In vergelijking met adverteren in tijdschriften of welk ander medium dan ook zijn adwords over het algemeen een prikkie. Helemaal als je adverteert voor een website. Bedenk maar eens hoeveel mensen na het horen van een radiospotje daadwerkelijk op je site terecht zullen komen.
Het is goed om jezelf te verdiepen in Adwords en SEO. Cruciale factoren zijn inderdaad waardevolle links, paginatitels, h1 tags en relevante content.
Wees vooral duidelijk in de Adwords tekst. Vermeld bijvoorbeeld de richtprijs van 60 - 70 euro duidelijk, om de weigeringsratio te verminderen.
Inventariseer bestaande websites/communities van je doelgroep, bijvoorbeeld op hyves/facebook/forums/etc. Een goede manier om relevante links op te bouwen is het uitschrijven van een prijsvraag o.i.d. op de eigen website. Denk vervolgens goed na over de tekst van het bericht dat je op andere sites laat plaatsen. Let in het bijzonder op de keywords in de link tekst. Dus niet klik hier voor onze site, maar win een overhemd op maat. Met wat geluk, geduld en inzet verschijnt je site zodoende in de organische google hits op de eerste pagina, zodat het advertentiebudget naar beneden kan worden bijgesteld.