• 0

Tenniscentrum

Mijn plan:

 

Tennistalenten moeten in Nederland optimaal ontwikkeld worden, en dat gebeurd in Nederland nog te weinig. Er zijn maar een paar talenten die op jongen leeftijd worden gescout en opgeleid. En van die talenten breekt ook maar een heel klein deel door omdat door de trainingsmethodes en de achterblijvende mentale begeleiding veel talenten het plezier in tennis verliezen of de druk niet meer aankunnen.

 

Ook is er in Nederland een groot gebrek aan echt grote tennistoernooien. Tuurlijk, we hebben Rosmalen en Amsterdam, maar niet echt een groot toernooi. We moeten de 5e grandslam krijgen, of een toernooi in de master series.

 

Daarom moet er een nieuw tenniscentrum komen van internationale allure waar de allergrootste talenten ter wereld worden opgeleid op de juiste manier en waar grote toernooien georganiseerd kunnen worden.

 

Dit nieuwe tenniscentrum wordt een futuristisch tenniscentrum met 60 indoor banen, 20 french court banen en 21 hardcourtbanen. Verder komen er in de kelder van het tenniscomplex 40 slaapkamers, een groot restaurant, een recreatiecentrum, een groot sportmedisch centrum, een school, een internetcentrum, een videokamer en een uitgebreide sanitaire voorziening met douches, baden, sauna`s, etc. Rondom de tennisbanen worden kleine huisjes gebouwd waar 5 pupillen huizen. Er komen enkele tientallen van die huisjes.

 

Ook komt er op het tenniscomplex een broadcasting centre waar televisie en radio verslag kunnen doen van toernooien. Ook een zwembad ontbreekt niet.

 

Indoortoernooien

 

Bij toernooien kunnen er verplaatsbare tribunes worden geplaatst. Door de plaatsing van deze tribunes blijven er 23 banen over om te spelen. Er is een centercourt met een capaciteit van zo`n 15000 toeschouwers. Verder zijn er twee banen met een capaciteit van enkele duizenden toeschouwers. De overige banen hebben allemaal een capaciteit van enkele honderden toeschouwers, behalve baan 50 en 46, dat zijn geen publieksbanen.

 

Hardcourttoernooien

 

Er worden verplaatsbare tribunes gebruikt. Er zijn 21 speelklare banen. Er is een centercourt met een capaciteit van ongeveer 15.000 toeschouwers. Er zijn drie banen met een capaciteit van enkele duizenden toeschouwers. De overige banen hebben een capaciteit van enkele honderden toeschouwers.

 

Graveltoernooien

 

Er worden verplaatsbare tribunes gebruikt. Er zijn 6 speelklare banen. Er is een centercourt met een capaciteit van ongeveer 20000 toeschouwers. De andere banen hebben een capaciteit van enkele honderden toeschouwers.

 

Opleiding

 

6-12 jaar:

 

De kinderen gaan van 07.00 uur tot 12.00 naar de school op het tenniscentrum. Daarvoor hebben ze al ontbeten in het restaurant. Om 12.00 lunchen ze in het restaurant, vanaf 13.00 u tot 17.00 trainen ze. Vanaf 18.00 uur kunnen ze eten in het restaurant. Na de eventuele bezoekjes aan het sportmedisch centrum, de tennisshop, de baanmedewerkers kunnen ze naar huis.

 

In deze leeftijdscategorie wordt de nadruk bij de trainingen vooral gelegd op techniek en op plezier houden in het tennis en ongedwongen tennissen. Als het kind geen zin heeft hoeft het niet te tennissen, maar als een kind een paar keer geen zin heeft moeten hier consequenties aan verbonden worden. We kunnen niets met ongemotiveerde kinderen.

 

De kinderen slapen op deze leeftijd nog thuis in hun beschermde omgeving.

 

12-16 jaar:

 

De kinderen gaan `s ochtends naar school en `s middags trainen ze. Ze wonen in groepen van 5 in huisjes op het complex. Ze genieten al hun maaltijden in het restaurant. Ze trainen ongeveer 5 uur per dag en ze worden nauwlettend in de gaten gehouden op medisch en mentaal gebied. In de trainingen kan wat meer accent worden gelegd op het conditionele vlak omdat kinderen in deze leeftijd meer conditie kunnen ontwikkelen. Als kinderen geen zin hebben in tennissen dan hoeven ze niet, maar na een paar keer moeten hier consequenties aan verbonden worden. Aan ongemotiveerde kinderen hebben we niets.

 

16 jaar een ouder:

 

In deze leeftijd kunnen ze seniorentoernooien gaan spelen en worden ze wat meer vrij gelaten. Ze zijn nu volwassen en weten zelf wat goed voor ze is. Vanaf hun 18e moeten ze hun opleiding zelf gaan bekostigen. Ook moeten ze een percentage van hun prijzengeld afstaan, zoals dat contractueel is vastgelegd.

 

 

Toelatingseisen

 

Kinderen worden gescout bij verenigingen of toernooien door onze talent scouts. Als ze bij ons aankomen, moeten ze een contract tekenen. De opleiding wordt tot hun 18e door ons bekostigd. Als ze langer dan 3 jaar bij ons hebben rondgelopen dat moeten ze vanaf hun 18e een percentage van hun prijzengeld afstaan en hun coach zelf bekostigen.

 

Als een kind de druk niet meer aan kan dan wordt dat geprobeerd te verhelpen door een psycholoog. Als een kind toch niet genoeg kwaliteit in huis heeft of ongemotiveerd is dan moet het kind helaas door ons worden losgelaten.

 

Er is plaats voor ongeveer 150 talenten

 

Personeel

 

We hebben alleen supergemotiveerd personeel nodig. Anders niet.

 

Trainers en coaches

 

Trainers en coaches zijn bij voorkeur in het bezit van een C licentie en kunnen met kinderen omgaan. Verder moet een coach of trainer motiverend zijn en het goede voorbeeld geven. Een coach of trainer heeft het recht om een huisje op het park te betrekken.

 

Onderhoudspersoneel

 

Er zal flink wat personeel moeten worden aangetrokken om het enorme complex met 101 tennisbanen en veel meer andere faciliteiten te onderhouden

 

Medisch personeel

 

Er zullen koks, diëtisten, artsen, fysiotherapeuten en een psycholoog moeten worden aangetrokken.

 

Bij toernooien

 

Zal extra tijdelijk personeel moeten worden aangetrokken.

 

Dit allemaal moet gefinancierd worden door kledingsponsoren, racketsponsoren, een parknaamsponsor, een sponsor die de banen levert, een bouwsponsor, winddoeksponsoren, toernooinaamsponsoren, toernooisponsoren, de tennisbond, het noc/nsf, het ioc, de itf, de atp, de wta en particuliere investeerders

 

Ik weet dat het een beetje onrealistisch klinkt, maar toch graag jullie mening

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daanharmsen,

 

Het klinkt in ieder geval alsof je er al erg goed over hebt nagedacht over wat je uiteindelijk wilt bereiken. Je geeft zelf al aan dat je nu sponsoren en financiers zoekt. Ik weet niet hoe ver je zelf met je plan bent, maar ik zou als ik jou was in ieder geval het volgende gaan doen:

 

- Zet een (reeele) financiele begroting op voor de korte en lange termijn. Neem hierin alle facetten mee waar je mee te maken denkt te krijgen en dan zie je ook op welke wijze je bepaalde delen zou kunnen laten financieren door sponsors.

- Heb je al een marktanalyse gemaakt en weet je ook zeker dat er behoefte is aan zo een centrum? Het klinkt mij allemaal erg goed in de oren, maar ik heb verder geen verstand van de tennis-sector. Doe zelf een goed onderzoek (je kunt gewoon eens bij wat mensen langsgaan en met hen praten bijvoorbeeld, dan kom je al een heel eind)

- Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt in de tennis branche enm welke contacten je hebt, maar proberen enkele aansprekende personen binnen het tennis wereldje (Spelers, coaches, maar ook bobo's) te interesseren om met je mee te denken. Je zult ook merken dat je waarschijnlijk zulke contacten nodig hebt om "in het wereldje" de juiste personen binnen te halen. Een uiterste hiervan is de Johan Cruyff University in Amsterdam die door Cruyff zwaar ondersteund wordt.

- Heb je al gekeken of je bij de sportbonden of binnen gemeentes subsidies of ondersteuning los kunt krijgen?

 

Dit zijn slechts enkele zaken er komt nog veel meer bij kijken, maar dan heb je alvast een beginnetje....

 

Al met al klinkt het als een heel ambitieus plan en ik zou het als ik jou was goed voorbereiden, maar ik zou niet weten waarom zou het dan niet mogelijk zijn! Nooit geschoten is altijd mis en met een idee/visie begint het altijd, hoe groot die ambitie ook is! Nu moet je echter even met beide benen op de grond komen en ok gaan bekijken of het allemaal reeel en haalbaar is. Maar als je er een goed gevoel bij blijft houden zou het zeker haalbaar kunnen zijn!

 

Heel veel succes en als je ondersteuning/hulp nodig hbet kun je altijd langskomen hier natuurlijk!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Daanharmsen,

 

Het klinkt in ieder geval alsof je er al erg goed over hebt nagedacht over wat je uiteindelijk wilt bereiken. Je geeft zelf al aan dat je nu sponsoren en financiers zoekt. Ik weet niet hoe ver je zelf met je plan bent, maar ik zou als ik jou was in ieder geval het volgende gaan doen:

 

- Zet een (reeele) financiele begroting op voor de korte en lange termijn. Neem hierin alle facetten mee waar je mee te maken denkt te krijgen en dan zie je ook op welke wijze je bepaalde delen zou kunnen laten financieren door sponsors.

- Heb je al een marktanalyse gemaakt en weet je ook zeker dat er behoefte is aan zo een centrum? Het klinkt mij allemaal erg goed in de oren, maar ik heb verder geen verstand van de tennis-sector. Doe zelf een goed onderzoek (je kunt gewoon eens bij wat mensen langsgaan en met hen praten bijvoorbeeld, dan kom je al een heel eind)

- Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt in de tennis branche enm welke contacten je hebt, maar proberen enkele aansprekende personen binnen het tennis wereldje (Spelers, coaches, maar ook bobo's) te interesseren om met je mee te denken. Je zult ook merken dat je waarschijnlijk zulke contacten nodig hebt om "in het wereldje" de juiste personen binnen te halen. Een uiterste hiervan is de Johan Cruyff University in Amsterdam die door Cruyff zwaar ondersteund wordt.

- Heb je al gekeken of je bij de sportbonden of binnen gemeentes subsidies of ondersteuning los kunt krijgen?

 

Dit zijn slechts enkele zaken er komt nog veel meer bij kijken, maar dan heb je alvast een beginnetje....

 

Al met al klinkt het als een heel ambitieus plan en ik zou het als ik jou was goed voorbereiden, maar ik zou niet weten waarom zou het dan niet mogelijk zijn! Nooit geschoten is altijd mis en met een idee/visie begint het altijd, hoe groot die ambitie ook is! Nu moet je echter even met beide benen op de grond komen en ok gaan bekijken of het allemaal reeel en haalbaar is. Maar als je er een goed gevoel bij blijft houden zou het zeker haalbaar kunnen zijn!

 

Heel veel succes en als je ondersteuning/hulp nodig hbet kun je altijd langskomen hier natuurlijk!

 

Ronald

Ik ben nog niet zover, dit plan heb ik eigenlijk 2 dagen geleden pas opgeschreven, en ik heb er verder nog niets mee gedaan behalve het hier posten.

 

Jullie geven me weer goede hoop en ik ga het zeker even verder uitzoeken. Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag.

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt inderdaad allemaal leuk en aardig, maar gezien je benodigdheden (personeel, terrein, gebouwen, voedsel etc.) klinkt het mij alsof er nogal een prijskaartje aanhangt.

Zoals al gezegd kun je het bij de Cruyff academy proberen, volgens mij krijgen die een goede overheidsstorting en weten ze ook hoe het in zijn werking gaat.

Je kunt ook even bij Zeist informeren hoe die het allemaal geregeld hebben en contact opnemen met de bondscoach van NL. Misschien zou je je opleiding wel in samenwerking met Zeist kunnen realiseren.

Voor een subsidie is het klimaat misschien niet helemaal goed aangezien onze mooie overheid overal wil korten.

Bepaal inderdaad goed of er wel een behoefte aan is, ik weet weinig van tennis maar als je het met voetbal vergelijkt dan is het budget talent en opleiding meestal een grote kostenpost. Er worden veel talenten gevonden maar van een hele lichting zijn de clubs al blij als er 1 doorbreekt in het betaald voetbal.

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je beter eerst een stichting ter promotie van het professionele tennis in Nederland oprichten en daar medestanders in vinden.

Als Don Quichotte sla je niet zo snel een ace ;) misschien moet je voor een strategisch dubbelspel gaan.

Bovendien; als je eerst met iets immaterieels begint kun je je netwerk opbouwen, gemakkelijker fondsen werven, eerst bekendheid verwerven met je idee, enz.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je beter eerst een stichting ter promotie van het professionele tennis in Nederland oprichten en daar medestanders in vinden.

Als Don Quichotte sla je niet zo snel een ace ;) misschien moet je voor een strategisch dubbelspel gaan.

Bovendien; als je eerst met iets immaterieels begint kun je je netwerk opbouwen, gemakkelijker fondsen werven, eerst bekendheid verwerven met je idee, enz.

 

Succes!

goed idee

Link naar reactie
  • 0

Mijn plan:

 

Tennistalenten moeten in Nederland optimaal ontwikkeld worden, en dat gebeurd in Nederland nog te weinig. Er zijn maar een paar talenten die op jongen leeftijd worden gescout en opgeleid. En van die talenten breekt ook maar een heel klein deel door omdat door de trainingsmethodes en de achterblijvende mentale begeleiding veel talenten het plezier in tennis verliezen of de druk niet meer aankunnen.

 

Ook is er in Nederland een groot gebrek aan echt grote tennistoernooien. Tuurlijk, we hebben Rosmalen en Amsterdam, maar niet echt een groot toernooi. We moeten de 5e grandslam krijgen, of een toernooi in de master series.

 

Daarom moet er een nieuw tenniscentrum komen van internationale allure waar de allergrootste talenten ter wereld worden opgeleid op de juiste manier en waar grote toernooien georganiseerd kunnen worden.

 

 

En nu geef je aan het in de US te willen starten? :-\

Link naar reactie
  • 0

Een mooi idee en ook een mooie droom....Het lijkt erop alsof je alleen aan het eindresultaat hebt gedacht..je weet zelfs hoe de kinderen zich moeten gedragen:

 

"We kunnen niets met ongemotiveerde kinderen"

en "Daarvoor hebben ze al ontbeten in het restaurant"

 

Het lijkt erop alsof je alleen het grootste en het beste wil. Ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou gewoon eerst eens gaan werken in "die wereld" dus bij het NOC of bij een grote sporthal of de tennisbond bijv.

Link naar reactie
  • 0

update: ik wil het tenniscentrum in Amerika gaan vestigen, ergens op het platteland, het liefst in de middle of nowhere. Wie iemand hoe het daar zit met bestemmingsplannen, grondprijzen, etc?

 

By the way, in Amerika is er al zo'n initiatief, de NBTA (Nick Bolletieri Tennis Academy - zie ook http://www.imgacademies.com/tennis/default.jsp). Daarnaast, ik weet het niet zeker, maar is deze school niet gelieerd aan het Key Biscane tournooi (toch de vijfde grandslam zeggen ze). NBTA zit in Florida, en als ik me niet vergis vlak onder Miama, waar ook Key Biscane zit...

 

o ja, die NBTA doet het overigens altijd erg goed, quote van de website: The NBTA (Nick Bollettieri Tennis Academy) system of instruction has produced many of the world's top players, including Jim Courier, Andre Agassi, Monica Seles, Tommy Haas and Anna Kournikova

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.