Ondernemers steunen elkaar in crisistijd

Aanbevolen berichten

 

Dat de respons bijna nul is, zegt 0,0 over de mensen van HL. Ten eerste lezen mensen niet alles (en dat topic was verstopt in het Bosse draadje), ten tweede zullen veel mensen kunnen denken, 'Ja klopt maar kan ik er iets aan doen? Nee' , ten derde kunnen mensen wel willen reageren maar het domweg te druk hebben.

 

 

Bosse draadje?

Nee dus!

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=24035;start=msg210945#msg210945

 

Fred, met alle respect: je hebt dus wel tijd om te reageren, dat is al eerder gebleken, en allerhande irrelevante oordelen te vellen, maar je claimt ook: geen tijd te hebben om eerst het e.e.a. eens door te lezen.

 

Tip: draai de volgorde vanaf nu eens om? Maak eerst tijd vrij om te lezen en ga dan eens reageren of oordelen vellen.

 

Dat werkt vast beter en komt een stuk prettiger over.

 

Los van dat je niet ingaat op de inhoud van mijn reactie (dat zou trouwens wel relevant zijn van je):

 

Ja, foutje gemaakt, ik meende dat dat het draadje was. Sorry. Ik heb niet geschreven geen tijd te hebben, wel dat mijn prioriteiten elders liggen.

 

Dat je mijn reacties irrelevant vindt is je goed recht. Maar zolang jij de enige bent zul je het me vast niet kwalijk nemen dat ik jouw mening, en je tip, toch maar even naast me neerleg. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Sancho zit van schrik achterste voren op de ezel :-\

 

We hebben hier te maken met Innovateur, die zich nogal uitgesproken uitdrukt. Neemt niet weg dat de man wel degelijk een punt maakt, waar eventueel iets in zit. (Hoewel het erg stellig wordt gebracht, als zijnde de waarheid) Niet alle tegendraadse geluiden zijn per definitie fout.

 

Kern van mijn probleem is dat ik vind dat je niet aan de vorm de inhoud kunt beoordelen. Ja, het klinkt arrogant. Ja het zijn berichten waar niemand op zit te wachten. Ja, niet iedereen zal zich bezig willen houden met macro economische/politieke/organisatorische zaken, die nou eenmaal de "ver van mijn bed" show lijken. En, Ja, hij klinkt zuur.

 

Wel zijn het zaken, die alle ondernemers (maar ook alle andere mensen) aangaan. Zijn we nu voor of tegen privatiseren? Moet alles aan de vrije markt worden overgelaten, of niet? Vinden wij dat de overheid een zorgplicht heeft, of alleen een facilliterende functie? Zijn we voor globalisering (groot groter grootst) of denken we in kleinere deelmarkten?

 

Sancho gaat niet de politiek in, maar kiest voor bestuurders waarvan hij denkt dat ze goed zijn..

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Ja Sancho, ik ben ook geschrokken, als zachtaardige therapeut zit ik nog steeds te sidderen achter mijn bureautje ;D

 

Je hebt zeker een punt. Ik wilde innovateur een kneus geven maar heb dat uiteindelijk niet gedaan omdat ik vind dat hij inhoudelijk wel wat te zeggen heeft maar de vorm vind ik ook wel degelijk belangrijk. Door een grote groep ondernemers direct te diskwalificeren door ze dom te noemen jaag je ze alleen maar in de gordijnen en komt er geen inhoudelijke discussie. Terwijl innovateur juist aangeeft dat hij dat wil.

 

Door zijn reactie voelde ik mij meteen weggezet als een naief gansje en kwam bij mij de stoom uit mijn oren. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling van dit forum. Het had toch beter geweest als hij mij vragen had gesteld en op een opbouwende manier met mij in gesprek had gegaan. Gewoon door bijvoorbeeld de zaken die jij noemt vooraf te laten gaan door de vraag "wat vind jij van" . Het draadje over geweldloze communicatie vond ik daarom ook zo mooi:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=23379;start=msg204487#msg204487

 

 

 

Link naar reactie

Ik wou eigenlijk niet reageren op de huidige discussie, maar vind de titel en het bericht zo apart eigenlijk.

 

Higherlevel is in 2002 geloof ik opgericht en sindsdien steunen de ondernemers hier elkaar altijd al. Crisistijd of niet, het gebeurt gewoon zonder er bij stil te staan of je er gelijk winst uit kan halen in de zin van financiële middelen en ik denk als de verslaggever in kwestie goed had gekeken en bekend was met Higherlevel, dat het eigenlijk niet zo heel nieuwswaardig is.

 

Naja, my 2 cents ;)

Link naar reactie

@ Henri : Vind je website vooral erg druk en kleurrijk....

 

@ Louise:

 

Sancho kan zich voorstellen dat jij als zachtaardige therapeut een uitgesproken idee bezit over goede communicatie. Het is alleen wat lastig om dat ook te verwachten, zoniet af te dwingen van de mensen waarmee je wilt communiceren. Soms zijn ze echt anders en zoals we al weten, mensen willen wel veranderen, maar zich niet laten veranderen.

 

In de regel levert dat niet zoveel problemen op, want als mensen zijn we geneigd om te zoeken naar die partners, die ongeveer hetzelfde liedje zingen. Pas bij de confrontatie met een ander verhaal wordt het echt lastig. Ten eerste staat het verhaal ons niet aan, omdat het niet past bij wat we dagelijks doen. En ten tweede is er vaak sprake van een ander taalgebruik, waardoor de boodschappen niet helder overkomen. Als laatste en belangrijkste punt, denkt Sancho, dat als we geïrriteerd raken van wat iemand te zeggen heeft, we geraakt zijn op een gevoelig punt, waardoor ons verdedigingsmechanisme wordt geactiveerd.

Er zijn dan drie opties.

1. Jezelf afvragen waarom nu juist dit je zo raakt en doorvragen naar de achterliggende gedachte.

2. Negeren en niet meer reageren

3. Zeggen dat die ander niet goed wijs is of niet goed communiceert.

 

Innovateur hoopt op optie 1, maar bereikt eerst 3 en vervolgens 2.

 

Sancho gaat er lekker bij liggen en kijkt even omhoog. Wat is dat eigenlijk, dom?

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.