Beste Higherlevel leden. Zojuist zijn wij een winkel gestart voor online Slipper verkoop. Alleen zit ik administratief een beetje vast.
Wij maken gebruik van 3 betaal opties.
1. iDeal via Mollie (die wekelijks wordt uigekeerd)
2. Paypal (die uit wordt gekeerd wanneer ik wil)
3. Overschrijven per bank
Hoe kan ik dit het beste administrern. aangezien ik elke week een smak geld van Mollie krijg. en betalingen heb op paypal en bank. volgens mij komt dit heel vreemd in de boekhouding namelijk.
als ik namelijk 1000 euro aan (10tal)producten verkoop en die met ideal betaald worden krijg ik eind van de week 990 euro op mn rekening (min 10 euro transactie kosten). hoe boek ik dit juist in. moet ik facturern maken per klant. of is het handig gewoon de orders te gebruiken om naar de klant te sturen (hier staan ook bedragen + btw e.d. op) en zelf 1 grote factuur in te boeken.
of hoe gaat dit het beste in zijn werk. van mollie krijg ik namelijk elke week een creditfactuur van die 990 euro bijvoorbeeld. moet ik deze ook inboeken als inkoop bijvoorbeeld?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kayintveen
kayintveen
Beste Higherlevel leden. Zojuist zijn wij een winkel gestart voor online Slipper verkoop. Alleen zit ik administratief een beetje vast.
Wij maken gebruik van 3 betaal opties.
1. iDeal via Mollie (die wekelijks wordt uigekeerd)
2. Paypal (die uit wordt gekeerd wanneer ik wil)
3. Overschrijven per bank
Hoe kan ik dit het beste administrern. aangezien ik elke week een smak geld van Mollie krijg. en betalingen heb op paypal en bank. volgens mij komt dit heel vreemd in de boekhouding namelijk.
als ik namelijk 1000 euro aan (10tal)producten verkoop en die met ideal betaald worden krijg ik eind van de week 990 euro op mn rekening (min 10 euro transactie kosten). hoe boek ik dit juist in. moet ik facturern maken per klant. of is het handig gewoon de orders te gebruiken om naar de klant te sturen (hier staan ook bedragen + btw e.d. op) en zelf 1 grote factuur in te boeken.
of hoe gaat dit het beste in zijn werk. van mollie krijg ik namelijk elke week een creditfactuur van die 990 euro bijvoorbeeld. moet ik deze ook inboeken als inkoop bijvoorbeeld?
Zelfde verhaal met paypal.
ik hoor graag van jullie.
Edit, reeks links naar eigen site weggehaald
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag