• 0

Financiering Eenmanszaak

Goedenmorgen, ik heb een kleine vraag.

 

 

[*]Ik wil een Eenmanszaak zeer snel opstarten.

[*]Doorvoor wil ik d.m.v. mijn huidige werk/baan een lening van 40k afsluiten. (die is al ok bevonden)

[*]Zodra de lening binnen is wil ik mijn baan opzeggen en zelf opstarten.

 

[*]Kan ik deze lening daarna overdragen naar een zakelijke bankrekening?

[*]Kan ik dan ook de kosten (rente/aflossing) doorberekenen?

[*]De kredietverstrekker denk dat de lening voor een auto is, dit omdat de werkelijke reden vertel, ik de lening niet krijg.

 

Deze oplossing is uit nood geboren, dit omdat ik zeer snel moet handelen i.v.m. een te huren pand en de voorraad.

Graag wil ik alleen weten of dit niet TE riskant is.

 

Alvast bedankt!!!!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

wat staat er in de leningovereenkomst?

 

Uberhaubt loop je het risico dat de (ex-)werkgever zijn geld komt eisen. Hoe ga je dat betalen?

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

De lening is inderdaad bij een kredietverstrekker d.m.v. mijn huidige baan en mijn 40 uren contract.

 

Deze lening is snel te realiseren en dus ook snel bruikbaar.

 

Ik zie alleen niet het gevaar dat mijn huidige werkgever geld bij mij zou moeten opeisen,

ik denk eerder dat dat bij het fout gaan de kredietverstrekker zal zijn.

 

Natuurlijk denk ik dat ik safe zit met mijn eenmanszaak, en ik ga er zelfs van uit dat ik de lening binnen een jaar weer kan inlossen.

 

 

Soms moet een leugentje wel kunnen toch? (zeker als het om je droom gaat)

 

Gr

 

Mike

 

Link naar reactie
  • 0

natuurlijk kan je dat bedrag van die lening overboeken naar jouw zakelijke rekening, wie houd je tegen.

 

Het is zoals Mr. Bitaktus al eerder heeft aangegeven zeker van belang wat er in die overeenkomst staat vermeld.

 

Maar ik ben er bijna van overtuigd dat jij die lening voor een auto hebt gekregen op basis van een loonstrookje.

Wat denk je dat er gebeurt als je wat tegenwind ervaart in jouw eenmanszaak en de maandelijkse aflossing kan niet opgehoesten? De bank zal weinig compassie met je hebben, omdat op basis van "valse" informatie een krediet is aangevraagd én verstrekt.

 

Als je op deze basis zaken wil doen, wens ik je veel succes !

Link naar reactie
  • 0

 

...

Soms moet een leugentje wel kunnen toch? (zeker als het om je droom gaat)

...

 

 

Laat ik het zo zeggen: ik hoop dat ik geen zaken met je hoef te doen.

 

Een alternatief: maak een business plan en probeer daarmee een krediet los te krijgen. Ja, dat duurt langer. Ja, de kans op afwijzing is groot. Ja, misschien gaat deze kans nu aan je voorbij. Maar je droom bereiken op basis van een leugen lijkt me niet ideaal. Maar het is jouw beslissing.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Uit alle reacties is het mij wel duidelijk, de optie om het zo op te starten is dus niet de juiste!

 

Opstarten zonder ondernemingsplan maar wel een krediet krijgen op een eerlijke manier is dus onmogelijk.

 

Inderdaad kan het leugentje nare gevolgen hebben en is het dus onverstandig.

 

Bedankt voor de duidelijke en oprechte reacties.

 

Mvg,

 

Mike

Link naar reactie
  • 0

...

Opstarten zonder ondernemingsplan maar wel een krediet krijgen op een eerlijke manier is dus onmogelijk.

...

 

 

Mooi man!

 

Even over bovenstaande: daar is ook een hele goede reden voor. Stel dat jij bankdirecteur bent, en ik kom binnen en zeg, doe mij even 40k, ik ga een bedrijf beginnen. Sta jij op, tranen in de ogen van blijdschap, en geeft mij die 40k?

 

Als je hier ja op zegt, heb ik nog de Erasmusbrug in Rotterdam voor je te koop. Speciaal vriendenprijsje, maar wel zelf afhalen. Na betaling, natuurlijk. ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoeveel geld je nodig denkt te hebben, maar ik denk dat jij mits je een goed ondernemingplan hebt beter met het echte verhaal bij bijvoorbeeld bizner kan aankloppen.

 

Hierkrijg je standaard een krediet van 5.000 en heb ik ondervonden dat een krediet van 10/20k ook niet heel erg moeilijk te krijgen is. Zoals ze zelf zeggen Bizner, de bank voor ondernemers.

 

Het voordeel is dat je geen maandelijkste aflossing heb, het nadeel is dat volgens mij de rente hoger ligt.

 

Correct me if i'm wrong, ik weet trouwens niet of het in deze tijden ook zo makkelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Je plan is ook een koers die gecontroleed kan worden door jezelf.

 

Ik heb zelfs zonder lening van de bank mijn plan laten keuren door een bank met een aanvraag voor een lening.

mochten er dan nog rare dingen in zitten weet je zeker dat er meer mensen naar gekeken hebben.

 

tevens kan je na een half jaar eens kijken wat er terecht komt van het plan

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.