Geplaatst: 19 maart 200916 j melissavalkenburg 45 berichten 4 Trofeeën 3 Reputatie Hoi, Ik ben op dit moment bezig met een evt. grote opdracht. Het gaat om een aardig geld bedrag en omdat ik zeker weet dat ik de evt. gemaakten kosten in iedergeval terug krijg wil ik een aanbetaling laten doen. Maar mijn vraag is of je dit zomaar mag doen een aanbetaling en van hoeveel %? Alvast Bedankt! Melissa
Geplaatst: 19 maart 200916 j Jeroen Bakker 9.9k berichten 8 Trofeeën 462 Reputatie Het gaan doen van een aanbetaling stel je van te voren voor in je offerte, en de klant gaat daar dan ook mee akkoord. Vervolgens stuur je na akkoord een faktuur voor dat aanbetalingsbedrag, met uitleg dat het X-percentage van totaalbedrag Y is. Hoeveel % hangt af van wat je afspraakt. Bij ons ligt dit tussen de 20% tot 50%.
Geplaatst: 19 maart 200916 j melissavalkenburg 45 berichten 4 Trofeeën 3 Reputatie Auteur Bedankt voor de snelle reactie dan ga ik dit doen :)
Geplaatst: 20 maart 200916 j Jeroen Reith 311 berichten 8 Trofeeën 13 Reputatie Vaak hang het percentage af van de grootte van de opdracht. Wij werken in de bouw vaak met een eerste termijn bij aanvang werk of termijnfacturering na rato uitgevoerd werk. Je kunt het in je standaard voorwaarden opnemen of heel duidelijk op je offerte vermelden. www.reith.nl
Geplaatst: 21 maart 200916 j systeemplafond 54 berichten 6 Trofeeën -5 Reputatie je moet als je een krediet verzeking hebt je ook houden. als in je opdracht staat. rekening na x dagen en je doet dat niet vervalt je krediet verzekring. dus houdt je ook aan je eigen afspraken tip Patrick remkes systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu
Geplaatst: 22 maart 200916 j melissavalkenburg 45 berichten 4 Trofeeën 3 Reputatie Auteur Bedankt voor alle reacties hier heb ik wat aan :)
Geplaatst: 28 maart 200916 j frelo 447 berichten 9 Trofeeën 16 Reputatie Wellicht reeds bekend, maar toch even opletten dat als je een aanbetaling en/of termijnen in rekening brengt je hierover ook de BTW moet rekenen en afdragen aan de belastingdienst. Zie helaas nogals eens facturen over mijn bureau komen waarbij een vorschot of aanbetaling in rekening wordt gebracht waarop men de BTW "heeft vergeten". Administratiekantoor Frelo
melissavalkenburg
Hoi,
Ik ben op dit moment bezig met een evt. grote opdracht.
Het gaat om een aardig geld bedrag en omdat ik zeker weet dat ik de evt. gemaakten kosten in iedergeval terug krijg wil ik een aanbetaling laten doen.
Maar mijn vraag is of je dit zomaar mag doen een aanbetaling en van hoeveel %?
Alvast Bedankt!
Melissa