topic door mij genoemde http://www.professionele-webshop.nl/home.htm gewoon Magento is! Zelfs de lijst met Magento features hebben zij zo goed als letterlijk vertaald... Betekent dit dat dit bedrijf de gratis te downloaden software van Magento voor 399,- euro excl. BTW verkoopt? ???

 

 

 

Ja en nee. In principe verkoopt men niet de software maar de dienst om het gebruiksklaar op te leveren incl. bijv. iDeal dat er niet standaard inzit.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon 'slimme handel' dus, aangezien het enige verschil tussen de drie pakketten die ze aanbieden het aantal templates is waar je uit kunt kiezen (resp. 5, 29 en 60+ , was vorige week trouwens nog 50+) en het feit dat je 29,95 betaalt voor iDeal integratie in het goedkoopste pakket. Prijsverschil: 200 en 100 euro excl. BTW.?

Conclusie moge duidelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon 'slimme handel' dus, aangezien het enige verschil tussen de drie pakketten die ze aanbieden het aantal templates is waar je uit kunt kiezen (resp. 5, 29 en 60+ , was vorige week trouwens nog 50+) en het feit dat je 29,95 betaalt voor iDeal integratie in het goedkoopste pakket. Prijsverschil: 200 en 100 euro excl. BTW.?

Conclusie moge duidelijk zijn.

 

Ach, het is hoe je er tegenaan kijkt. Het is niet ongebruikelijk. Andere partijen bieden dit soort opties alleen i.c.m. met hosting en zij bieden daarnaast nog de mogelijkheid om alleen te kiezen voor de setup een de hosting zelf/elders te verzorgen. Bijv. One-Stop-Webshop is gebaseerd op Xcart.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.